Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-18, 22:59
Medlem
Pang! 40 000 gillar på facebook, hoppas de drar om Centern som Sveriges tagit över platsen som vidrigaste parti innan valet.
Citera
2018-08-18, 23:03
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?

Har du inte en valsedel så följ instruktionerna och se exemplen under rubriken "Hur röstar jag på Alternativ för Sverige med en blank valsedel?"

https://alternativforsverige.se/val/
Citera
2018-08-18, 23:08
Medlem
Fashwaves avatar
Har konverterat flera SD:are nu.

Om man tar de 5,7% som röstade in SD i RD så uppskattar jag att minst 4% (70%) av dem kan rösta på AfS istället, så de har en stor möjlighet att komma över kamrat 4%.

Enda hotet nu är de SDare som funderar på att stödrösta på KD istället för på AfS.
Senast redigerad av Fashwave 2018-08-18 kl. 23:11.
Citera
2018-08-18, 23:11
Medlem
halvarvinkels avatar
Appropå antidemokrater som gör allt för att räkna bort AfS-röster med alla medel dom kan när dom sitter som rösträknare, kommer ni ge er iväg till vallokalen för att se granska räkningen och se så dom inte fuskar?

Jag kommer att gå till min om inget oförutsett händer. Vi ska se till att aldrig ge dom chansen att fuska!
Citera
2018-08-18, 23:12
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Har konverterat flera SD:are nu.

Om man tar de 5,7% som röstade in SD i RD så uppskattar jag att minst 4% av dem kan rösta AfS så de har en stor möjlighet att komma över kamrat 4%.

Enda hotet nu är de SDare som funderar på att stödrösta på KD istället för på AfS.

Tror inte så många SDare är sugna på att stödrösta på KD efter expressens partiledardebatt där Ebba återigen bekräftade att hon aldrig kommer samarbeta med dom.
Citera
2018-08-18, 23:14
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Rekommenderar alla att inte skriva partiets namn själv i vallokalen. Väldigt lätt hänt att de räknas som "ogiltiga" av någon som räknar röster som inte gillar vad det står på sedeln.

Detta stämmer inte alls. Jag har varit röstmottagare i flera val. Så länge man tydligt kan se vilket parti det gäller, så blir rösten giltig. Är man osäker blir den "ogiltig" tills länsstyrelsen får tag på rösterna. De är "snällare" i sin bedömning. Alla röster oavsett parti, blanka etc går dit.
Citera
2018-08-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ja de vet jag men är rädd att min röst blir bortkastad på ett parti som får under 4 % av rösterna.

Har läst igenom afs politiska program och tkr deras punkter tilltalar mig mer.
Rösta på AfS för dina barns skull.
//4 barn och 6 barnbarn
Citera
2018-08-18, 23:47
Medlem
Angående potential av röster.

Kommer själv byta SD till Alternativ för Sverige. Jag röstade SD första gången 2014.

Har snackat med iaf 2 till som kommer rösta Alternativ för Sverige och som också röstade SD för första gången 2014.

Min känsla är att det finns en stor chans att få 4 % redan i år.
Citera
2018-08-18, 23:51
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ja de vet jag men är rädd att min röst blir bortkastad på ett parti som får under 4 % av rösterna.

Har läst igenom afs politiska program och tkr deras punkter tilltalar mig mer.
En röst på det parti som du gillar mest, som representerar den politik du tycker är bäst, är aldrig en bortkastad röst. Däremot kastar man bort sin röst om man röstar på ett parti som hjärtat inte klappar för. Att rösta på partiet som är säkert över 4%-spärren bara för att de är säkert i riksdagen, vad gör det för skillnad, vad gör din röst för skillnad? Är inte det att verkligen kasta bort sin röst?
Citera
2018-08-18, 23:52
Medlem
"Folk går man ur huse för att lyssna på oss" säger snubben i Östersund i dag. Humor. Det saknas en del självdistans, onekligen. Möjligen kunde detta sägas om Ian och Bert när det begav sig, men det går ju inte att jämföra med detta.
Citera
2018-08-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Vi ska inte ha någon invandring alls på 70 år, lika lång tid som det pågått massinvandring. Bara utvandring i 70 år. IT-folk kan jobba på distans från sina hemländer. Jag har anlitat IT-kompetens via Freelancer.com i ett tiotal länder. Om de oundgängligen måste vara fysiskt i Sverige så får det bli tidsbegränsade jobbvisa.

Vi har stora demografiska utmaningar framför oss. Det föds för få ungar helt enkelt.

Sk befolkningen få fler barn tror jag vi behöver gå ner på 6h arbetsdag - något AfS inte önskar som jag förstått. Vi hinner inte och orkar inte med att ha fyra ungar längre.

Vänder vi inte den trenden så kommer vi behöva invandring framledes också. Då förespråkar jag högutbildade och arbetare från västvärlden främst.
Citera
2018-08-18, 23:57
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Kommer afs valsedlar att finnas när jag röstar eller är man tvungen att beställa det hem?
Det kostar inget att beställa hem dem. Du får 4 st valsedlar inklusive en "Dags att åka hem"-broschyr. Allt kommer i ett helt anonymt kuvert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in