Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 20:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om AfS vill nå ut till folk så kan de vara lite folkliga av sig, komma hit till Flashback och diskutera med oss dödliga som både Erik Almqvist gjorde när han var med i SD före SD hade kommit in i riksdagen, och som Anna Troberg gjorde när hon ställde upp som partiledare för Piratpartiet. Jeff Ahl har varit bra på så sätt, att han har deltagit i tråden, men det finns inget som hindrar Kasselstrand och Hahne från att delta i tråden. I övrigt så kör vi som diskuterar i tråden på som vanligt, ingen är liksom intresserad av att maila fram och tillbaka med AfS.

Gustav Kasselstrand ska bedriva valrörelse snarare än att sitta här och läsa dina självgoda och SD-vurmande inlägg. Men visst, ställ alla dina frågor om partiets politik här men börja inte lipa när du inte får några svar.
Citera
2018-08-16, 20:12
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Fråga till er/oss som ska rösta på AfS i riksdagsvalet; Vilka ska ni rösta på i kommun- och landstingsvalet?

Eftersom varken AfS eller NMR ställer upp i Stockholm så finns det inget parti för mig. Det skulle möjligen vara Feministisk Initiativ i och med att de vill fördriva judarna från Jerusalem med omnejd.

SD i båda. Trots alla (påstådda) SD-grinollar som gnäller på AfS i den här tråden.
Citera
2018-08-16, 20:14
Medlem
StuGs avatar
Ser återvandringsturnen i Eskilstuna.

Hahne är här ännu bättre - lugnare, lite mindre gruppchefspepp men ändå tydligt! Rakt språk.

Jeff är bra som knyter ihop med ekonomi, låneskulder, globalism. Det handlar inte om flyktingar!
Nämner "upphandlingen" av Patriot.
Bra att tala om politikerna som inte går det egna folkets ärenden - men utan att nämna "riksrätt" - det ordet ger en lite gläfsigt studentikos /källar smak. Tala hellre om svek och konsekvenser.

Tips: ta upp - nu framlidne - Peter Sutherlands (BP, Goldman Sachs, Bilderberg) famösa uttalanden om syftet med invandringen och importen av låglöneslavar.
EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief
https://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Bra att inte ändra innehållet för mycket mellan städerna - för åhörarna på gatan är det ju ingen repetition och många fina retoriska passager är värda att höras.

Bra med välklädda talare - från Hahne, Ahl till lite mer ledigt med jeans och piké. Identifiering, trovärdighet!
Senast redigerad av StuG 2018-08-16 kl. 20:22.
Citera
2018-08-16, 20:16
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Fråga till er/oss som ska rösta på AfS i riksdagsvalet; Vilka ska ni rösta på i kommun- och landstingsvalet?

Eftersom varken AfS eller NMR ställer upp i Stockholm så finns det inget parti för mig. Det skulle möjligen vara Feministisk Initiativ i och med att de vill fördriva judarna från Jerusalem med omnejd.
Varför skulle man rösta i kommun och landsting? Kommun- och landstingspolitiker kan ändå inte förändra någonting av vikt.
Citera
2018-08-16, 20:21
Medlem
Citat:

Det är svårt det där i och med att SD är helt värdelösa i min kommun så jag funderade lite på något riktigt extremt kommunistparti så långt ut på vänsterkanten som det bara går att komma men i slutändan så blir det nog SD i alla fall, i kommun och landsting. I Riksdagsvalet blir det självklart AfS.
Citera
2018-08-16, 20:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Varför skulle man rösta i kommun och landsting? Kommun- och landstingspolitiker kan ändå inte förändra någonting av vikt.

En anledning;

Citat:
Val till kommunfullmäktige påverkar även vilka som blir nämndemän i tingsrätterna då de utses av partierna efter partiernas mandatfördelning.
Citera
2018-08-16, 20:36
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
En anledning;
Det är iofs en bra anledning. Synd bara att det inte finns några vettiga alternativ att välja på.
Citera
2018-08-16, 20:43
Medlem
StuGs avatar
Kasselstrand i Eskilstuna.

Är nog det bästa jag sett av honom hittills.
Lyfter fram moderaternas och s hycklande folkförakt och det fruktansvärda när media jagar enskilda svenskar som vågar opponera sig.
Det är levande, engagerat - utan att prata för snabbt - och med äkta omtanke för vanliga människor. Avslappnat och utan känslan av att höra en uppläst text.
Citera
2018-08-16, 20:43
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är iofs en bra anledning. Synd bara att det inte finns några vettiga alternativ att välja på.

Varje frisläppt babbe som vandrar fritt i samhället är skäl nog om du frågar mig.
Citera
2018-08-16, 20:51
Medlem
Hexen666s avatar
Afs har minst sagt raketbränsle i tanken på sociala medier. Och det är som sagt en extremt stor variabel för val nu för tiden, om inte den största faktorn. För ett par månader sedan var jag skeptisk till att dom skulle ha minsta chans. Nu i slutspurten så börjar det faktiskt se rätt lovande ut. Jämför man med MEDborgerlig samling, som mer och mer känns som en sorglig samling trots Janouch, Blatten och Bard, så är Afs ljusår före. Och så har dom Lennart Matikainen, en extremt bra rekrytering!
Citera
2018-08-16, 20:57
Medlem
Raket tank med socker i menar du då? Afs kommer inte i detta val över 3%, de borde samla och agera till nästa.

Om man tycker SD har idioter i partiet så är det inget i jämförelse med de stackars hjärnstukade miffon som finns i AFS nu, de måste bort och bytas ut om trovärdigheten ska finnas hos partiet.

Lennart med sitt "ålderstesta alla skäggbarn" går inte hem hos någon. Barnslig idiot.
Senast redigerad av NordicKnight 2018-08-16 kl. 20:59.
Citera
2018-08-16, 20:58
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

SD i kommun och landsting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in