Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Den här "ljugnäsan" är enbart ett skämt. Nordisk Alternativhöger som har tryckt upp den här grejen har absolut noll koll på judefrågan, så de har inte haft någon "judefientlig" avsikt med det hela. Alltså, jag har gnällt på deras totala analfabetism i judefrågan hur länge som helst. De är oseriösa skämtare som såg nån amerikan hålla på med de här memerna och så skulle de göra likadant.
Nordisk Alternativhöger är en av de mest projudiska organisationerna i Sverige. De ägnar 90% åt sina "podcasts" åt att dyrka judar som Aron Flam. De bjuder in skumma kryptojudar som Boris Benulic till sina konferenser. Så inget som kommer från dem är antisemitiskt, utan enbart menade som skämt. Det är t.o.m. NA:s projudiska inställning som gjorde att jag varnade så starkt för att ha något med dem att göra, så det blir ju jävligt märkligt nu efter den här affären där ett av deras klistermärken ska sätta en "antisemitisk" stämpel på AfS.
AfS har aldrig pratat om judar, aldrig visat någon "antisemitism" någonstans. Jag har accepterat det, trots att antisemitismen är en av mina hjärtefrågor. Hur fan kan det komma sig att jag är beredd att stödja partiet, trots att de inte visar några tecken på att dela min hjärtefråga, men ni håller på och gnäller om ett skämtmärke från en av Sveriges mest projudiska organisationer? Det borde ju vara tvärtom, att det var jag som hade problem med partiet pga deras avsaknad av antisemitism? Men grejen är att ni bryr er egentligen inte, ni vill bara motarbeta dem för att ni vet att de skulle vara bra för Sverige, och att de är ett hot mot SD.
Jag har ingen direkt koll på Nordisk Alternativhöger, men om det är som du säger vilket jag tror, eftersom jag vet att du är en seriös medlem i den här frågan, ja då blev näsgate än mer märklig helt plötsligt.
Personligen skiter jag i näsgate så sett, och jag tror inte att AfS kommer vara bättre för Sverige än SD (jag är inte lika såld på AfS som du är). AfS lovar mycket just nu men det måste de göra för att få en syl i vädret. AfS är verkligen samma parti som SD, mer eller mindre, bara det att AfS inte är lika pro-Israel, och kanske lite mer ungdomliga så att säga, därav klistermärken på tuben och liknande trams.
AfS har inte pratat om judar, nej, men Jeff Ahl har nämnt "globalister" ett antal gånger. Menar du att Jeff Ahl inte vet vad detta betyder och att det bara är något han har snappat upp efter att ha kollat lite för mycket på Alex Jones och Paul Joseph Watson, eller fick Jeff detta kodord från Trump som också använt uttrycket några gånger?
I vilket fall som helst tror jag inte att grabbarna i AfS fattar något som gänget i SD inte fattar. Att SD agerar lite annorlunda i vissa hjärtefrågor beror nog på att SD ändå är med i riksdagen och då är det lite andra bullar som gäller där.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Att sitta och kasta ut en massa frågor i den här tråden är ju lite onödigt när det går att vända sig direkt till partiet om man undrar något:
info@alternativforsverige.se
www.twitter.com/AfS_riks
www.facebook.com/altforsverige/
Den som är genuint nyfiken på ett partis åsikter går direkt till det partiet, inte till en söndertrollad tråd på Flashback.
Du verkar ha missförstått syftet med den här tråden. Den här tråden är till exakt för att inte sitta och maila eller diskutera med AfS; vi diskuterar istället AfS, med eller utan deras deltagande.