Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-17, 06:01
Medlem
wwrs avatar
Meet the Spartans?

Tycker ni AfS uppvisar likheter med Sparta eller Mishimas Tatenokai?

Båda var ju, liksom AfS, militärt orienterade.
Gayvibbar har ju tidigare även diskuterats rörande AfS ledande politiker. Nyligen såg jag också att M Hagwall har haft scennamnet Märta under sin verksamhet inom battle rap.

En bild på Hahnes kompis The Golden One, motsäger inte dessa paralleller. Den låg under filnamnet Sparta1.
https://i.imgur.com/PwSSF8a.jpg

Mishima var homosexuell. Det gällde även flera av hans samurajer, vill jag minnas.

Mishima was active as a nationalist and founded his own right-wing militia, the Tatenokai. In 1970, he and three other members of his militia staged an attempted coup d'état when they seized control of a Japanese military base and took the commander hostage, then tried and failed to inspire a coup to restore the Emperor's pre-war powers. Mishima then committed ritual suicide by seppuku. The coup attempt became known as the "Mishima Incident".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yukio_Mishima

Att AfS lägger upp för statskupp tror jag inte, men likheter med Sparta och Mishima kan övervägas.
Senast redigerad av wwr 2018-08-17 kl. 06:12.
Citera
2018-08-17, 06:41
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Tycker ni AfS uppvisar likheter med Sparta eller Mishimas Tatenokai?

Båda var ju, liksom AfS, militärt orienterade.
Gayvibbar har ju tidigare även diskuterats rörande AfS ledande politiker. Nyligen såg jag också att M Hagwall har haft scennamnet Märta under sin verksamhet inom battle rap.

En bild på Hahnes kompis The Golden One, motsäger inte dessa paralleller. Den låg under filnamnet Sparta1.
https://i.imgur.com/PwSSF8a.jpg

Att AfS lägger upp för statskupp tror jag inte, men likheter med Sparta och Mishima kan övervägas.

Vart vill du komma med inlägget?

Marcus Follin aka "The Golden One" har länge propagerat för att man ska framhäva sin manligheten, Att män ska bli män helt enkelt. Och han är rätt i tiden kan man säga, nu när vi har prideparader i varenda Svensk stad och en feministisk regering på de. Marxisterna med deras olika lobbyorganisationer har länge försökt klippa kulorna på männen, och även pojkarna vars pungkulor knappt ramlat ner.

https://www.youtube.com/watch?v=nRF9HfQK5J4 Här pratar Follin själv om vad som definierar en man.

Om du sen drar sexuella paralleller när du ser en halvnaken maskulin kropp, ja då ligger nog problemet mer hos dig än hos Follin eller partiledning.

Din frågeställning angående statskupp skulle jag kunna besvara i konspirationer och alternativa teorier.
Citera
2018-08-17, 07:09
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ok, det har inget att göra med demokrati.

Jag vill bara ha ett svar på två frågor:

1. Speglar riksdagskandidatens agerande och budskap med judenäsorna hans åsikter? (Vilket det rimligtvis gör då han tycks vara vid sina sinnens fulla bruk på videon och jag ser inte varför han annars skulle göra det)

2. Speglar det även Kasselstrands åsikter eftersom han lägger locket på och kommer med nonsenssvar när media frågar? Är det en acceptabel åsikt/beteende i partiet? (om det är det är det ju sannolikt att det finns flera med samma åsikter).

Om svaret är ja på någon av frågorna är det tillräckligt illa för att jag ska avstå från att rösta på AfS. Det skulle i såna fall tyda på att man inte har en känsla för var gränsen går högerut och därmed inte har trovärdigheten som krävs för att lösa Sveriges problem.

Läs den här posten som du verkar hoppat över:
Om näsan

Då var det avklarat och din röst kommer gå till AfS. Fast det har du ju aldrig någonsin övervägt, eller hur?
Citera
2018-08-17, 07:25
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ok, det har inget att göra med demokrati.

Jag vill bara ha ett svar på två frågor:

1. Speglar riksdagskandidatens agerande och budskap med judenäsorna hans åsikter? (Vilket det rimligtvis gör då han tycks vara vid sina sinnens fulla bruk på videon och jag ser inte varför han annars skulle göra det)

2. Speglar det även Kasselstrands åsikter eftersom han lägger locket på och kommer med nonsenssvar när media frågar? Är det en acceptabel åsikt/beteende i partiet? (om det är det är det ju sannolikt att det finns flera med samma åsikter).

Om svaret är ja på någon av frågorna är det tillräckligt illa för att jag ska avstå från att rösta på AfS. Det skulle i såna fall tyda på att man inte har en känsla för var gränsen går högerut och därmed inte har trovärdigheten som krävs för att lösa Sveriges problem.

1. Ja, förmodligen speglar det hans åsikter i frågan.

2. Nej, det speglar inte Kasselstrands åsikter i frågan däremot är det tack vare såna svar och att man ej kryper för media som gör att jag tycker partiet är värt att rösta på.

Om du blir skitnödig över detta så är nog AfS inget för dig. Och det är helt okej, alla tycker inte likadant.
Citera
2018-08-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Läs den här posten som du verkar hoppat över:
Om näsan

Då var det avklarat och din röst kommer gå till AfS. Fast det har du ju aldrig någonsin övervägt, eller hur?

Möjligt att det är ett skämt. Troligtvis är det inte ett skämt. Hur ska man kunna veta när ingen i partiet säger något?

Jag har definitivt övervägt att rösta Afs, se min posthistorik i afs-tråden. Tycker sakpolitiken är bra men detta är ett trovärdighetsproblem.

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
1. Ja, förmodligen speglar det hans åsikter i frågan.

2. Nej, det speglar inte Kasselstrands åsikter i frågan däremot är det tack vare såna svar och att man ej kryper för media som gör att jag tycker partiet är värt att rösta på.

Om du blir skitnödig över detta så är nog AfS inget för dig. Och det är helt okej, alla tycker inte likadant.

Tycker inte frågan i sig är speciellt farlig, för min del är det helt okej att diskutera olika etniska gruppers dominans på ett sakligt sätt. Problemet för mig är att detta tyder på att man inte kan lita på hur AFS förhåller sig till extrema högerideologier som, vilket historien visat, riskerar sluta i grova överträdelser mot mänskligheten.
Senast redigerad av Ghana 2018-08-17 kl. 09:43.
Citera
2018-08-17, 10:48
Medlem
Citat:
Möjligt att det är ett skämt. Troligtvis är det inte ett skämt. Hur ska man kunna veta när ingen i partiet säger något?

Jag har definitivt övervägt att rösta Afs, se min posthistorik i afs-tråden. Tycker sakpolitiken är bra men detta är ett trovärdighetsproblem.

Tycker inte frågan i sig är speciellt farlig, för min del är det helt okej att diskutera olika etniska gruppers dominans på ett sakligt sätt. Problemet för mig är att detta tyder på att man inte kan lita på hur AFS förhåller sig till extrema högerideologier som, vilket historien visat, riskerar sluta i grova överträdelser mot mänskligheten.

Läs partiprogrammet. Lyssna vad företrädarna säger, finns hur mycket som helst på Youtube och Facebook. Dra dina slutsatser utifrån det.

Förväntar du dig offentliga avrättningar, knivar i ryggen på medarbetare, krypande för massmedia så är nog SD ett bättre val för dig.
Citera
2018-08-17, 11:37
Medlem
Citat:

Om ett parti som AfS ska fylla en funktion så kan man inte cucka med att svensk identitetspolitik, svensk etnicitet, svensk folkrätt lika legitima som t ex judisk identitetspolitik, etnicitet och folkrätt. Man måste våga förankra de svenska anspråken på det sättet och normalisera dem. Det gör jag på ett extremt fucking verserat vis. Inte ett ord fel, ingen affekt.

Hindrar det en slem typ som Regulus att använda anklagelser om "judar på loftet" som efterbliven härskarteknik mot mig?

Nej. Dessa anklagelser kommer att komma - och med all sannolikhet har och kommer känslor om likabehandling folkslag emellan uttryckas mindre välformulerat precist än jag förmår av partiföreträdare som vill tala i svenskars sak.

AfS måste stå upp för svenskars rätt till ilska och brist på ord. Om inte annat än för att man genom uteslutningsärenden skapar ett aldrig sinande incitament att leta efter mer skit.
Citera
2018-08-17, 11:59
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Fråga till er/oss som ska rösta på AfS i riksdagsvalet; Vilka ska ni rösta på i kommun- och landstingsvalet?

Eftersom varken AfS eller NMR ställer upp i Stockholm så finns det inget parti för mig. Det skulle möjligen vara Feministisk Initiativ i och med att de vill fördriva judarna från Jerusalem med omnejd.

Det blir SD. Hade jag bott kvar i Borås hade jag dock inte kunnat rösta på SD lokalt där. De styrs av stollar där. Där hade det blivit MED pga brist på bättre partier. Landstinget där hade ev kunnat bli SD. Nu bor jag inte där längre, så jag kan med ett bättre samvete rösta på SD på de lokala nivåerna.
Citera
2018-08-17, 12:38
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
I dagens Sentio särredovisas Fi och MED, trots låga siffror. Oklart för mig varför det är så. AfS syns inte till. Däremot så störtdyker SD rejält.
Citera
2018-08-17, 13:43
Medlem
cromos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
I dagens Sentio särredovisas Fi och MED, trots låga siffror. Oklart för mig varför det är så. AfS syns inte till. Däremot så störtdyker SD rejält.

Det är Nyheter Idag som beställt undersökningen av Sentio. Nyheter idag ägs av Ilan Sadé. Ilan Sadé är MEDs partiledare.
Citera
2018-08-17, 13:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Orsaken är ganska enkel. Chang Frick vill ha det så:

Citat:
Chang Frick stoppar Sentio från att mäta Alternativ för Sverige

Vem är det som bestämmer, du eller Sentio?
– Det är jag, för det är jag som betalar för mätningarna.

https://svegot.se/2018/03/27/chang-frick-stoppar-sentio-fran-att-mata-alternativ-for-sverige/
Citera
2018-08-17, 14:22
Medlem
Somaliebruden i Gävle: "Jak knollar er alla" det är bra valarbetare när de beter sig såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in