Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-16, 23:07
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har vi ju spenderat hundra sidor i denna tråd enbart för att komma fram till att:

- AfS inte vill skicka ut någon neger, bara för att denne är neger
- SD inte vill skicka ut någon neger, bara för att denne är neger

- AfS vill skicka ut kriminella invandrare, eller de som inte sköter sig och anpassar sig till Sveriges kultur
- SD vill skicka ut kriminella invandrare, eller de som inte sköter sig och anpassar sig till Sveriges kultur

- AfS vill att man ska ha bott i Sverige i 10 år och skött sig exemplariskt, för att bli medborgare
- SD vill att man ska ha bott i Sverige i 10 år och skött sig exemplariskt, för att bli medborgare

- AfS anser att rätten att bo i Sverige kommer genom hur man agerar, inte genom hudfärgen
- SD anser att rätten att bo i Sverige kommer genom hur man agerar, inte genom hudfärgen

Så var exakt ligger skillnaden och detta tramstjatande om att SD vill ha 100 miljoner främlingar. Hur får du till detta trams? I så fall vill ju också AfS ha det (sanningen är att ingen av partierna vill det)

Sluta spela under bordet. AfS = återvandring SD = integration. Välj. Svälj och skölj.
Citera
2018-06-16, 23:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Och angående Åkessons japanskhet så kommer den väl om han jobbar stenhårt, betalar skatt, följer lagar, talar japanska och tillägnar sig japansk kultur?

Varför tolkar du in att han pratar om etnicitet?

Du verkar ha allmänna problem att förstå. Det Åkesson menade var ju just att han INTE blir japan bara för att för att han är i japan och beter sig som japan. Åkesson kan givetvis aldrig bli etnisk japan, eller ska bli det.

Lika lite som en somalier någonsin kan bli etnisk svensk. Detta säger givetvis SD i den mån de tycker att frågan är värd att diskutera, ungefär som att hävda att en koala blir isbjörn bara för att koalan flyttar till Arktis. Tror AfS'arna i denna tråd att vi diskuterar på denna nivå, ja då bör man gå och lägga sig.
Citera
2018-06-16, 23:11
Medlem
D0lphLundgrens avatar
SD eller AFS vilket ska man rösta på? Blev SD förra valet men de har ju blivit mer liberala på senare år.
Citera
2018-06-16, 23:14
Medlem
Vryzass avatar
Lite surrealistiskt att behöva sitta på Flashback och se SDare fanatiskt argumentera för invandring, mångetnicitet och mångkultur.

Vad fan var det som hände?
Citera
2018-06-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
När jag pratar om frivillig återvandring så pratar jag om att stänga ner moskéer i massiv skala, slöjförbud och att dra in alla jävla bidrag, m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
AfS = återvandring SD = integration.

Jag uppskattar ert engagemang och hoppas ni kan hitta tillbaka. Jag är också ofta frustrerad över vårt mångkulturella samhälle, som ju SD med sina snart 25% kämpar emot.

Men jag ser också av er frustration att ni preciserar annat på AfS än vad de verkligen står för. Sanningen som vi har sett denna tråd är att AfS har samma politik på invandringsområdet som SD, men är lite mjukare än SD vad gäller medborgarskap och återvandring. Vidare så har AfS en ekonomiskt nyliberal hållning, medan SD står för mer av folkhem.

Försök omvandla er frustration till arbete för den Sverigevänliga rörelsen, ni är välkomna!
Citera
2018-06-16, 23:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Lite surrealistiskt att behöva sitta på Flashback och se SDare fanatiskt argumentera för invandring, mångetnicitet och mångkultur.

Vad fan var det som hände?

"Antirasistiskt mittenparti" hände.
Citera
2018-06-16, 23:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag uppskattar ert engagemang och hoppas ni kan hitta tillbaka. Jag är också ofta frustrerad över vårt mångkulturella samhälle, som ju SD med sina snart 25% kämpar emot.

Men jag ser också av er frustration att ni preciserar annat på AfS än vad de verkligen står för. Sanningen som vi har sett denna tråd är att AfS har samma politik på invandringsområdet som SD, men är lite mjukare än SD vad gäller medborgarskap och återvandring. Vidare så har AfS en ekonomiskt nyliberal hållning, medan SD står för mer av folkhem.

Försök omvandla er frustration till arbete för den Sverigevänliga rörelsen, ni är välkomna!

Okej, go'natt!
Citera
2018-06-16, 23:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Ok så enligt ditt lexikon är återvandring=integration?
Citera
2018-06-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
"Antirasistiskt mittenparti" hände.

Mittenparti = ja, SD är det rent ekonomiskt. Medan AfS är ett ulraliberalt antiskatte-parti som vill sänka skatterna dramatiskt och montera ner välfärden.

Antirasistiskt = SD är ju det parti i riksdagen som i särklass mest värnar svenskheten, och står upp för att Sverige ska vara en i huvudsak svensk stark nation. Samtidigt välkomnar vi duktiga, driftiga och företagsamma invandrare oavsett om de är gula/svarta eller vita. Är det i detta du tolkar in "antirasistiskt"?

Vad är då AfS? "Rasistiskt" ?
Citera
2018-06-16, 23:23
Medlem
Tjyvass avatar
Det bästa med att välja AfS är att man slipper EXPO-Karlsson.
Citera
2018-06-16, 23:25
Medlem
Citat:
Du verkar ha allmänna problem att förstå. Det Åkesson menade var ju just att han INTE blir japan bara för att för att han är i japan och beter sig som japan. Åkesson kan givetvis aldrig bli etnisk japan, eller ska bli det.

Lika lite som en somalier någonsin kan bli etnisk svensk. Detta säger givetvis SD i den mån de tycker att frågan är värd att diskutera, ungefär som att hävda att en koala blir isbjörn bara för att koalan flyttar till Arktis. Tror AfS'arna i denna tråd att vi diskuterar på denna nivå, ja då bör man gå och lägga sig.

På en direkt fråga om det finns etniska svenskar svarade Åkesson att "få nu levande är att betrakta som sådana".

Du kan tycka att detta är en uppenbar stollighet - men din partiledare svarade så till Göran Rosenberg. Istället för att göra det enkelt för sig och säga att svenskarna är en etnicitet som alla andra, precis som judar eller kurder. "Anser du själv att det är skillnad på kriterierna för svensk och judisk etnicitet, Göran?"

Joakim Larsson från SD har på detta forum i diskussion med mig bekräftat att man beslutat sig för att inte prata om etnicitet, något han själv inte visste varför. Man betonar gång på gång på gång att svenskheten inte handlar om biologi.

Hur kan du få det till sin raka motsats?

Åkessons uttalande om tunnelbanan var svar på Romson(?) som menade att varenda kotte som åkte tunnelbana i Stockholm var svensk. En rätt jävla låg ribba som alltså inte ens kräver minsta språkkunnighet eller "kulturnationalism".

Vad Jimmie hävdade var rimligen att man måste nå upp till en viss nivå i öppenjapansk kulturentitet - oklart hur - för att bli 100% japan. Det räcker inte att sitta på häcken i tunnelbanan, utan krävs ansträngning - men om japanerna inte är rasistiska "etnonationalister" så kommer de sedan inte bry sig om hud-, ögon- och hårfärg.
Senast redigerad av oyto 2018-06-16 kl. 23:28.
Citera
2018-06-16, 23:28
Medlem
Hoppas ni alla fattar att inte rösta på AFS i valet. Kör på SD, sen bygg upp till nästa val.

AFS har inga, inte en enda, duglig politiker idag, men bra ideer. Rösta på SD och använd nästa mandat till att bygga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in