Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Återigen, det där klistermärket kan med enkelhet klassas om "humor" då dessa bilder är humoristiska. Och det finns inget jävla "hat". Du kan lika gärna vara en vänsterpartist med tanke på ditt språkbruk och låga nivå.

Det var inte ens ett skämt. Han berättade om sina tyska kollegor och citerade dem med gester på en fest som folk skrattade åt. Det säger ingenting och är en jävla skillnad på att som kandidat gå omkring med klisterlappar föreställande judenäsor och använda dem att nidbilda judar i ett politisk syfte.

Men du verkar ju köpt SVTs, vilka du fö länkade till, och "inte rasist men"s retorik med hull och hår. Då passar dessa minsann bra. Sen kallar du mig vänsterpartist. Var det Afs sa du?

Man häpnar nästan av din intellektuella poröshet.
Citera
2018-08-13, 23:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Man hade dock hoppats att en fin laguppställning med högutbildade människor skulle minska risken för såna här fadäser...men individer är individer...och äpplet faller inte långt ifrån trädet om man säger så.

Jo, jag förstår vad du menar. Men på det stora hela så är det ju just en mycket fin laguppställning. Ett enstaka dåligt äpple tycker jag inte gör något.

Och rent sakligt har du rätt i ditt resonemang. Men det var just det jag lärde mig av Trumps valkampanj: att saklighet spelar förvånansvärt lite roll i all det här. Det är lite kaosteori över det hela, men om någonting så tror jag faktiskt att det här kommer att få positiv effekt.
Citera
2018-08-13, 23:45
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Sant, sant & sant.

Men AfS som parti kommer, såklart, heller aldrig att driva judefrågan, eller ägna sig åt judepolemik. Det ska dock bli intressant att få se hur Kasselstrand hanterar den här händelsen. Hur mycket har han egentligen lärt sig av Trump?

Någon gång måste vi dock bryta upp den optiken som gör att detta uppfattas som en nazi-markör. Inte just det här valet. Men vi kan inte för evigt låta det vara en fråga som nazister och "nazister" har monopol på.
Kolla här, AfS är inte Trump, okej? Svenskar är inte heller amerikaner. Vad Trump gjorde, "it's not for everybody". Trump hade haft det extremt svårt att bli Sveriges premiärminister. Givetvis hade han kunnat bli det, men inte med den retoriken han körde med i USA, här. Det finns en anledning till att Jimmie Åkesson tog avstånd från Trump när han intervjuades av TV4, och det beror inte på att Åkesson inte håller med Trump osv, utan eftersom Åkesson är smart nog att förstå att han inte vinner några svenska röster på att ge tummen upp till Trump.

Att tro att man rakt igenom kan kopiera Trump's valkampanj och komma in i den svenska riksdagen, det är en ganska grov felkalkylering. Du måste förstå att svenskar har en helt annan mentalitet än vita amerikaner. Dessutom hade inte Trump vunnit valet om det inte vore för electoral college. Ja, han vann den vita rösten, men inte majoriteten av rösterna. Svenskar är betydligt mer vänstervridna än vita amerikaner, så är det bara.

I alla fall, att klistra roliga judenäsor på cuckpolitiker är visserligen underhållande och så, men det är ingen valvinnare i Sverige. Rent taktiskt hade det funkat betydligt bättre om dessa judiska ljugnäsor vore avlånga pinocchionäsor.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-13 kl. 23:47.
Citera
2018-08-13, 23:45
Medlem
Tradens avatar
Ska bli intressant att se Kasselstrands reaktion på Hagwall. Skulle dock tro att han inte säger ett ord utan bara rider ut stormen och fokuserar på torgmötena. Däremot borde Hagwall få en rejäl utskällning. Vafan har killen käkat imovane eller vad håller han på med? Beter sig som ett grottmongo..
Citera
2018-08-13, 23:48
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Givetvis glömmer ingen hur nazisterna höll på klistra pappersnäsor, det var så det började på trettiotalet...

På fönsterrutor! Precis som Kristallnatten
Citera
2018-08-13, 23:49
Medlem
MrSkargards avatar
Detta har naturligtvis inte någonting med någon sorts Trump-taktik att göra. Hagwall var förmodligen aldrig intresserad av att göra sin aktivitet allmänt känd.
Citera
2018-08-14, 00:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Detta har naturligtvis inte någonting med någon sorts Trump-taktik att göra. Hagwall var förmodligen aldrig intresserad av att göra sin aktivitet allmänt känd.

Nä!

Jag skrev det tounge-in-cheek
(läs det igen (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd)

Men Kasselstrands agerande i frågan kommer att kräva Trump-taktik.
Citera
2018-08-14, 00:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Sannolikt inte. Men gjort är gjort, och nu måste han ut om AfS ska kunna behålla ett uns av trovärdighet.
Citera
2018-08-14, 00:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kolla här, AfS är inte Trump, okej? Svenskar är inte heller amerikaner. Vad Trump gjorde, "it's not for everybody". Trump hade haft det extremt svårt att bli Sveriges premiärminister. Givetvis hade han kunnat bli det, men inte med den retoriken han körde med i USA, här. Det finns en anledning till att Jimmie Åkesson tog avstånd från Trump när han intervjuades av TV4, och det beror inte på att Åkesson inte håller med Trump osv, utan eftersom Åkesson är smart nog att förstå att han inte vinner några svenska röster på att ge tummen upp till Trump.

Att tro att man rakt igenom kan kopiera Trump's valkampanj och komma in i den svenska riksdagen, det är en ganska grov felkalkylering. Du måste förstå att svenskar har en helt annan mentalitet än vita amerikaner. Dessutom hade inte Trump vunnit valet om det inte vore för electoral college. Ja, han vann den vita rösten, men inte majoriteten av rösterna. Svenskar är betydligt mer vänstervridna än vita amerikaner, så är det bara.

I alla fall, att klistra roliga judenäsor på cuckpolitiker är visserligen underhållande och så, men det är ingen valvinnare i Sverige. Rent taktiskt hade det funkat betydligt bättre om dessa judiska ljugnäsor vore avlånga pinocchionäsor.

Håller mestadels med, men AfS behöver inte "vinna" valet utan just komma in i riksdagen. Och då är smutsigare metoder ā la Trump passar bättre in. Det du säger kan däremot appliceras nästan 100% på SD, ja.

Just judenäsa-grejen är ett skamligt skit, men jag kan tänka mig att AfS kan typ hetsa mot Reinfeldt (som de redan gjort), islam eller liknande i syfte att nå uppmärksamhet. Kanske göråa något smått olagligt, typ någon aktion i en moské eller något - fråga inte mig. I hopp att även om 99% av svenskarna tycker att handlingen i frågan är riktigt jävligt dumt kommer MSM att rapportera om det och då kommer kanske några att kika på partiet och kanske gilla vad de står för.

Än så länge att AfS fick sina 0.5-1.5% direkt efter lanseringen och sedan dess stått stilla om inte backat. Så man har inte direkt något att förlora.
Citera
2018-08-14, 00:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Sannolikt inte. Men gjort är gjort, och nu måste han ut om AfS ska kunna behålla ett uns av trovärdighet.

Nu ska AfS inte behålla sin trovärdighet inför dig utan inför sina väljare. Herregud, inte ens Oscar Sjöstedt har ju åkt ut!
Citera
2018-08-14, 00:09
Medlem
-Mystics avatar
Mycket underhållning på sistone, SD-Karlsson och hans lakejer ska plötsligt ta och bestämma hur AfS ska agera. Samtidigt som Sverige står vid ruinernas brant så blir diverse SD:are lite ängsliga över lite underhållande aktivism.

SD:are är snabba med att måla ut Muslimer med diverse epitet, men när det kommer till Judar så är dessa okränkbara. De kanske till och med är Guds utvalda folk enligt samma personer?
Citera
2018-08-14, 00:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Håller mestadels med, men AfS behöver inte "vinna" valet utan just komma in i riksdagen. Och då är smutsigare metoder ā la Trump passar bättre in. Det du säger kan däremot appliceras nästan 100% på SD, ja.

Just judenäsa-grejen är ett skamligt skit, men jag kan tänka mig att AfS kan typ hetsa mot Reinfeldt (som de redan gjort), islam eller liknande i syfte att nå uppmärksamhet. Kanske göråa något smått olagligt, typ någon aktion i en moské eller något - fråga inte mig. I hopp att även om 99% av svenskarna tycker att handlingen i frågan är riktigt jävligt dumt kommer MSM att rapportera om det och då kommer kanske några att kika på partiet och kanske gilla vad de står för.

Än så länge att AfS fick sina 0.5-1.5% direkt efter lanseringen och sedan dess stått stilla om inte backat. Så man har inte direkt något att förlora.

Jepp. Ju närmare man kommer valnatten, desto mer blir det som kanadensisk ishockey, om inte siffrorna är till ens fördel. Först gör man förnuftiga förändringar. Till slut gör man vad som helst, bara det rör om. T.ex. starta ett slagsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in