Citat:
Ursprungligen postat av
Amriswil
AfS' ledning bör ha klart för sig att om de utesluter Hagwall eller pudlar på den här punkten, då är de rökta. Då är förtroendet helt borta. Jag kommer definitivt inte att rösta på eller stötta ett sådant parti, och är så pass bekant med vilka som i övrigt sympatiserar med partiet att jag törs säga att det är väldigt många som kommer att reagera likadant. Pudlar man nu visar man att man inte är ett dugg bättre än SD och kommer att låta MSM och svenskhatande antirasister avgöra vilka hållningar som anses vara gångbara inom partiet.
Det enda rätta nu är att Gustav och AfS går ut och öppet försvarar Hagwall i alla sina kanaler. De behöver inte försvara några klistermärken eller gå in specifikt på den frågan, men de bör vara väldigt tydliga med att Hagwall blir kvar i partiet och partistyrelsen och att de inte viker sig för några yttre påtryckningar. Det är viktigt för fortsättningen (fler attacker av den här typen kommer) att inte ge fienden en millimeter. INGET JÄVLA URSÄKTANDE!
Om Kasselstrand inte backar kring näsgate, och har kvar Hagwall efter detta, då har han fan balls alltså

Samtidigt kan han räkna med att både han och AfS kommer att få problem och grillas av MSM. Risken finns också att många potentiella AfS-väljare kommer att låta bli att rösta på AfS efter detta. Man måste ha i åtanke att AfS får deras primära väljare från just SD, ett filosemitiskt, pro-israeliskt parti, och dessa potentiella AfS-väljare, tidigare SD-väljare, är liksom inte "hardcore" "rödpillade" typer.
I alla fall så står Kasselstrand inför en knepig situation här, där han har att välja mellan att vara principfast eller cuck. Oavsett hur han gör, så kommer han att bli fördömd från det ena eller det andra hållet. Personligen kan jag tycka att Hagwall bör uteslutas inte pga judesnoken utan pga oseriöst och oprofessionellt beteende (hade han klistrat en helt oetnisk clownnäsa på Tuffe Uffe och snackat som en Mr. Spock autistrobot med blattinnan så hade det faktiskt varit rätt illa det också). Jag menar, det här är liksom inget en seriös man gör; hade Steve Bannon gått runt och klistrat roliga judenäsor på Hillary så hade nog även Trump haft svårt att hålla kvar honom. Och den som säger att Hagwall var berusad snackar bara skit; Hagwall såg spiknykter ut på klippet.
Med det sagt så sitter jag inte och yrkar på att Kasselstrand måste utesluta Hagwall. Det är upp till Kasselstrand liksom.