Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 14:24
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Enligt en "Christopher Jarnvall" så har AfS förrädare som sitter och representerar dem på Sergels Torg. Utan partiledningens mandat har de suttit och hetsat för att Hagwall ska slängas ut:
https://nyhetsbyran.org/2018/08/15/vem-kommer-att-uteslutas-ut-afs/

Det här är anledningen till att man inte ska tillåta projudiska element någonstans i en partiorganisation. Nu väljer de vid första grejen Israel och DN före AfS, och sticker kniven i en av sina egna.

Obehagligt.
Vi har kunnat läsa bekännelser från i alla fall en AfS-aktivist här i tråden hur denne sprider subversiva antivita idéer till andra AfS-aktivister.

De här hjärndöda idioterna borde lära sig att hålla käft, eller så kunde de ha stannat kvar i SD. Hagwall ska inte uteslutas, det ska däremot nollorna som sitter i valstugan och pissar ner sina byxor när någon kommer och ställer "jobbiga" frågor.

Edit: OM det nu är sant att de har tagit avstånd från Hagwall.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-08-15 kl. 14:34.
Citera
2018-08-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Att sticka kniven i sina egna medlemmar för att blidka det politiskt korrekta etablissemanget är det största misstaget man kan göra. Då blir AfS ett lika värdelöst och falskt parti som SD. Jag hoppas aldrig att AfS sjunker så lågt.

Jag tycker Gustav skötte det riktigt bra när han sa till DN att han hade viktigare saker att ägna sig åt än ett klistermärke. Det är precis så man ska bemöta PK-media. Jag tycker istället att det är dom personerna i valstugan som hetsar mot sina egna partimedlemmar som borde lämna partiet! I ett äkta nationalistiskt parti offrar man inte sina egna kamrater så fort PK-media börjar hetsa om småsaker.
Håller med. Den kulturmarxistiska moralen där man tar avstånd och bryter sin vänskap med ens kompisar bara för att dem råkade göra något som inte anses politiskt korrekt får inte uppvisas i AfS.

Gemenskapen och sammanhållningen inom AfS måste vara så stark att Bonniermedia inte bara kan komma och hetsa mot partimedlemmar så alla börjar ta avstånd åt höger och vänster.

Detta är nyckeln. Vi får inte låta massmedia diktera villkoren eller spelreglerna.
Citera
2018-08-15, 14:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Skribent för Nya tider eller före detta skribenten Stefan Torssell skriver

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2144618592420164&id=10000 6161327235

Jag fastnar för när han skriver: "Lär av SD."

https://www.youtube.com/watch?v=z4jeREy7Pbc
Citera
2018-08-15, 14:42
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, det är en sak att tycka att klistermärket var korkat, och en helt annan att falla för motståndarens retorik och spelregler. Låter som att Gustav Kasselstrand behöver dra några i örat för att de inte kan hålla käften. Det är bara i Sverigedemokraterna som folk förväntas både lämna sina uppdrag och partiet så fort det kommer fram en händelse av den här typen om det inte är väldigt exceptionella fall (läs: Inte klistra upp ett icke PK-klistermärke). I alla andra partier avgår man möjligen från sina uppdrag om man har satt sig själv djupt ner i skiten, men tvingar inte lämna partiet, och sedan kommer man tillbaka när drevet blåst över. Det är ju bara att se på t.ex. Mona Sahlin, Anders Ygeman eller för den delen Anna Sjödin som kallade en vakt för svartskalle och betedde sig som ett allmänt svin. Visst, hon fick avgå, men vad gör hon idag, jo hon är kvar i partiet och har uppdrag.

Ett annat kul exempel med anknytning till AfS är ju annars Mårten Roslund som avgick 2017 som språkrör för Grön Ungdom för att han hade druckit vin ihop med Gustav Kasselstrand på Grand Hotell och sedan sabbade precis allt i sin krishantering. Det var ju inte ok tydligen att träffa en person med andra åsikter och drevet gick. Vad gör han idag? Jo är politisk sekreterare för miljöpartiet och valsamordnare i Sundbyberg.

Finns det något annat parti som förväntar sig att deras politiker ska lämna partiet så fort de gör ett snedsteg? Den komplett självklara saken som ska kommuniceras ut är givetvis att man möjligen kan ha åsikter och tycka att något är mindre lämpligt, men man ska generellt ge fan i att spela medierna i händerna och kräva folks avgång och att de ska lämna partiet. Det är en fråga för partistyrelsen i alla normala partier.
Citera
2018-08-15, 14:42
Medlem
Citat:
Ännu en sverigedemokrat som försöker göra grej av det här klistermärket. Ungsvenskarnas ledare:

https://twitter.com/SDTobbe/status/1029690094205251584

De går verkligen igång på det här.

De vill göra husse glad så att de kanske får en extra chokladbit. SD är ZOG:s nya projekt och redskap och dessa företrädare vet ju om vilka som låter dem få pengar och viss makt.
Citera
2018-08-15, 14:43
Medlem
Citat:
Enligt en "Christopher Jarnvall" så har AfS förrädare som sitter och representerar dem på Sergels Torg. Utan partiledningens mandat har de suttit och hetsat för att Hagwall ska slängas ut:
https://nyhetsbyran.org/2018/08/15/vem-kommer-att-uteslutas-ut-afs/

Det här är anledningen till att man inte ska tillåta projudiska element någonstans i en partiorganisation. Nu väljer de vid första grejen Israel och DN före AfS, och sticker kniven i en av sina egna.

Obehagligt.

Är det "Byggnet" och resten av gänget i AfS-Thailand månntro? De har ju enligt egen utsago en lång historia i SD bakom sig och där har de väl lärt sig hur man sviker sina partikamrater och kastar sig platt på marken när Bonnier hötter med pekfingret.

Oavsett vad man tycker som aktivist så måste man ha disciplin och i ett fall som detta bara hänvisa frågeställare till partiledningen.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-08-15 kl. 14:51.
Citera
2018-08-15, 14:48
Medlem
AfS' ledning bör ha klart för sig att om de utesluter Hagwall eller pudlar på den här punkten, då är de rökta. Då är förtroendet helt borta. Jag kommer definitivt inte att rösta på eller stötta ett sådant parti, och är så pass bekant med vilka som i övrigt sympatiserar med partiet att jag törs säga att det är väldigt många som kommer att reagera likadant. Pudlar man nu visar man att man inte är ett dugg bättre än SD och kommer att låta MSM och svenskhatande antirasister avgöra vilka hållningar som anses vara gångbara inom partiet.

Det enda rätta nu är att Gustav och AfS går ut och öppet försvarar Hagwall i alla sina kanaler. De behöver inte försvara några klistermärken eller gå in specifikt på den frågan, men de bör vara väldigt tydliga med att Hagwall blir kvar i partiet och partistyrelsen och att de inte viker sig för några yttre påtryckningar. Det är viktigt för fortsättningen (fler attacker av den här typen kommer) att inte ge fienden en millimeter. INGET JÄVLA URSÄKTANDE!
Senast redigerad av Amriswil 2018-08-15 kl. 14:51.
Citera
2018-08-15, 14:49
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXII.
Jag tycker istället att det är dom personerna i valstugan som hetsar mot sina egna partimedlemmar som borde lämna partiet! I ett äkta nationalistiskt parti offrar man inte sina egna kamrater så fort PK-media börjar hetsa om småsaker.

Strunt samma. Det där är bara en annan skitsak. Och det är som sagt högt i tak i partiet.

Hade man varit ett äkta cuckservative-parti så hade man kickat den ena, hade man varit ett "äkta" nationalistparti så hade man kickat den andra.

Men AfS är ett populistiskt folkparti med mål att bilda parlamentarisk majoritet för att reversera folkutbytet av svenskarna. Man har redan byggt strukturen för ett bredd parti med många falanger, en kostym som man kan växa rejält i. Vilket bådar mycket gott
Citera
2018-08-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det är ju ingenting. Knappt någon som skriver om det. Bara Mattias Karlsson som sitter och hetsar på fyllan. Bara att ignorera.

Det går inte att göra något annat för övrigt. En ursäkt kommer bara sporra till att öka trycket. Då måste han uteslutas och när media vet att man kan få folk uteslutna i AfS genom att dreva så blir det mer av den varan.

Just nu avgörs det om jag ska lägga min egen röst på AfS.

AfS behöver inte ge någon ursäkt eller utesluta någon men något slags uttalande från Kasselstrand är nog inte helt fel i nuläget.
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Fritt ur minnet vill jag väll minnas att Kasselstrand och Erik Berglund har varit rätt tydliga i grodan att man är rökt om man håller på och börja och utesluta folk eftersom man då har öppnat upp för den attacklinjen. Jag skulle därför tro att Kasselstrands hållning är att man ska hålla linjen till varje pris i det här fallet för att inte acceptera att man ska stå till svars och göra sig av med politiker i offentliga lynchningsprocesser.

Apropå skandaler som ska sänka partiet, hur många var det här som följde Trumpkampanjen på nära håll? Det cirkulerade något då på amerikanska sidor som kallades Bluto's list eftersom det var en kille som hade det användarnamnet som försökte sammanställa alla gånger under kampanjen som media gick ut med att nu jävlar, nu är Trump kört efter den senaste oförlåtliga skandalen. Diverse skandaler och olika politiska bakslag följdes sedan av bekymrade kommentarer som säger att nu är det verkligen kört:. Det här var den sista versionen, och då hade man inte ens kommit till 2016.

https://theconservativetreehouse.com/2015/12/22/its-not-just-anger-its-cold-anger-a-resolve/

Vi vet alla hur det gick i slutändan... Se även:

https://rationalwiki.org/wiki/Concern_troll
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
AfS' ledning bör ha klart för sig att om de utesluter Hagwall eller pudlar på den här punkten, då är de rökta. Då är förtroendet helt borta. Jag kommer definitivt inte att rösta på eller stötta ett sådant parti, och är så pass bekant med vilka som i övrigt sympatiserar med partiet att jag törs säga att det är väldigt många som kommer att reagera likadant. Pudlar man nu visar man att man inte är ett dugg bättre än SD och kommer att låta MSM och svenskhatande antirasister avgöra vilka hållningar som anses vara gångbara inom partiet.

Det enda rätta nu är att Gustav och AfS går ut och öppet försvarar Hagwall i alla sina kanaler. De behöver inte försvara några klistermärken eller gå in specifikt på den frågan, men de bör vara väldigt tydliga med att Hagwall blir kvar i partiet och partistyrelsen och att de inte viker sig för några yttre påtryckningar. Det är viktigt för fortsättningen (fler attacker av den här typen kommer) att inte ge fienden en millimeter. INGET JÄVLA URSÄKTANDE!

Håller med, Gustav är både klok och sund, jag tror att han reder ut detta till AFS och Hagwalls fördel. Jag äcklas så mycket av den sverigedemokratiska partistrukturen där man hugger sina tidigare partikamrater i ryggen för att vinna bonuspoäng hos ZOG, det gjordes 1918 av Rosa Luxemburg och Karl Liebknecht mot tyskarna och slutade inte med blidka ögon. Jag vill se preussisk kamratanda hos AFS, endast den kommer vinna kriget mot den evige, när folkgemenskapen har inrättas och alla svenskar står upp för varandra mot det mörkerkrafter som sätter vår existens på risk, de äger mediehusen, de flesta banker speciellt Federal Reserve är noterbart och de bedriver krig i Mellanöstern för Israels räkning för att vi skall få massinvasion i våra tidigare homogena vita länder! Snälla nån det är NOG MED ZOG NU!
Citera
2018-08-15, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vi är "independents" Varken höger eller vänster.
Jo men tänkte mer kanske på intelligensskalan? Sedan så är judar såklart väldigt intelligenta men de är knappast en representativ grupp för vänstern, även om de ofta är vänster. Gör man ett iq-test på vänsterpartiet i Sverige kontra moderaterna lär resultatet vara uppenbart för de flesta. I USA där studier likt detta gjorts är ju situationen lite annorlunda, politiken är helt olik Sverige. Ex förstår ju vem som helst att conservatives i södern snittar lägre än liberaler i norr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in