Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 22:23
  #1465
Medlem
Captinheros avatar
Om de bedriver en valkampanj med verkligen stenhård fakta och tydliga exempel på Sveriges förfall och förhoppningsvis kan synas och höras på flera plattformar kan detta bli intressant
Citera
2018-03-05, 22:23
  #1466
Medlem
rikastistorstans avatar
Mycket bra program. Given röst 18! Återvandring är en ödesfråga för vårat land.
Citera
2018-03-05, 22:26
  #1467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag håller med, fan vad bra han är Kasselstrand, blir lite sorgsen när jag tänker på att han borde ha varit den som tog över fanan efter trötta Åkesson.

Jag gillar också Kasselstrand.


Citat:
Ursprungligen postat av crowman
AFS är det som SD borde vara och det som SD väljare tror att det får. SD har tyvärr blivit ett parti fokuserat kring deras utbrända partiledare och diverse nötter som är för svaga för att utmana partiledaren. De bra inom SD kommer gå till AFS medan SD blir tillhållet för Jimmies flickvän/släktingar/någon lättstyrd mupp.

Det ska bli spännande att få se hemsidan.

AfS har ju föralldel kvar att bevisa vad de går för, men jag håller med dig om mycket. Fördelen för AfS är att de slipper SDs tramsiga rykte om nazistisk bakgrund, hakkors osv.



Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det håller jag med om. Det håller nog många andra också med om. Problemet är att vi svenskar är sönderciviliserade. Fler svenskar kommer att rösta på en välkammad Kasselstrand som ger journalistkåren verbala snytingar än ett demonstrationståg med rakade sköldbärare som ger polisen fysiska snytingar.

Det är så det är och det är på den grundvalen jag tror att AfS kommer att få fler röster än NMR.

Dessutom så är Kasselstrand charmigare än Pär Öberg. Det spelar också in. En man som är lekfullt retsam mot motståndaren är charmigare och appellerar till fler människor än en man som är defensivt surmulen. För låt oss vara ärliga; NMR-killarna är inga humorister. Det enda undantaget är Emil Hagberg som faktiskt kan vara jävligt rolig och charmig. I övrigt är det väldigt mycket passiv-aggressivt profilerande. Iofs inte konstigt i den position organisationen befinner sig förvisso men ändå. Nu tittar jag bara på hur jag tror att respektive individer appellerar till "Nisse i Hökarängen" (som journalisterna brukar säga).

Jag tror både AfS och NMR behövs. Det finns väl en anledning till att lite mer hårdföra personer frontar NMR.



Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Låt mig förtydliga: Kasselstrand saknar det som Trump har. Nämligen Fuck Off-kapital.

Han är uppenbarligen både intelligent och modig. Han lär knappast behöva gå arbetslös i framtiden.



Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Jag anser att du överdriver bitterheten. Det finns absolut ett politiskt vakuum för AfS att fylla. AfS har en betydligt mer intellektuell inriktning än SD som främst består av outbildade, långtidssjuk och människor som inte kan få något annat yrke.

Jag har uppfattat det som att JÅ körde slut på sig själv innan valet 2014. Han missade öppna smashlägen i slutdebatterna. Hela etablissemangets hets mot honom var omänsklig. MK, RJ OS osv var grymma när de axlade rollen när JÅ var SS. Floppen kom när MK snackade med Expo, EXPO!!!! om vilka SD skulle utesluta samt när SD sparkade SDU och anklagade dem för exakt samma saker om PK anklagade SD för. Jag tror många efter det började tvivla på SD även om opinionsstödet för SD ökade.
__________________
Senast redigerad av in84ever 2018-03-05 kl. 23:18.
Citera
2018-03-05, 22:27
  #1468
Medlem
me-wes avatar
Som flera andra hade jag hoppats på något stort med tanke på hur Kasselstrand höjde förväntningarna här sista dagarna. Men något som jag såg som ganska tråkigt på förhand, partiprogrammet, ser oväntat bra ut. Väldigt positivt överraskad. Helt rätt dessutom att ge sig på etablissemangspolitikerna i talet. Däremot är det trots allt media som är den huvudsakliga fienden och vi får bara hoppas att de vågar attackera dem fullt ut allt eftersom. Samtidigt kanske det rent taktiskt var rätt att hålla tillbaka lite nu under lanseringen.
Citera
2018-03-05, 22:29
  #1469
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Ett sånt parti kommer aldrig över 4% spärren då de verkligen bara ser till en fråga.

Jag tror tyvärr att vi kommer ha svetsaren kvar vid makten även efter valet men han kommer behöva hjälp från mer än V och MP. Frågan är om han kan köpa över Lööf som känns närmast.
Som andra alternativ är det att börja kohandla med SD men det kommer att kosta och göra både V och MP rasande.
Citera
2018-03-05, 22:30
  #1470
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Från vilket parti skall de rösterna komma då?
Den beställda undersökningen från Sentio visar på en potentiell väljarbas, främst från Moderaterna och SD. Det är inga strulpellar i AfS, bra CV:n (åtminstone i partistyrelsen). Det är attraktivt för många.

http://d1qmdf3vop2l07.cloudfront.net...8146e4989c.pdf
Citera
2018-03-05, 22:30
  #1471
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Som flera andra hade jag hoppats på något stort med tanke på hur Kasselstrand höjde förväntningarna här sista dagarna. Men något som jag såg som ganska tråkigt på förhand, partiprogrammet, ser oväntat bra ut. Väldigt positivt överraskad. Helt rätt dessutom att ge sig på etablissemangspolitikerna i talet. Däremot är det trots allt media som är den huvudsakliga fienden och vi får bara hoppas att de vågar attackera dem fullt ut allt eftersom. Samtidigt kanske det rent taktiskt var rätt att hålla tillbaka lite nu under lanseringen.

Han gick ju till angrepp mot media i talet.
Citera
2018-03-05, 22:32
  #1472
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Som flera andra hade jag hoppats på något stort med tanke på hur Kasselstrand höjde förväntningarna här sista dagarna. Men något som jag såg som ganska tråkigt på förhand, partiprogrammet, ser oväntat bra ut. Väldigt positivt överraskad. Helt rätt dessutom att ge sig på etablissemangspolitikerna i talet. Däremot är det trots allt media som är den huvudsakliga fienden och vi får bara hoppas att de vågar attackera dem fullt ut allt eftersom. Samtidigt kanske det rent taktiskt var rätt att hålla tillbaka lite nu under lanseringen.

Det blir ju fel om Alternativ för Sverige utmålar sig som ett antietablissemangsparti när det i själva verket handlar om att dom är ett gäng politiska broilers som också vill sitta vid köttgrytorna.

Menar du verkligen att politikerklassen är ensamt ansvariga?

Om nej, vilka andra är ansvariga? Hur skulle analysen på åtgärder se ut om alla ansvariga ställdes till svars?
Citera
2018-03-05, 22:33
  #1473
Medlem
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagsspärren!
__________________
Senast redigerad av Bodybjorn 2018-03-05 kl. 22:52.
Citera
2018-03-05, 22:34
  #1474
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han gick ju till angrepp mot media i talet.

Du nöjer dig med brödsmulor. Jag hörde aldrig Hjörnes namn nämnas. Inte heller Bonniers. Eller Segulah.

Mediaägarnas trälar fick visst ett tjuvnyp i sidan. Men det kändes ju knappt kan jag tänka mig.
Citera
2018-03-05, 22:34
  #1475
Medlem
Vet någon hur många de vill ha kvar och skicka iväg med ursprung ur MENA?
Citera
2018-03-05, 22:36
  #1476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagspärren!
Jag tror helt tvärtom. Titta bara hur mycket upmärksamhet denna tråd får 302 läsare. Titta på deras sentio mätning också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback