Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag följer det som sades på presskonferensen och kommenterar det.

Såg inte så mycket skillnad mot Sverigedemokraterna och han själv var också Sverigedemokrat tydligen.
Möjligtvis som Sverigedemokraterna var för 10 år sedan. Idag framstår SD som trötta och verkar nästan ha gett upp.
Citera
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Men ska förstås låta som om man redan hade det, kompromissar gör man när det är dags för förhandlingar. Det är nog det jag stört mig mest å SD de senaste åren, att de kompromissar utan att få något för det, eller någon krävt det, eller att de tjänar på det. Det bara gör det för att få erkännande och visa sig lagom underdåniga. En sån partiledning vill jag inte stödja.
Håller med dig i sak att det är dåligt ur ett förhandlingsperspektiv att SD viker sig redan innan regeringsförhandlingar. Varför inte säga att man röstar emot varje regering som inte samtalar med en själv? Hoppas att SD blir rakare och tydligare i den frågan ju närmare valet vi kommer.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Hemsida där man kan läsa om de olika politikområdena:

http://alternativforsverige.se/politik/
Citera
2018-03-05, 20:54
Medlem
Kan någon länka deras hemsida som ska vara uppe nu? Motgift visar den nu men kan inte se urlen eftersom youtubes rubrik täcker den.
Citera
2018-03-05, 20:54
Medlem
Äntligen!

"Införa platt inkomstskatt"

Jag gillar dem mer och mer.

Var ingen fan av den tidigare något valpige Kasselstrand, men detta ser helt ok ut.

Och det här borde SD klämt ur sig för flera år sedan:

Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.
Göra det förbjudet för sociala medie-företag att censurera åsiktsyttranden.
Lägga ned SVT och SR och bygga upp en ny public service-organisation från grunden.
Avskaffa presstödet.
Senast redigerad av Fnysington 2018-03-05 kl. 20:59.
Citera
2018-03-05, 20:58
Medlem
AFS är det som SD borde vara och det som SD väljare tror att det får. SD har tyvärr blivit ett parti fokuserat kring deras utbrända partiledare och diverse nötter som är för svaga för att utmana partiledaren. De bra inom SD kommer gå till AFS medan SD blir tillhållet för Jimmies flickvän/släktingar/någon lättstyrd mupp.

Det ska bli spännande att få se hemsidan.
Citera
2018-03-05, 20:59
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Äntligen!

"Införa platt inkomstskatt"

Jag gillar dem mer och mer.

Var ingen fan av den tidigare något valpige Kasselstrand, men detta ser helt ok ut.
Om M föredrar S, så ska SD tvinga dem dit. Får får vi ett roligt val 2022.
Citera
2018-03-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Om M föredrar S, så ska SD tvinga dem dit. Får får vi ett roligt val 2022.
SD och AfS ska
Citera
Medlem
Devonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Nämnde han någonting om härkomst? AfS välkomnar de som kan "sköta sig". Kan ta mitt eget bostadsområde som exempel, personalen i de olika butikerna är fulla med främmande folk och det är ingenting jag vill behålla. Repatriering måste handla om ras/etnicitet, inte om vilja till integration hos den invandrade.

Måste lyssna igen senare men av det jag kommer ihåg så talade han om de som tagit sig hit genom att ljuga och illegalt samt de som varit här år efter år utan att bidra till Sverige på något sätt ska hem igen. Fantastiskt bra budskap! Har verkligen hoppats på på att detta skulle lanseras inför valet!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Nämnde han någonting om härkomst? AfS välkomnar de som kan "sköta sig". Kan ta mitt eget bostadsområde som exempel, personalen i de olika butikerna är fulla med främmande folk och det är ingenting jag vill behålla. Repatriering måste handla om ras/etnicitet, inte om vilja till integration hos den invandrade.
Det håller jag med om. Det håller nog många andra också med om. Problemet är att vi svenskar är sönderciviliserade. Fler svenskar kommer att rösta på en välkammad Kasselstrand som ger journalistkåren verbala snytingar än ett demonstrationståg med rakade sköldbärare som ger polisen fysiska snytingar.

Det är så det är och det är på den grundvalen jag tror att AfS kommer att få fler röster än NMR.

Dessutom så är Kasselstrand charmigare än Pär Öberg. Det spelar också in. En man som är lekfullt retsam mot motståndaren är charmigare och appellerar till fler människor än en man som är defensivt surmulen. För låt oss vara ärliga; NMR-killarna är inga humorister. Det enda undantaget är Emil Hagberg som faktiskt kan vara jävligt rolig och charmig. I övrigt är det väldigt mycket passiv-aggressivt profilerande. Iofs inte konstigt i den position organisationen befinner sig förvisso men ändå. Nu tittar jag bara på hur jag tror att respektive individer appellerar till "Nisse i Hökarängen" (som journalisterna brukar säga).
Citera
2018-03-05, 21:01
Medlem
Kasselstrand är en del av den nya vågen. Deltagarna som han bjöd in till debatt om 'ungdomen och nationen i 2010-talets Europa' i Almedalen när det begav sig, har i varierad grad tagit sig vidare uppåt i sina respektive nationer.

Ett hinder i just Sverige kommer dock att vara hur valsystemet är utformat att förhindra oppositionell revitalisering av det parlamentariska läget. Men det kanske kan gå vägen för AfS redan i år i alla fall.

I skrivande stund uppger AfS via sin hemsida att över halva sökta kapitalet till riksdagssatsningen finns i kassan.

Det kan bli bra det här.

/kamrat
Citera
2018-03-05, 21:04
Medlem
8711s avatar
http://alternativforsverige.se/atervandring/

Jämförelse mot Sverigedemokraterna.

* Stoppad asylinvandring vid gränsen och direktavvisning = Samma.

* Utvisning av illegala och kriminella, återvandringsverk och förvarstagande = Samma.

* Medborgarskapets betydelse = Samma, i princip ingen skillnad.

* Förbud mot tiggeri = Samma.

En skillnad är att man skriver att man vill utreda alla uppehållstillstånd som givits ut efter år 2000 en gång till, men det är lättare sagt än gjort. Lätt att säga, svårare i verkligheten. En annan att dra sig ur kvotflyktingsystemet, men dessa 3800 särskilt utvalda gör varken till eller från. Det finns många konsekvenser av det och återigen lätt att säga, i verkligheten finns det många hänseenden man måste ta. När man är ett litet parti som inte behöver ta ansvar och som inte granskas särskilt så kan man häva ur sig massor av sådant, men det är svårare med lagar, relationer i världen och liknande när det kommer till kritan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in