Citat:
Ursprungligen postat av
HVU
Jag inbillar mig att Afs har synts betydligt mer än t.ex. Med i media och på olika forum..
Jag har aldrig hört någon ens diskutera Med i sociala situationer..
Jag är iofs svensk i Sverige

MED har en gedigen följarbas på facebook med över 12.000 "gillare". AFS har 32.000, men man kan inte utesluta att en stor del av dessa likes kommer från likesfarmer i Indien, titta bara på hur många följare NMR slutade upp med efter botrensningen mot deras instagramkonto
MED är mindre synliga, men det hindrar inte folk från att göra egen research, många skulle nog uppskatta MED som en frisk fläkt i jämförelse med dagens Alliansen. Man har lättare att rekrytera väljare där.
AFS kommer nog ha svårare med att rekrytera väljare, då deras fokus ligger på att ta missnöjda väljare från SD, bakom den taktiken finns två stora problem.
1. En stor del av alla SD-väljare är inte kärnväljare, utan röstar mer på partiet för att man vill signalera missnöje och tvinga övriga, i jämförelse moderata partier till förändring. Dessa missnöjesväljare avstår nog från att rösta på ett ännu extremare parti än det parti de redan känner sig tvingade till att rösta på, om detta tillfälle ges. Faktum är att dessa väljare mer än gärna vill avstå SD, men man känner att en förändring behövs.
2. kärnväljarna-mer tur här då kärnväljarna och AFS är med ideologiskt nära, men även här blir det i slutändan svårt, då de flesta kärnväljare är just kärnväljare och vägrar överge SD.
En ganska stor del av alla AFS-väljare tror jag kommer ifrån numer nedlagda politiska rörelser som SvP och ND, en del NMR-folk också då Afs ligger bättre till i opinionen, relativt sett.