Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-05, 19:36
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Kent hade garanterat varit en bra röst-magnet. Men eftersom Kasselstrand & Hahne vill ha en tvåstatslösning mellan Israel & Palestina så verkar det tyvärr vara en omöjlighet.
Fast SD ville ju också ha en tvåstatslösning men Kent var med där.
Citera
2018-03-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Eftersom Ingrid Carlqvist har blivit insläppt så känner jag en odör av loosergäng. Jag tänker inte rösta på några som är lierade med Ingrid & Conrad, Nordiska Alternativhögern eller Motgiftsgänget. Ledsen. Det här är en stor besvikelse.

Det är väl en pressrelease, ska de vägra ta in vissa menar du? Då borde de ju vägra SVT o alla andra vänstervridna ljugande medier. Fast då blir det ju inte så många kvar, och syftet med just denna pressrelease är väl att få uppmärksamhet.
Citera
2018-03-05, 19:38
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är väl en pressrelease, ska de vägra ta in vissa menar du? Då borde de ju vägra SVT o alla andra vänstervridna ljugande medier. Fast då blir det ju inte så många kvar, och syftet med just denna pressrelease är väl att få uppmärksamhet.

Om du hade läst tråden om Det Fria Sverige så hade du vetat att Ingrid Carlqvist rör man inte med en tång ens.
Citera
2018-03-05, 19:40
Medlem
Katerina Janousch alltså, det var verkligen en sensation.
Citera
2018-03-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Kent hade garanterat varit en bra röst-magnet. Men eftersom Kasselstrand & Hahne vill ha en tvåstatslösning mellan Israel & Palestina så verkar det tyvärr vara en omöjlighet.

Är den frågan så himla viktig för Kent?
Citera
2018-03-05, 19:47
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luttrad.afgan
Är den frågan så himla viktig för Kent?

Vet inte om du är ironisk nu, men ifall du inte är det så är svaret ett rungade JA!

Han brinner minst lika mycket (om inte mer?) för Israel som han gör för Sverige.
Senast redigerad av KimpaKeps 2018-03-05 kl. 19:52.
Citera
2018-03-05, 19:51
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Eftersom Ingrid Carlqvist har blivit insläppt så känner jag en odör av loosergäng. Jag tänker inte rösta på några som är lierade med Ingrid & Conrad, Nordiska Alternativhögern eller Motgiftsgänget. Ledsen. Det här är en stor besvikelse. Judinnan Katerina Janouch är på plats. Alternativ för Sverige goes sionist all way.
Aldrig läst nåt som styrker att hon är judinna. Däremot är jag inte ett dugg förvånad över att hon har såna här åsikter. Hon är ju insmetad i alla "stå upp för...."-grupper som finns och har Rabanis gamla gäng som skribenter på sin sajt.
Citera
2018-03-05, 19:52
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Aldrig läst nåt som styrker att hon är judinna. Däremot är jag inte ett dugg förvånad över att hon har såna här åsikter. Hon är ju insmetad i alla "stå upp för...."-grupper som finns och har Rabanis gamla gäng som skribenter på sin sajt.

Katerina Janouchs morfar tillhörde bolsjevikadeln i Sovjetunionen. En jude som reste från Tjeckien till Ryssland och anslöt sig till Röda Armén.

Sök på Ernst Kohlman - han skrev böcker ihop med Janouchs pappa.
Citera
2018-03-05, 19:54
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Katerina Janouchs morfar tillhörde bolsjevikadeln i Sovjetunionen. En jude som reste från Tjeckien till Ryssland och anslöt sig till Röda Armén.
Titta vad man inte vet.

Aja, känns ju stabilt med nån som gått från RFSU-sexolog till neofascist på tre år.

De kommer säkert inte ångra en sån representant, nejdå..
Citera
2018-03-05, 19:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Titta vad man inte vet.

Aja, känns ju stabilt med nån som gått från RFSU-sexolog till neofascist på tre år.

De kommer säkert inte ångra en sån representant, nejdå..

Nu vet vi ju inte om hon är ansluten till partiet. För övrigt så tror jag inte att du har någon rätt att gnälla på andra partiers medlemmar med tanke på alla avskum som får representera Sverigedemokraterna.
Citera
2018-03-05, 20:01
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu vet vi ju inte om hon är ansluten till partiet. För övrigt så tror jag inte att du har någon rätt att gnälla på andra partiers medlemmar med tanke på alla avskum som får representera Sverigedemokraterna.

Tycker du att Ingrid & Conrad, Nordiska Alternativhögern och Motgiftsduetten är röstmagneter åt Alternativ för Sverige?

AfS = SD2.0
Citera
2018-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Efter att du nu har skrivit ca tjugo inlägg om vardera 5.000 ord i denna tråd där du upprepar samma fantasier utan att någon har orkat läsa och svara dig (Annat än du själv) så gör jag här ett inlägg på grund av ren medkänsla.

Det finns ett par saker du måste förstå även om du är autistisk och som du inte behöver upprepa härefter:

1
Nej, det spelar inte ens en liten jävla pytte-roll att MUCF och någon kammarrätt har förklarat att SDU och därmed i förlängningen AfS inte står för "demokrati" eller "för allas lika värde" som du tror eftersom varenda, jag upprepar: var enda, tänkbar väljare till AfS ändå tycker att floskeln "allas lika värde" är kvalificerat skitsnack och vill se den släpad i smutsen och hånad så att de för all framtid slipper höra något så korkat, känslostyrt och infantilt så att det är som något som skrivits på en vaxtavla där "där den svagaste kvinnohand förmådde inrista sina dumheter och infall sprungna ur ett embryonalt intellekt" (Jag påmindes av någon anledning av Strindbergs bevingade ord).

Ingen som kan tänkas rösta på AfS de kommande fem valen tycker heller att alla människor är lika värda - de tycker istället att människor är olika värda beroende på bl a släktstatus och individuella egenskaper såväl som religionstillhörighet, kulturtillhörighet och t o m även eventuellt etnicitet (What! I... What The Fuck!? I Cant even...).

Likaväl skiter de i det som etablissemanget kallar demokrati, det vill säga en urspårad version av den liberala demokratin som har mycket litet med folkstyre, den egenliga demokratins kärna, att göra, och som eliterna nu demoniserar som "populism" eftersom de ostört vill driva igenom sina sinnessjuka projekt: mångkultur, män som blir gravida, antinationalism, tioåringar som är gayikoner, multinationella monopolföretag i den "sociala rättvisans" tjänst, allmänt kaos och degeneration samt kvinnor med penis.

2
AfS kommer inte lämna över partibeteckningen till dig och din kompis med vänsterbloggen så att ni kan gå till val som ett vänsteralternativ till SD så du kan sluta lobba för det nu.

3
Det är inte det minsta konstigt att den här tråden ser ut som den gör och att inga "konstruktiva förslag på hur man skulle kunna göra något av AfS partibeteckningsregistrering" kommit in beror på att alla användare här utom du har förstått och, även om de kanske inte ser det som något positivt som t ex användaren Regulus, så har de åtminstone så mycket vett i huvudet att de i själ och hjärta har accepterat att AfS är och förblir ett nationalistiskt och konservativt högerparti som kommer drivas av Kasselstrand och gamla SDU.

Tråden är nämligen till för att diskutera AfS och inte alla andra möjliga potentiella alternativ till SD, alternativ såväl till vänster som till höger och ovanför och under, utan just AfS. Jag upprepar: Trådtopic är partiet AfS så som det faktiskt ser ut, inte vad det hypotetiskt skulle kunna bli om det gavs till dig och din polare med sin vänsterpolitiska blogg och du fick göra det till sin motsats - och att folk inte vill diskutera detta är inte heller det minsta konstigt.

Jag vill inte vara elak men märker du inte att du inte får någon respons på dina inlägg, inlägg som är på flera tusen ord och som innehåller jättemycket tankar och idéer, och säger det dig ignet?

PS. Till alla andra, ursäkta språket, men vi har troligtvis att göra med en på riktigt neuropsykiatriskt störd människa här så kraftuttrycken behövs sannolikt.

Svar på punkterna 1-3 ovan:

1. Tja, vi får väl se om MUCF:s och kammarrättens beslutsmotivering kommer att spela någon roll. Gör Kasselstrandarna som du vill tror jag inte ens att man kommer att behöva det argumentet. När det gäller HBTQ-frågorna som du verkar ha varit inne litet på i slutet på punkt 1 så konstaterar jag att ”min kompis” som totat ihop ett slags diskussionsunderlag på 70 sidor för en valplattform för ett vänsteralternativ till SD faktiskt varit inne på att låta SD ta hand om merparten av HBTQ-väljarna och kanske protestera mot det nyligen slopade kravet på sterilisering av könsbytespatienter. Enda eventuella haken med en sådan uppdelning är väl att det blir svårare för SD att med nuvarande HBTQ-strategi att locka över (kd):are och knuffa ut (kd) ur riksdagen, vilket jag tycker är viktigt. Att knuffa ut så många 7-klöverpartier ur riksdagen bör vara högprioriterat.

2. ”Kompisen med vänsterbloggen” kan inte vara med och starta upp ett parti. De flesta som inte är pensionärer kan tyvärr inte hjälpa till aktivt. Att skänka pengar är nog riskabelt. Här är länk till bloggen och länk till tråden där den här partikonstruktionen diskuteras:

Kompletterande partier till SD, AfS möjligheter, finansieringsfrågor m m
(FB) Kompletterande partier till SD, AfS möjligheter, finansieringsfrågor m m

https://vansteralternativtillsd.wordpress.com/

De tunga skillnaderna jämfört med SD är nej till bortre parentes i sjukförsäkringen, fullföljd avveckling av kärnkraften, drastiskt sänkt u-hjälp och mindre pengar till försvaret. De tre sistnämnda komponenterna skulle f ö kunna användas även i ett ekonomiskt högerinriktat invandringskritiskt parti av schweizisk typ.

3. Alltså, jag har ju i ett inlägg i denna tråd diskuterat hur man skulle kunna få ut mesta möjliga ur partibeteckningen Alternativ för Sverige som beteckning på ett ekonomiskt högerparti som är mot invandring. Men samma princip gäller i detta fall. Kasselstrand måste rekrytera ett externt gäng och man kan inte börja babbla om repatriering (då blir det för lätt att dra paralleller till den gamla 70-regeln). Möjligen kan man diskutera återvandringsbidrag av den typ det gamla Västtyskland hade på 80-talet med TYDLIG referens till detta system.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss

Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen

Tror jag skall lägga till en pedagogisk förklaring som belyser varför väljarnas mentalitet är sådan att 99,95 % av väljarna skiter i att Kasselstrand & Co blev uteslutna ur SD genom fulspel.
(...)
Kanske tror han därför att folk skall vara jätteupprörda över hur han sparkades ut ur SD. Tror han det gör han ett allvarligt misstag. En attityd typ ”jävla Karl-Bertil Jonsson-fjant” eller ”jävla loser, ha, ha, ha” är mer sannolik.

Den attityden finns säkert. Men än sen? Om nu Kasslert och hans gäng är så chanslösa som du säger så finns det knappast någon anledning att oroa sig så massivt för dem som du tycks göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen

Med anledning av det sistnämnda går det bara att inte börja tala om ”repatriering”, hur frivilligt det än skulle vara. Att börja prata om att kunna upphäva medborgarskap går heller inte.
(...)

Jag pratade alltså ovan om vikten av att rekrytera ett externt gäng. Ett externt, osolkat gäng, kan tilläggas. Detta är väl typ grunden om man i övrigt har en gångbar, politisk ”affärsidé” (vilket jag kommer till längre fram). Kasselstrands egen roll tror jag inte kan vara att stå på riksdagslistan e dyl.

Men SD talar väl också om återvandring och har väl också sagt att man vill upphäva vissa medborgarskap? Sen tror jag att det är en ren fantasi att tro att Kasslerstrand kommer att ge bort det parti som han själv har konstruerat. Det finns liksom inte.

Alltså det jag ”oroar” mig för är väl att det Kasselstrandarna gör blir helt meningslöst och inte ger något. Jag tror f ö att varken MED eller SD är oroade över AfS som konkurrent om man gör som majoriteten av postarna i den här tråden vill.

Jag tror att även SD kan vara ute på tunn is när man talar om att upphäva medborgarskap även om man redan har ett sådant system i Danmark och Storbritannien. Invandrare torde uppfatta dylika förslag radikalt annorlunda om de kommer från partier som i grunden är för massinvandring jämfört med om sådana förslag kommer från ett parti som tidigare haft ”70-regeln” på programmet.

(Nu skall visst live-sändningen ha börjat. Nu får vi se vad Kasselstrandarna tänkt sig.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in