Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Nu när förmodligen Kent Ekeroth inte kommer med i på valbar plats på valet till riksdagen 2018 så är det kanske inte helt omöjligt att han går över till AFS eller?

Det hade varit väldigt korkat av AFS.
Citera
2018-03-14, 17:38
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Det hade varit väldigt korkat av AFS.

Sen är det ju frågan om AFS skulle släppa in honom?
Citera
2018-03-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Haha, du vet ingenting din jävla nolla. Bevare oss för framtida poliser om du själv kommer in. Men du kanske inte bara är klen i skallen utan i sparrisarmarna också så du inte orkar avlossa tjänstevapnet.

"...för att det misstänks att några har lämnat oriktiga uppgifter". Snälla, vi talar om hundratusentals eller snarare miljoner bedrägerier. Alla vet det. Att du argumentera att ett fåtal kryssat i fel ruta får dig bara att framstå precis så jälva puckad som du antagligen är.

Jämförelsen är när Skatteverket meddelar efterbeskattning. Alltså ett omprövningsbeslut om man anser att det finns oriktiga uppgifter, som kan gå upp till flera år tillbaka i tiden. Vilket du anser att de asylsökande lämnat. Vid ett sådant beslut så är det Skatteverket som har bevisbördan, vilket även fastslogs i HFD 2012 ref. 69.
Du vill ompröva ett tidigare positivt beslut, då har du bevisbördan. Grattis!

"Alla vet det", varför vill du i såna fall ha omvänd bevisbörda? Om alla vet det så borde det vara enkelt för Migrationsverket att bevisa själv. Då behövs ingen omvänd bevisbörda.

Som sagt, hoppas inte AfS har samma synpunkter som dig. Att alla asylsökande ska ses som lögnare och bedragare.
Vi bor i en demokratisk rättsstat och där låter vi domstolarna bedöma om någon gjort sig skyldig till bedrägeri eller inte.
Citera
2018-03-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det finns en väldigt intressant aspekt inom den mätningen.

30% av SD-väljarna kan tänka sig att rösta AfS => 22% * 0.3 = 6.6 %(procentenheter)

13%(totalt antal som kan tänka sig rösta AfS) - 6.6% = 6.4%

Nära hälften av potentiella AfS-väljare kommer alltså inte från SD.
Optimalt(!), kan ju vara moderater
Citera
2018-03-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

Vi bor i en demokratisk rättsstat och där låter vi domstolarna bedöma om någon gjort sig skyldig till bedrägeri eller inte.
Och det är lagstiftarna som skriver lagarna, så allt man vill kan man få. Kan du sluta spamma samma saker nu?
Citera
2018-03-14, 18:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
En möjlig effekt är att AFS kan normalisera SD genom att vara mer extrema.
Citera
2018-03-14, 18:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Optimalt(!), kan ju vara moderater
Det får vi hoppas! Moderater borde ju vara den största gruppen som är intresserade av Afs efter Sverigedemokrater.

Kan MED också ta röster av M så vore det bra. Tänk ett block i riksdagen med SD/AfS/MED.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Detta tror jag med.
Citera
2018-03-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Kan MED också ta röster av M så vore det bra. Tänk ett block i riksdagen med SD/AfS/MED.

eller förresten, det finns risk att MED skulle bli det blockets Centern (allt är relativt)..
Senast redigerad av Fnysington 2018-03-14 kl. 18:11.
Citera
2018-03-14, 18:07
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Extrema? Sjuklöverns politik är extrem, inte AfS. Sluta formulera dig som en tanklös etablissemangslakej.
Citera
2018-03-14, 18:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Extrema? Sjuklöverns politik är extrem, inte AfS. Sluta formulera dig som en tanklös etablissemangslakej.

Lugna ned dig. Jag ville bara beskriva deras politik visavi SD.

Extrem behöver inte vara dåligt bara långt från den politiska mitten så att säga.

Jag tror som sagt de kan normalisera SD vilket är positivt. Inte minst för många invandrare som vill leva i ett i huvudsak västligt I-land.

Jag är mot tvångsmässig repatriering men kan tänka mig frivillig repatriering uppmuntrat av biståndet. En miljon per person taget från biståndet. Gärna koncentrerat på islamister.

Jag tror att många invandrare har det bättre i Sverige om ursvenskarna är i majoritet. Utan en tydlig majoritet så blir det kaos. Problemet är inte på individuell nivå (det finns många trevliga invandrare) men på strategisk vad gäller många invandrargrupper och hur de påverkar Sverige ekonomiskt, socialt, politiskt etc. och leder till ett mera klanbaserat samhälle. Och även fattigare rent ekonomiskt BNP per capita.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-03-14 kl. 18:33.
Citera
2018-03-14, 18:33
Medlem
Citat:
Lugna ned dig. Jag ville bara beskriva deras politik visavi SD.

Extrem behöver inte vara dåligt bara långt från den politiska mitten så att säga.

Jag tror som sagt de kan normalisera SD vilket är positivt. Inte minst för många invandrare som vill leva i ett i huvudsak västligt I-land.

Jag är mot tvångsmässig repatriering men kan tänka mig frivillig repatriering uppmuntrat av biståndet. En miljon per person taget från biståndet. Gärna koncentrerat på islamister.

Är du fullständigt galen? En miljon?!!! Det är inte rimligt någonstans oavsett hur man vänder och vrider på det. Får jag en miljon om jag lämnar landet också?

Vi talar om skattebetalarnas pengar. Ska en person ut är det helt förkastligt ur moraliska aspekter, men kanske kanske kanske att man skulle kunna motivera det med att vi slipper så mycket bekymmer och kostnader i förlängningen.

Men nu talar vi inte om en person utan om kanske 1,5-2 miljoner invandrare. Det är 2000 miljarder! 2.000.000.000.000!!!! Du vet att tex FM bråkar med regeringen om belopp i storleksordningen 0,5-1,5 miljarder. Vi har inte råd. Vi har redan stora lån och privata och offentliga Sverige fortsätter låna miljarder varje år och dessa lån ska vi betala ränta på tills vi betalat tillbaka. Vad tror du händer om räntan går upp från ingenting till 5 eller 10%?

Omvärdera din inställningen till forcerad återvandring.
Citera
2018-03-14, 18:46
Medlem
freeriderXIIs avatar
Använder man biståndet till det hela som uppgår till 41 miljarder så blir det 41 000 återflyttare per år och 410 000 på 10 år. Ett alternativ är att man ger dem 250 000 per person så att en storfamilj kommer upp över miljonen.

Men sänker man summan riskerar det bli få som vill flytta friviligt i alla fall.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-03-14 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in