Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 11:46
  #385
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
Man kan notera att den här tråden startades 10 februari. Användaren flitigalisor registrerades 11 februari.

Samtliga Flashback-inlägg av flitigalisor är i den här tråden.

flitigalisor skriver ofta om sig själv i pluralis, dvs "vi" i stället för "jag". Även användarnamnet är i pluralis. (flitigalisa hade varit ett troligare användarnamn för ett konto som hanteras av en person.)

De flesta av flitigalisors inlägg handlar om hur förträfflig Stordammens skola är och hur korrekt de har hanterat ärendet. Det har alltid varit någon annan som gjort fel...

Man skulle nästan kunna misstänka att kontot flitigalisor hanteras av några av personalen på Stordammens skola.

Typ, hammaren på spiken där.
Citera
2017-03-24, 12:37
  #386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
De flesta av flitigalisors inlägg handlar om hur förträfflig Stordammens skola är och hur korrekt de har hanterat ärendet. Det har alltid varit någon annan som gjort fel...
Men den är ju förträfflig, det har ju flitigalisor vittnat om i tråden då "deras olika kontakter" givit vid handen att föräldrarna "tycker om skolan och rektorn och de kan inte förstå varför rektorn hängs ut". Rimligtvis borde denna information komma inifrån verksamheten, har svårt att se hur någon utomstående skulle kunna sammanställa föräldrars omdömen på något godtagbart sätt.
Eller så är uppgifterna om föräldrarnas upplevelser dragna ur röven vilket jag inte heller funnit några tecken på att de inte skulle vara. Det kanske finns suveräna underlag efter enkäter och/eller intervjuer parat med imponerande betyg som bekräftar den upplevt höga kvalitetsnivån men jag tvivlar tills något sådant blir känt.
Tills dess får jag nog dras med uppfattningen att den aktuella skolan snarare är en plats så kaoztyngd att en redan misstänkt våldtäktsman utan vidare kan svassa in närhelst han behagar, in i ett klassrum under pågående lektion för att plocka med sig en elev för att våldta henne utan att bli stoppad av vare sig väktare, personal eller övriga elever.
Resultatet av en bra lösning menar vissa.
Den enda lösning jag hittills sett för att säkerställa säkerheten på skolan är att MGM förbjudits att komma till skolan under vissa tider, med hot om förmodligen ingenting om han inte lyder.
Detta ska alltså vara en tillräcklig åtgärd för att man ska kunna slå ut med armarna och hävda att man gjort allt man kunnat?
Citera
2017-03-24, 13:26
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flitigalisor
Och vilken skola vill ta emot just denna elev hade du tänkt...?

Tidaholm har väl en fullt duglig samhällsfunktion för denna tidigt utvecklade pojke.
Han kan sitta och göra IKEA möbler, typ andrasortering.
Annars verkar det drälla av kvinnor som vill ta hem aset och uppfostra, det är bara att anmäla sig som fosterhem.
Det är tur att det är val september 2018🤓 Det är antagligen sista chansen att stoppa denna feta, stora prototyp till Feminist Himmelrike. Jag är självklart jämnlikast i världen
Citera
2017-03-24, 13:52
  #388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Den enda lösning jag hittills sett för att säkerställa säkerheten på skolan är att MGM förbjudits att komma till skolan under vissa tider, med hot om förmodligen ingenting om han inte lyder.
Detta ska alltså vara en tillräcklig åtgärd för att man ska kunna slå ut med armarna och hävda att man gjort allt man kunnat?
Och enligt BO:s egen berättelse så verkar GM varit i skolan en hel del:
Citat:
I början av året 2016 blev jag våldtagen två gånger av samma person, en gång utanför skolan men även en gång i skolan. Jag pratade med personal men fick inte stöd eller hjälp trots att samma kille gjort samma sak mot en annan tjej i skolan.

Det gick ett halvt år utan att skolan gjorde någonting. Varje dag fick jag se killen som förstörde hela mig och min syn på mig själv. Och varje dag mötte jag hans blick i korridoren, som påminde mig om allt.
https://www.facebook.com/joakim.lamo...00347190059869
Citera
2017-03-24, 14:29
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
Och enligt BO:s egen berättelse så verkar GM varit i skolan en hel del:

https://www.facebook.com/joakim.lamo...00347190059869
Om det inte är ett gott mått på skolans flathet så vet jag inte vad som är det.
Citera
2017-03-24, 15:01
  #390
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flitigalisor
Oj vilken bitterhet du har. Det är inte bra för hälsan.

Du skriver: "... då hon på ett otrevligt och inkompetent sätt bemött elevers och föräldrars oro..."

Du verkar ha träffat rektorn.
https://vimeo.com/35049824

Plattitydernas mästare!
Citera
2017-03-24, 16:32
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Men den är ju förträfflig, det har ju flitigalisor vittnat om i tråden då "deras olika kontakter" givit vid handen att föräldrarna "tycker om skolan och rektorn och de kan inte förstå varför rektorn hängs ut". Rimligtvis borde denna information komma inifrån verksamheten, har svårt att se hur någon utomstående skulle kunna sammanställa föräldrars omdömen på något godtagbart sätt.
Eller så är uppgifterna om föräldrarnas upplevelser dragna ur röven vilket jag inte heller funnit några tecken på att de inte skulle vara. Det kanske finns suveräna underlag efter enkäter och/eller intervjuer parat med imponerande betyg som bekräftar den upplevt höga kvalitetsnivån men jag tvivlar tills något sådant blir känt.
Tills dess får jag nog dras med uppfattningen att den aktuella skolan snarare är en plats så kaoztyngd att en redan misstänkt våldtäktsman utan vidare kan svassa in närhelst han behagar, in i ett klassrum under pågående lektion för att plocka med sig en elev för att våldta henne utan att bli stoppad av vare sig väktare, personal eller övriga elever.
Resultatet av en bra lösning menar vissa.
Den enda lösning jag hittills sett för att säkerställa säkerheten på skolan är att MGM förbjudits att komma till skolan under vissa tider, med hot om förmodligen ingenting om han inte lyder.
Detta ska alltså vara en tillräcklig åtgärd för att man ska kunna slå ut med armarna och hävda att man gjort allt man kunnat?



Är det så vi uppfattas. Nej vi är fd föräldrar i plural, så vi har träffat rektorn och vi har varit i skolan. Därför tycker vi oss ha en viss inblick i den och vi har ett hyfsat bra nätverk i området om vad som händer.

Vi blev nyfikna när vi fick höra talas om den här tråden. Vår bild om skolan och rektorn stämmer inte överens med det som skrivs här. Vi säger inte att rektorn är förträfflig och vi använder inga superlativer överhuvudtaget. Vår erfarenhet är att rektorn gjorde ett trovärdigt intryck på oss.

Självklart tycker vi det är förskräckligt det som hänt, men måste vi hata i den här tråden. Ska man få någon klarhet i något kan man inte hela tiden skrika att något är förfärligt, utan man måste ju titta på vad som gjorts, vem som gjort vad, vem som inte gjort något etc. och vår bild är att soc kunde ha förhindrat detta med ett direktomhändertagande enl LVU. Vi håller med advokat Elisabeth Massi Fritz
Citera
2017-03-24, 18:01
  #392
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Med tanke på omständigheterna i detta fall kan det vara av intresse att fråga sig:

- Om en kvinnlig lärare på Stordammens skola blivit inknuffad på toa och våldtagen; hade skolan då låtit våldtäktsmannen gå kvar på skolan på kvällstid och haft möjlighet att vistas i skolan dagtid?
Citera
2017-03-24, 18:20
  #393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flitigalisor
Är det så vi uppfattas. Nej vi är fd föräldrar i plural, så vi har träffat rektorn och vi har varit i skolan. Därför tycker vi oss ha en viss inblick i den och vi har ett hyfsat bra nätverk i området om vad som händer.

Vi blev nyfikna när vi fick höra talas om den här tråden. Vår bild om skolan och rektorn stämmer inte överens med det som skrivs här. Vi säger inte att rektorn är förträfflig och vi använder inga superlativer överhuvudtaget. Vår erfarenhet är att rektorn gjorde ett trovärdigt intryck på oss.

Självklart tycker vi det är förskräckligt det som hänt, men måste vi hata i den här tråden. Ska man få någon klarhet i något kan man inte hela tiden skrika att något är förfärligt, utan man måste ju titta på vad som gjorts, vem som gjort vad, vem som inte gjort något etc. och vår bild är att soc kunde ha förhindrat detta med ett direktomhändertagande enl LVU. Vi håller med advokat Elisabeth Massi Fritz
"Ni" hade varit mer trovärdiga om ni presenterat underlaget för slutsatsen att rektorn utfört sin uppgift på ett sätt som kan betecknas som någonting strax under förträfflig. Nu tycks det mest som om ni gått omkring lite på skolan, pratat med varandra och "känt efter" litegrann. Det kan jag också göra, betyder inte att jag kan leverera någon rättvis bild av föräldrarnas inställning eller just något annat ändå.
Rektorn verkar "trovärdig"? Jaha? I fråga om vad? Onekligen intressant.

Jag vet inte huruvida det automatiskt är hat att påpeka att någon utfört sitt jobb på ett dåligt vis och att det vore rimligt att byta ut denne. Jag tycker nog tvärtom som du att det visst vänds och vrids på vad som gjorts, vem som gjort det och vad som inte gjorts.

Sedan är vi helt överens om att ett tvångsomhändertagande enligt LVU hade förhindrat detta. Jag skulle nog vilja påstå att det är en förutsättning för att skolan ska klara av att skydda sina elever från att exvis kända kriminella trots förbud ska röra sig fritt i skolan när de vill.
Uppenbarligen.
Citera
2017-03-24, 18:28
  #394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Med tanke på omständigheterna i detta fall kan det vara av intresse att fråga sig:

- Om en kvinnlig lärare på Stordammens skola blivit inknuffad på toa och våldtagen; hade skolan då låtit våldtäktsmannen gå kvar på skolan på kvällstid och haft möjlighet att vistas i skolan dagtid?
Mycket bra fråga faktiskt och ytterst relevant.
flitigalisor verkar ju ha god kontakt med rektorn, hon kunde väl ställa den frågan till henne och meddela svaret här på ett pedagogiskt och tydligt sätt så även vi "hatare" kan förstå att det inte skulle behandlas annorlunda än med en elev som offer?
Citera
2017-03-25, 18:03
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flitigalisor
Är det så vi uppfattas. Nej vi är fd föräldrar i plural, så vi har träffat rektorn och vi har varit i skolan. Därför tycker vi oss ha en viss inblick i den och vi har ett hyfsat bra nätverk i området om vad som händer.
Då har även ni alltså barn i gymnasieåldern, precis som jag. Kanske i samma skola nu? T.o.m. samma klass - vem vet?

Har era barn någon koll på GM här? Utmärkt sig tidigare?
Citera
2017-03-28, 01:21
  #396
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Med tanke på omständigheterna i detta fall kan det vara av intresse att fråga sig:

- Om en kvinnlig lärare på Stordammens skola blivit inknuffad på toa och våldtagen; hade skolan då låtit våldtäktsmannen gå kvar på skolan på kvällstid och haft möjlighet att vistas i skolan dagtid?
Eftersom ingen vill ta sig an denna fråga så kan jag besvara den själv:

- om ovanstående hände skulle det bli ett betydligt större pådrag. Polisen skulle vara snabbare, facket skulle utan tvivel kräva en säker arbetsmiljö, vilket sannolikt skulle innebära väktare och skolledningen skulle med stor sannolikhet ha ett större engagemang.

- lägg till det att när GM nu sägs ha blivit hotad har polisen viss bevakning.

Men när unga flickor blev trakasserade och våldtagna blev det inga sådana åtgärder. Men dom flickorna kanske inte är så viktiga för skolledning, myndigheter och fack?

Jag har en fråga till på lager, men den är än mer delikat, så den får vänta ett tag.
__________________
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2017-03-28 kl. 01:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback