2017-02-14, 10:26
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kompetensen för dessa ointegrerbara personer ligger på den nivå som räcker till för sköta ett menageri med vandrande pinnar. Allt annat blir överkurs.

Vänta lite nu. Pratar du om somalierna eller om tjänstemännen/ politikerna i GbG, nu?
Blir lite osäker.
2017-02-14, 11:00
Avslutad
Det här verkar ju lika rasistiskt som när TV4s programledare Rickard Sjöberg i postkodlotteriet frågade en kille med utländsk härkomst häromdagen vilket land han kom ifrån och hur mycket studieskulder han hade.
2017-02-14, 11:27
Medlem
Jag kommer att tänka på Peter Birros lite skruvade tv-serie "Hammarkullen". Detta hade inte platsat där för att det är alltför skruvat.
Men det de har gjort är ju att de har "validerat de nyanländas kompetens". Detta ska absolut inte tolkas nedsättande mot somalierna. Det är inte deras fel att de är här.
2017-02-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Something is rotten in the kingdom of Göteborg:
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kommunanst%C3%A4lld-turistade-i-kazakstan-med-l%C3%B6n-1.4154305

Det pågår en hel del fuffens i kommunerna och även mycket skit inom arbetsförmedlingen runt om i landet där vissa får medans andra får vara utan (och en del annat förstås).
2017-02-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Känns ju nästan som ett hån mot invandrarna. Som om vi svenskar skulle utvandra till Somalia och de skulle starta en älgfarm, bara för att vi skulle känna oss hemma.

Frågan som dyker upp när jag läser ditt inlägg är; Hur stor efterfrågan på kameler är det egentligen bland somalier?
2017-02-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Antar det är lätt att vara naiv med andras pengar ... skattepengar.

Hade du sagt sådär som anställd på ett företag hade du fått betala tillbaka / sparken.
Exakt, det är inte klokt vad "naiva" kommunanställda kommer undan med, för skattebetalarnas pengar. Hade jag bott i Göteborg hade jag skickat runt protestlista bland vanligt folk med lite vett i skallen, och lämnat över personligen till den där Salo. Har berättat om detta "integrationsprojekt" i mitt nya hemland, Frankrike - de skrattar och gör en sån här:
2017-02-14, 12:38
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Exakt, det är inte klokt vad "naiva" kommunanställda kommer undan med, för skattebetalarnas pengar. Hade jag bott i Göteborg hade jag skickat runt protestlista bland vanligt folk med lite vett i skallen, och lämnat över personligen till den där Salo. Har berättat om detta "integrationsprojekt" i mitt nya hemland, Frankrike - de skrattar och gör en sån här:

Fransmännen ska skratta lagom, de har också kamelfarmare på hemmaplan.
http://lamaisondeschameaux.fr/occitanie/
2017-02-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Fransmännen ska skratta lagom, de har också kamelfarmare på hemmaplan.
http://lamaisondeschameaux.fr/occitanie/
Men är den parken ett "integrationsprojekt" för somalier, bekostat med Duponds och Duponts skattepengar? Med tanke på att parken ligger i Pyrenéerna dessutom. Är det ett privat "zoo" för familjer och andra grupper och går runt ekonomiskt, är det nog ingen som har några invändningar. Särskilt om parken inte ger förtur på jobben åt en viss icke-arbetsför folkgrupp från Långtbortistan. Det är där skon klämmer.
2017-02-14, 13:14
Medlem
Hallå tokstollar!

Som vanligt spårar trådarna ur, speciellt när det kommer till invällare och våra politiker...
Läs på lite om kameler först, speciellt till er CoD-ungar som hävdar att de tillhör en annan del av världen. Upplysningsvis kan sägas att kameler är ett arktiskt djur och att dess päls är sällsynt lämpat för att klara av kyla. Källa på det? Googla för fan!

Sen samer, de var här före er. Finns till och med en beredskapsplan som inkluderar renskötseln om "ryssen" skulle komma, fast det är väl mycket begärt av er valpar som inte gjort värnplikt att ha en susning om detta.

Slutligen, detta projekt ÄR bland det dummaste jag hört talas om. I paritet med vissa av kommentarerna i denna tråd.
2017-02-14, 13:58
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cre8tiv
Sen samer, de var här före er. Finns till och med en beredskapsplan som inkluderar renskötseln om "ryssen" skulle komma, fast det är väl mycket begärt av er valpar som inte gjort värnplikt att ha en susning om detta.

Slutligen, detta projekt ÄR bland det dummaste jag hört talas om. I paritet med vissa av kommentarerna i denna tråd.

Samerna var här först? Vart i Sverige då? Hela? Lycka till attha renar söder om Gävle, så kanske norrut - men de första bosättningarna i Sverige är daterade mer än 13.000 år tillbaka (Skåne-regionen ) och samer kom långt efter det. Du borde läsa på lite innan du springer runt och dumförklarar folk.

Kamelbranschen låter som ett framtidsjobb för att rädda våra pensioner, allt invandrare rör förvandlas till guld ( med alla läkare, raketforskare och numera kamelryttare ) så bara luta sig tillbaka och njuta av avkastningen.
2017-02-14, 14:44
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cre8tiv
Hallå tokstollar!

Som vanligt spårar trådarna ur, speciellt när det kommer till invällare och våra politiker...
Läs på lite om kameler först, speciellt till er CoD-ungar som hävdar att de tillhör en annan del av världen. Upplysningsvis kan sägas att kameler är ett arktiskt djur och att dess päls är sällsynt lämpat för att klara av kyla. Källa på det? Googla för fan!

Hahaha, samerna kom hit först! Ungefär som romerna som byggde upp Sverige.
2017-02-14, 17:51
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Är det något fel på kamelkött (seriös fråga jag vet inte)?

Menar om det skulle bli köttproduktion av det här i slutändan vore det inte lika bortkastat på något sätt när nu svenska bönder inte får den lön/uppskattning de förtjänar (de borde gå före zoomalier förvisso fast ja...bra med närproducerat)...fast jag ser hellre att man skjuter till pengarna till "normal" köttproduktion då. Varför inte låta nybyggarna integreras med kor? Menar de är stora och har mule...kanske är sexiga ändå?

Fast syftet är någon form av "pettingzoo" (no pun intended)? Som vanligt ett gigantiskt slöseri på skattepengar.

Håller med dig här med köttproduktionen. Sen kan man börja fundera om kameler ska vara i vårt land. Hur mycket "exotiska" djur ska skickas till vårt nordliga klimat för att tillgodose några. Ta bara det här med strutsar. Vad mer kommer vi att få in i vårt land som inte borde "finnas"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in