2017-02-09, 07:09
Bannlyst
Nu bränner man miljoner i Göteborg på ett flumprojekt, man skall ha kameler. Så vad säger ni araber? Skulle ni besöka parken för ett lite tiderlag med en kamel? Vad säger Ni är somalier bra att jobba kameler? Finns det ens kameler i Somalia?

– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.

och

– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/bert-om-kamelparken-m%C3%A5ste-vara-ett-sk%C3%A4mt-1.4150619
Senast redigerad av 53280 2017-02-09 kl. 07:12.
2017-02-09, 07:43
Medlem
Dissociatives avatar
Men satan.. Jag trodde att du trollade, TS..

Denna typ av Svensk idioti gör mig deprimerad..
2017-02-09, 08:06
Moderator
OYs avatar
I Sverige kan man få pengar till vad som helst på skattebetalarnas bekostnad bara det anses vara spännande och utmanande.

Den som har hittat på det här och även den som har beviljat pengar borde få stå för hela notan ur egen plånbok, att leka med skattebetalarnas pengar är ett hån. Principiellt ingen skillnad på den här lekstugan och allt annat fuffens som sker för skattemedel.
2017-02-09, 08:24
Medlem
haha det låter trolleri om det, men samtidigt:

"Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa."
2017-02-09, 08:35
Medlem
I Muteborg kan allt hända!
2017-02-09, 08:41
Medlem
Har de boende begärt en kamelpark? Om inte är det här nog det mest rasistiska som man kan tänka sig.
2017-02-09, 08:44
Moderator
OYs avatar
Är det ett enkelt jobb att sköta kameler?
2017-02-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det ett enkelt jobb att sköta kameler?

Enkelt för dig/mig eller enkelt för en utlänning som har gjort det förut?
2017-02-09, 09:05
Medlem
Sculleys avatar
Inget nytt under solen
(FB) ÄNTLIGEN: Svensk ekonomi räddas - somalier börjar jobba med kameler i Örebro
2017-02-09, 09:13
Medlem
Cleetus187s avatar
Sen får vi en epidemi med kamelkött i pizzorna när kamelerna spårlöst försvinner
2017-02-09, 09:28
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.

Vafalls, peka ut och stigmatisera en hel folkgrupp! Är inte Lena Salo ute på väldigt svag is med det uttalandet? Kan ju mycket väl leda till att någon anmäler henne för HMF nu.
2017-02-09, 09:53
Medlem
Miljöpartisten Malin Larsson fullmäktigeledamot i Skara påstår att man tagit blodprov på barn med autism och sett att de gynnas av att dricka kamelmjöl. Saxat ur dagens GP. Så man ser i blodprov att Autism minskar i blodet??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in