Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Nu bränner man miljoner i Göteborg på ett flumprojekt, man skall ha kameler. Så vad säger ni araber? Skulle ni besöka parken för ett lite tiderlag med en kamel? Vad säger Ni är somalier bra att jobba kameler? Finns det ens kameler i Somalia?
– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.
och
– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/bert-om-kamelparken-m%C3%A5ste-vara-ett-sk%C3%A4mt-1.4150619
jag räknas ju som arab o vill gärna lämna en del synpunkter på detta!
1 nej jag skulle nog INTE vilja åka dit för nåt jävla tidelag! alla är inte skadade svin!
2 sinnessjukt projekt i alla avseenden!
3 det finns kameler i afrika fattar du väl?!

4 att bara bränna pengar på en så onödig sak som detta är nog bara ännu ett panikförsök att få baarnen att leka med djur ist för att kasta sten o sölja knark oråna, vilket inte kommer lyckas, det kommer sluta med tidelag o knivskärningar på djuren! djurplågeri kommer det finnas gott om!
5 att en person som inte har nån som helst aning om vad denne ska ha sista ordet om är rent skrämmande, men tyvärr ganska vanligt i detta land numer
6 att det kommer bli kaoz står redan klart, inga somalier kommer vilja jobba där, (över lag alltså,nån kommer vilja givetvis,o säkert göra ett fint jobb!) det kommer måsta vara andra som tar hand om djuren o dessa kommer få stå ut med samma rasism som folk möter av dessa "nyanlända" som på alla andra ställen dessa finns, o det kommer läggas ner eftersom inga svenskar kommer vilja jobba kvar....
7 inga kvinnor kommer kunna vara där, för jag gissar det bör ligga i nån slags park med natur o buskar,träd o såna där ställen där dom blir våldtagna, inte heller pojkar kommer kunna vara där,antingen rånas dom eller blir dom med våldtagna
my 5 cents!
-bättre lägga dessa pengar till pensionärer som faktiskt arbetat upp landet o betalat skatt för att deras barn en dag ska få sjukhus o kunna njuta av frukten av deras mor o fars hårda arbete?
-det tycker iaf JAG personligen