2017-02-09, 13:59
Medlem
M86As avatar
Har lite svårt att tro att man kommer få folk att vilja rida på de kameler som sedermera kommer bli till köttprodukter.

Lite som om Kolmården skulle börja sälja kött, skulle man vilja köpa det?
2017-02-09, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickmonkey
Kärringen som beslutar om alla pengar till somalierna.

http://socialutveckling.goteborg.se/personal/lena-salo/

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/hyllade-hj%C3%A4ltar-f%C3%A5r-kritik-1.987701

http://goteborg.se/wps/portal/press-och-media/pressmeddelanden-presskontakter/pressmeddelanden/pressmeddelande/4c55b361-3ac4-4bec-ab0b-7fdd6ac38218/!ut/p/z1/pZHbSsNAEIafpRe5zO7sITHxLhGR1sakLdF0b2Q33RygOZCsBn x6Y0GwKFpw7ga-__thBgucYdHK17qUpu5aeZz3vXCfaQgbLyQB xI_JLSzX95zutozGG46fTkBKPoE4cWG5Smj6EAXM9QgW_8iTnX NZHs4mgHBLQwZwF9PL8r8A4pv-axFe_VUwX5AO0U1UYtFLU9l1 W3Q447njKOYSm8mc21zp3JYKlH1VHA6uzJlHiffhrlWDprxBgB ih3CE-Acp9Bv5JHLSKebN40IUe9IBehvljlTH9eG2BBdM0obLr yqNGo7bgp0TVjQZnZyDumzRNs7d1ERlnHywW75VQXbE!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

http://www.somalidialoguecenter.org/?p=1
HAHAHA gud jag hör genom skärmen hur hon skramlar med de afrikanska träsmyckena i takt till zumbamusiken. Ett levande exempel på allt som är fel med det här landet. Jeeezus.
2017-02-09, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
Sen får vi en epidemi med kamelkött i pizzorna när kamelerna spårlöst försvinner

Är det något fel på kamelkött (seriös fråga jag vet inte)?

Menar om det skulle bli köttproduktion av det här i slutändan vore det inte lika bortkastat på något sätt när nu svenska bönder inte får den lön/uppskattning de förtjänar (de borde gå före zoomalier förvisso fast ja...bra med närproducerat)...fast jag ser hellre att man skjuter till pengarna till "normal" köttproduktion då. Varför inte låta nybyggarna integreras med kor? Menar de är stora och har mule...kanske är sexiga ändå?

Fast syftet är någon form av "pettingzoo" (no pun intended)? Som vanligt ett gigantiskt slöseri på skattepengar.
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-02-09 kl. 14:08.
2017-02-09, 14:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Är det något fel på kamelkött (seriös fråga jag vet inte)?

Menar om det skulle bli köttproduktion av det här i slutändan vore det inte lika bortkastat på något sätt när nu svenska bönder inte får den lön/uppskattning de förtjänar (de borde gå före zoomalier förvisso fast ja...bra med närproducerat)...fast jag ser hellre att man skjut3er till pengarna till "normal" köttproduktion då. Varför inte låta nybyggarna integreras med kor? Menar de är stora och har mule...kanske är sexiga ändå?

Fast syftet är någon form av "pettingzoo" (no pun intended)? Som vanligt ett gigantiskt slöseri på skattepengar.

Låg fetthalt, rikt på protein och mineral, citat;

Kamelköttet har sen länge varit populärt i den Arabiska matlagningen men har på senare år ökat i popularitet i övriga världen. Speciellt i de länder där det är svårt att ha vanlig boskap på grund av torka men även i övriga världen på grund av dess smak och goda näringsvärden.

http://www.viltpoolen.com/privat/produkter.php?p_id=241

Kanske skulle satsa på kamelfilé till helgen, stöd integrationen?
2017-02-09, 15:12
Medlem
l150s avatar
Samerna har ju sin rennäring, så självklart ska somalierna ha kameler.
Väldigt märkligt projekt.
Ska bli lite roligt att följa.
2017-02-09, 15:30
Medlem
Grottgretas avatar
Multikultiförespråkarna har haft rätt hela tiden! Somalier kommer rädda ekonomin och vi får på köpet fler spännande maträtter

Skämt åsido, jag är nyfiken på hur mycket pengar som avsatts för detta "projekt" egentligen. Någon som vet?
2017-02-09, 15:31
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Samerna har ju sin rennäring, så självklart ska somalierna ha kameler.
Väldigt märkligt projekt.
Ska bli lite roligt att följa.

Undrar om somalierna också kommer att få status som ursprungsbefolkning?
2017-02-09, 15:39
Medlem
"Kamelpark

• Arbete till outbildade nyanlända: Somaliska kamelskötare
• Kulturmöten: även svenska barnfamiljer vill se kameler
• Bryta/dämpa våldtäktsepidemin: parken fungerar som en bordell* där behövande kan lätta på trycket i kamelhonorna på kvällar och nätter när barnfamiljerna gått hem (eller i hanarna för dem med den läggningen, naturligtvis kommer parken vara genus- och HBTQ-certifierad och inkluderande alla)
• Kretslopp: kamelerna betar och håller landskapet öppet, fekalierna säljs som gödsel* och kropparna till sist till pizzerior (vi har kontakt med en hemslöjdsförening som är intresserade av benen som blir över från pizzerian - de snidar idag spelemansflöjter av älgben för den kommunala musikskolan)
_
* kamelbordell, i levantisk folkmun Kadell
* naturgödsel i Sverige, naturgodis i Tyskland"
2017-02-09, 15:41
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis

Samerna var ju inte direkt först .. Så varför inte.
Utrota alla vilda djur och dela upp Sverige i två distrikt.
Skåne -> Dalarna - Kamel/Dromedar
Och sen resten ren.
2017-02-09, 16:24
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nu bränner man miljoner i Göteborg på ett flumprojekt, man skall ha kameler. Så vad säger ni araber? Skulle ni besöka parken för ett lite tiderlag med en kamel? Vad säger Ni är somalier bra att jobba kameler? Finns det ens kameler i Somalia?

– Det finns uppenbarligen folk som inte vet vad de sysslar med. De som beviljar pengar är inga entreprenörer. Men kommunen älskar ordet integrationsprojekt. Säger du ordet integration kan du få hur mycket pengar som helst. Det här borde stoppas innan det ens drar igång, säger Bert Karlsson.

och

– Jag är ingen expert på kameler men jag tyckte det fanns underlag. Kan det här leda till att folk får en sysselsättning, kanske särskilt somalier som står långt utanför arbetsmarknaden, då tycker jag det är värt att testa. Jag kanske är naiv, men det står jag för i så fall, säger Lena Salo, utvecklingsledare på social resursförvaltning.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/bert-om-kamelparken-m%C3%A5ste-vara-ett-sk%C3%A4mt-1.4150619

jag räknas ju som arab o vill gärna lämna en del synpunkter på detta!

1 nej jag skulle nog INTE vilja åka dit för nåt jävla tidelag! alla är inte skadade svin!

2 sinnessjukt projekt i alla avseenden!
3 det finns kameler i afrika fattar du väl?!
4 att bara bränna pengar på en så onödig sak som detta är nog bara ännu ett panikförsök att få baarnen att leka med djur ist för att kasta sten o sölja knark oråna, vilket inte kommer lyckas, det kommer sluta med tidelag o knivskärningar på djuren! djurplågeri kommer det finnas gott om!

5 att en person som inte har nån som helst aning om vad denne ska ha sista ordet om är rent skrämmande, men tyvärr ganska vanligt i detta land numer

6 att det kommer bli kaoz står redan klart, inga somalier kommer vilja jobba där, (över lag alltså,nån kommer vilja givetvis,o säkert göra ett fint jobb!) det kommer måsta vara andra som tar hand om djuren o dessa kommer få stå ut med samma rasism som folk möter av dessa "nyanlända" som på alla andra ställen dessa finns, o det kommer läggas ner eftersom inga svenskar kommer vilja jobba kvar....

7 inga kvinnor kommer kunna vara där, för jag gissar det bör ligga i nån slags park med natur o buskar,träd o såna där ställen där dom blir våldtagna, inte heller pojkar kommer kunna vara där,antingen rånas dom eller blir dom med våldtagna

my 5 cents!

-bättre lägga dessa pengar till pensionärer som faktiskt arbetat upp landet o betalat skatt för att deras barn en dag ska få sjukhus o kunna njuta av frukten av deras mor o fars hårda arbete?
-det tycker iaf JAG personligen
2017-02-09, 16:29
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Vi kulturarbetare på Södermalm välkomnar detta! Det är inte lätt att få kulturbidraget att räcka till den för oss skådespelare obligatoriska kamelhårsulstern. Kanske kan vi få se en prissänkning framöver.
2017-02-09, 16:30
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis

eller svenskarna?
inte alls omöjligt faktiskt,bara att hoppas den dagen att den sk integrationen har ordnat sig då, för annars är ni borta innan dess tyvärr kära vänner!

-personligen skulle jag skämmas ännu mer om det hände i min livtid, jag skäms redan över hur nya invandrare beter sig mot folk,för detta gör ju även att folk tror jag skulle vara som dom där bara för jag är brun i hyn o vid första anblick ser ut som vilken blatte som helst så att säga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in