2017-02-14, 20:26
Medlem
BitGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cre8tiv
Hallå tokstollar!

Som vanligt spårar trådarna ur, speciellt när det kommer till invällare och våra politiker...
Läs på lite om kameler först, speciellt till er CoD-ungar som hävdar att de tillhör en annan del av världen. Upplysningsvis kan sägas att kameler är ett arktiskt djur och att dess päls är sällsynt lämpat för att klara av kyla. Källa på det? Googla för fan!

Sen samer, de var här före er. Finns till och med en beredskapsplan som inkluderar renskötseln om "ryssen" skulle komma, fast det är väl mycket begärt av er valpar som inte gjort värnplikt att ha en susning om detta.

Slutligen, detta projekt ÄR bland det dummaste jag hört talas om. I paritet med vissa av kommentarerna i denna tråd.

Intressant......Men! Jag hittar inget på Google om detta. Kan du inte hjälpa till lite då......
2017-02-14, 22:15
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitGirl
Intressant......Men! Jag hittar inget på Google om detta. Kan du inte hjälpa till lite då......

>Som jag skrev i inlägg 116:

"Kameler har tydligen inga problem med kyla.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6350891
De klarar alltså ner mot 40 minus grader.
Tror vi får vänja oss vid kameler. Först de som finns i djurparker, och som i Angered i kamelparker, och sedan de som rymt och lever ett fritt liv i de svenska skogarna."
2017-02-15, 02:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Känns ju nästan som ett hån mot invandrarna. Som om vi svenskar skulle utvandra till Somalia och de skulle starta en älgfarm, bara för att vi skulle känna oss hemma.

Precis, och särskilt när invandrarna påstås vara välutbildade storstadsbor som har levt precis som oss, de har antagligen aldrig sett en kamel i verkligheten, så varför tror man att just kameler skulle intressera invandrare? Snacka om fördomar.

Det enda positiva med projektet är att vi antagligen får en större chans att stöta på en cameltoe.
2017-02-15, 05:44
Medlem
PappasNyaKilles avatar
"Den goda rasismen" när man behandlar alla invandrare som en grupp. Och tror att de bara kan odla grönsaker och sköta kameler.
2017-02-15, 06:08
Medlem
William Hainess avatar
Okej, utan att lägga i mig för mycket i all annan argumentation hur mycket kamelmjölk måste man sälja till vilket pris för att ens betala för en anställds lön? Okej, det är inte rättvisande då man räknar med att folk ska betala inträde plus köpa, eh, "souvenirer". Detta ska få en verksamhet på 20 pers att gå runt ekonomiskt?

Lägg sedan till övriga saker i detta jätteprojekt som inkluderar bär- och nötodling. Eftersom detta är en viktig livsnäring i Uganda (?!)

Men, lägg till vilken skillnad det är att odla bär i Uganda (?!) och vilken skillnad det är i Sverige att få ett sådant projekt att gå runt. Detta projekt kommer bli en dyr FLOPP i William Haines' ögon. Och ja, ni kan citera mig på det.
2017-02-18, 02:46
Medlem
snusmumrik50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Okej, utan att lägga i mig för mycket i all annan argumentation hur mycket kamelmjölk måste man sälja till vilket pris för att ens betala för en anställds lön? Okej, det är inte rättvisande då man räknar med att folk ska betala inträde plus köpa, eh, "souvenirer". Detta ska få en verksamhet på 20 pers att gå runt ekonomiskt?

Lägg sedan till övriga saker i detta jätteprojekt som inkluderar bär- och nötodling. Eftersom detta är en viktig livsnäring i Uganda (?!)

Men, lägg till vilken skillnad det är att odla bär i Uganda (?!) och vilken skillnad det är i Sverige att få ett sådant projekt att gå runt. Detta projekt kommer bli en dyr FLOPP i William Haines' ögon. Och ja, ni kan citera mig på det.
Detta är inte designat för att gå i vinst, utan det går ut på att visa för svenskarna att en somalier är en duglig människa.
Somaliern är kapabel att hantera en kamel.
Mer än så behövs inte för att anse att integrationspolitiken har lyckats.
2017-04-07, 14:02
Medlem
spoilers avatar
"Angereds kamelcenter ska betala tillbaka en halv miljon kronor till Social resursnämnd i Göteborg. Skälet är uteblivna arbetstillfällen."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kamelcentret-ska-betala-tillbaka-halv-miljon-1.4228073
2017-04-19, 19:47
Medlem
spoilers avatar
"Det beryktade kamelcentret i Angered får betala tillbaka en halv miljon kronor som de fått i bidrag av Göteborgs stad. Det beslutades under onsdagen.

/.../

Anledningen till att verksamheten inte har kommit igång beror på Länsstyrelsens handläggningstid, enligt ett utlåtande från Social resursförvaltning."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kamelcenter-tvingas-betala-tillbaka
2017-05-21, 13:45
Medlem
Tonläget trissas upp från kamelcentret, man anklagar nu GP för hetsjakt mot kameler:

Citat:
Vi känner oss snarare kränkta av GPs skriverier, som kan uppfattas som rena hetsjakten, inte bara mot kamelcentret utan också mot kameler.

https://twitter.com/SofieLowenmark/status/866239330439897088/photo/1
2017-07-06, 21:15
Medlem
spoilers avatar
"Kamelcentret i Angered har elva dagar på sig att betala tillbaka en halv miljon i bidrag till Göteborgs kommun. Annars hotar inkasso."

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kamelcentret-hotas-av-inkasso-1.4419783
2017-07-06, 21:43
Avslutad
Så var det integrationsprojektet över.

Nu drar knäppskallarna till politiker glatt vidare till nästa.

"Denna gång så!..."
2017-07-06, 22:49
Medlem
Har varit nyfiken hur det skulle gå med detta excellenta integrationsprojekt och det gick såklart inte särskilt bra. Ser fram emot nya spännande integrationsprojekt. Hoppas Kamelerna har det bra i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in