Citat:
Tokskvaller och helt utan någon som helst fakta.
Satt på ett fik i/vid Gallerian idag och överhörde två typiska bank/kontor/försäkrings kvinnors samtal då jag satte mig bakom.
De pratade på om hela Swedbank grejen som om de var involverade och hade info. Inte högt men helt tydligt , inte arga inte upprörda - utan i helt vanlig samtalston. Lite som en sammanfattning från en person till en annan.
Tänk om folk visste att inget registrerats , och att strategin att gå ut med att allt är bokfört och att skyldiga kommer att straffas/bli återbetalningsskyldiga endast var för att någon kanske skulle tänka om, blir rädda och sätta in pengar igen.
Det var hela slutet av ett samtal i några minuter från att jag kom till de gick.
De nämnde ett namn också -Peter... Vad de nu har för betydelse.
Har inte haft orken att läsa 60 sidor tråd - då det detta inte rör mig i ryggen - så det kanske har diskuterats eller redan påtalats och om det finns fakta som motsäger detta samtal så är det säkert så.
Men jag tyckte det var rolig info och de kändes verkligen som att de visste vad de pratade om.
Hade jag haft tid hade jag följt med för att se vart de gick.
Ligger säkert ett Swedbank kontor i krokarna.
Som sagt skvaller från två okända kvinnor och verkligen ingen fakta. Så ta det som ni vill.
Hade 5 minuter över att dela med mig av detta samtal.
Nu skall jag gå ut och dricka öl - trevlig kväll.
Satt på ett fik i/vid Gallerian idag och överhörde två typiska bank/kontor/försäkrings kvinnors samtal då jag satte mig bakom.
De pratade på om hela Swedbank grejen som om de var involverade och hade info. Inte högt men helt tydligt , inte arga inte upprörda - utan i helt vanlig samtalston. Lite som en sammanfattning från en person till en annan.
Tänk om folk visste att inget registrerats , och att strategin att gå ut med att allt är bokfört och att skyldiga kommer att straffas/bli återbetalningsskyldiga endast var för att någon kanske skulle tänka om, blir rädda och sätta in pengar igen.
Det var hela slutet av ett samtal i några minuter från att jag kom till de gick.
De nämnde ett namn också -Peter... Vad de nu har för betydelse.
Har inte haft orken att läsa 60 sidor tråd - då det detta inte rör mig i ryggen - så det kanske har diskuterats eller redan påtalats och om det finns fakta som motsäger detta samtal så är det säkert så.
Men jag tyckte det var rolig info och de kändes verkligen som att de visste vad de pratade om.
Hade jag haft tid hade jag följt med för att se vart de gick.
Ligger säkert ett Swedbank kontor i krokarna.
Som sagt skvaller från två okända kvinnor och verkligen ingen fakta. Så ta det som ni vill.
Hade 5 minuter över att dela med mig av detta samtal.
Nu skall jag gå ut och dricka öl - trevlig kväll.
Helt säker på att uttagen registrerats, det är så man hittar försvunna människor världen över. Dessa kvinnor du lyssnade på kanske var bankanställda, men de hade antagligen ingen som helst aning om hur säkerheten funkar.
Allting loggas kan jag säga. Det som hände var att "övertrasseringstaket" var borta, allt annat funkade som vanligt.
100% av de som fick "guldfeber" kommer vara återbetalningsskyldiga och det kommer att kosta mycket mer än det smakade.
Rötägg som tror att pengar är gratis.