2017-02-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Borde det inte finnas ett stort jävla nödstopp som Swedbank kan dra i och få stopp på spektaklet??

Swedbanks max risk i detta är mängden pengar som finns i bankomaterna.
Swedbank gör nånstans mellan 10 och 20 miljarder i vinst per år
så detta spektakel känns endå lite som Robin Hood tycker jag om
det senare visar sig att pengarna trots allt inte går att kräva tillbaka.
Citera
2017-02-01, 22:07
Medlem
Ponera att personen som tar ut pengarna är en s.k. målvakt utan tillgångar som kronofogden kan mäta ut. De kontanterna kan i så fall försvinna snabbt utan att banken kommer få tillbaka dem.
Citera
2017-02-01, 22:07
Medlem
Jobbar på Swedbank live, polisen är inkopplade och ALLA uttag registreras. Samtliga som tar ut pengar kommer att lagföras. Var inte dumma nu, ta inte ut mer än vad ni har.
Citera
2017-02-01, 22:08
Medlem
Hur mycket har alla dragit ut tror ni?
Kommer vi upp till 10 - 30 mille?

Men ja annars så tror jag att de skurkarna som gjorde detta och tror att de kommer komma undan gör det på 2 olika sätt.
Ringer och säger att deras kort blev stulen och ber polaren dra ut pengar med luva och mössa och allt shit på.
Eller så byter de bara bank och skiter i de skulder eller straff de kommer få.

Sen att det har skett extra mycket person rån osv ja vem vet. Ren guld gruvan nästan.

Men de som verkligen behövde pengar kan vara glada hoppas de bara fattar att det registreras och de får ta smällen nästa månad.
Senast redigerad av Snabbaste 2017-02-01 kl. 22:17.
Citera
2017-02-01, 22:08
Medlem
Hur ska man lämna tillbaka pengarna när Swedbank inte tar emot kontanter?
Citera
2017-02-01, 22:09
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Swedbanks max risk i detta är mängden pengar som finns i bankomaterna.
Swedbank gör nånstans mellan 10 och 20 miljarder i vinst per år
så detta spektakel känns endå lite som Robin Hood tycker jag om
det senare visar sig att pengarna trots allt inte går att kräva tillbaka.

Jo jag vet att automaterna inte innehåller så mycket pengar på det hela taget. Tänkte mest på att det åtgår en massa andra resurser/kostnader.
Citera
Medlem
watsups avatar
Undrar hur det märktes först? Nån thugare som knappade in ey brush ge mig 50 laxing så börjar den spotta cash? Ganska bra tajming på den.
Citera
Medlem
Shyridans avatar
öh du vet väl att det finns insättningsautomater?
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Enligt Swedbank kommer kortinnehavarna att få betala för sina uttag - men polis i både Malmö och Göteborg är inkopplad.

Aah, som felparkerare och fortkörare i Malmö måste betala, eller?

Man kan inte lugga flintskalliga målvakter.
Citera
2017-02-01, 22:10
Medlem
Polisen har tydligen resurser till att skydda stora företag och banker men inte vanliga medborgare. Det är regeringens och polisledningens strategi.
Citera
2017-02-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
För att det blir kaos vid automaterna? Folk bråkar om vem som ska ta ut. Dessutom kan man med stulna kort ta ut på någon annans bekostnad, och det kommer vara svårt för vederbörande att bevisa sen.
Det känns lite sådär att stå i kö bakom araberna om dom beslutar sig för att ta ut på mitt kort också. Här i Götet är man försiktig.
Citat:
Aftonbladet har tagit emot en rad samtal om företeelsen och polis i både Malmö och Göteborg har kopplats in.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RAgQd/polis-sakrar-bankomater-efter-rykten-om-obevakade-uttag
Citera
2017-02-01, 22:11
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Undrar hur det märktes först? Nån thugare som knappade in ey brush ge mig 50 laxing så börjar den spotta cash? Ganska bra tajming på den.
Troligen folk som gjorde uttag och såg att dom inte drogs från kontot. Det uppmärksammades redan vid lunch att köp i butiker inte registrerades.

Jag har Hallon tfnab, dom pengarna ska ha dragits idag men inget syns på kontot, har heller inte fått något mail om att det inte fungerat att dra pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in