2017-02-03, 18:10
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745

-"Swedbank" stal min mammas socialbidrag - nu är hon död". Typ.

Vore jag chef för banken så skulle jag ta det mycket försiktigt, men däremot ta IT-avdelningen i örat ordentligt. Det här är en stor fråga, en förtroendefråga för banksystemet.
Ja detta kommer kosta bra mycket mer än vad abdulla & Co lyckades plocka ut och handla för! Kommer ta flera år innan allt detta är utrett och färdigprocessat..
Citera
2017-02-03, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfmamma
om man lever på soc så får man inte byta bank hursomhelst då bankerna vill ha kunder med inkomster.
Fan vad mycket skitsnack i denna tråden!
"Du har rätt att få ett konto i en bank om inte banken kan presentera särskilda skäl för att neka dig ett konto. Du bör också få tilläggstjänster som till exempel ett kort, en girotjänst eller Internetbank. Men en förutsättning är att banken kan kontrollera din identitet."
Citera
2017-02-03, 18:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossigagubben
Kan ligga något i det, när jag jobbade med det här med äldre system fanns det inte en chans i världen att maskinerna funkade utan uppkoppling.

Dom släcktes ner omedelbart när uppkopplingen försvann.
Jag är ganska säker på att det i början av bankomat-eran hände att man inte kunde få kontouppgift när man tog ut pengar, för att det saknades uppkoppling mot banken.

Kan iofs minnas fel.
Citera
2017-02-03, 19:09
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapplisan
Nu har detta diskuterats rätt länge, jag är fortfarande lite intresserad av omfattningen på detta.

Finns det någon här som tog ut en massa pengar eller någon som känner någon som gjorde detta.

Verkar vara mycket snack, är hela skiten uppblåst??

Det är både ur OP och andras synvinklar mycket uppblåst...
Det är ingen som fått ut 50.000 i bankomaterna vid händelsen...Max 15.000
Citera
2017-02-03, 19:22
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archy66
Fan vad mycket skitsnack i denna tråden!
"Du har rätt att få ett konto i en bank om inte banken kan presentera särskilda skäl för att neka dig ett konto. Du bör också få tilläggstjänster som till exempel ett kort, en girotjänst eller Internetbank. Men en förutsättning är att banken kan kontrollera din identitet."
Har du "missbrukat" ditt bankkort genom att försöka lura systemet vid en sån här händelse. Kommer du få vänta läänge på ett nytt kort oavsett bank. Lita på det!
Citera
2017-02-03, 19:26
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Ja detta kommer kosta bra mycket mer än vad abdulla & Co lyckades plocka ut och handla för! Kommer ta flera år innan allt detta är utrett och färdigprocessat..
Det handlar om småpengar för Swedbank. Dessutom kommer de att få tillbaka det mesta.
Det är Abdulla och hans kompisar som kommer att ha problem i flera år pga. sitt flockbeteende och taskigt konsekvenstänk.
Citera
2017-02-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag är ganska säker på att det i början av bankomat-eran hände att man inte kunde få kontouppgift när man tog ut pengar, för att det saknades uppkoppling mot banken.

Kan iofs minnas fel.

Kvittoskrivaren på dom äldre bankomaterna levde sitt egna liv. Och orsakade 70% av alla resor till maskinerna 😀 Så det har inget med internet uppkopplingen att göra.
Citera
2017-02-03, 20:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mossigagubben
Kvittoskrivaren på dom äldre bankomaterna levde sitt egna liv. Och orsakade 70% av alla resor till maskinerna 😀 Så det har inget med internet uppkopplingen att göra.
Alltså, att man fick någon not om anledningen till att man inte fick kontouppgift.
Citera
2017-02-03, 20:04
Medlem
Hände mig tidigt på åttiotalet när jag var raggare i en mellanstor stad! Hade 800-: på kontot vilket jag visste och gick till minuten vilken var ganska ny då. Tog ut 400 för att ha till brännvin och bensin...o följande hände ! Tog ut 400 och fick kvittot....Kvar på kontot 800!!! Gjorde ett nytt uttag på 200 och vips hade jag 1000 o ta ut. gjorde samma sak igen och samma sak saldot på banken ökade med samma summa som jag tog ut!!! Så faan jag tog ut HELA 5000 spänn på kontot och betalade ALLT ...D.V.S Soppa pilsner mat till polarna o vi levde jävulen hela helgen ... O jag betalade.
Veckan som kom så på måndagen fick morsan (jag bodde ju fortfarande hemma) ett samtal från sparbanken som det hette då om att de MÅSTE få prata med mig. Gick till banken o fick BE mina föräldrar att hjälpa mig betala tillbaka HELA summan direkt annars hade de anmält mig för stöld! Av denna erfarenhet VET jag att blir det fel så är ALLTING loggat o man får betala tillbaka. Där har ni min bankhistoria. ( Men jävlar va kul vi hade då jag trodde vi festade och åt gratis hehe)
Citera
2017-02-03, 20:05
Medlem
Tokskvaller och helt utan någon som helst fakta.

Satt på ett fik i/vid Gallerian idag och överhörde två typiska bank/kontor/försäkrings kvinnors samtal då jag satte mig bakom.
De pratade på om hela Swedbank grejen som om de var involverade och hade info. Inte högt men helt tydligt , inte arga inte upprörda - utan i helt vanlig samtalston. Lite som en sammanfattning från en person till en annan.

Tänk om folk visste att inget registrerats , och att strategin att gå ut med att allt är bokfört och att skyldiga kommer att straffas/bli återbetalningsskyldiga endast var för att någon kanske skulle tänka om, blir rädda och sätta in pengar igen.
Det var hela slutet av ett samtal i några minuter från att jag kom till de gick.
De nämnde ett namn också -Peter... Vad de nu har för betydelse.

Har inte haft orken att läsa 60 sidor tråd - då det detta inte rör mig i ryggen - så det kanske har diskuterats eller redan påtalats och om det finns fakta som motsäger detta samtal så är det säkert så.

Men jag tyckte det var rolig info och de kändes verkligen som att de visste vad de pratade om.
Hade jag haft tid hade jag följt med för att se vart de gick.
Ligger säkert ett Swedbank kontor i krokarna.

Som sagt skvaller från två okända kvinnor och verkligen ingen fakta. Så ta det som ni vill.
Hade 5 minuter över att dela med mig av detta samtal.
Nu skall jag gå ut och dricka öl - trevlig kväll.
Citera
2017-02-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannadocharg
Tokskvaller och helt utan någon som helst fakta.

Satt på ett fik i/vid Gallerian idag och överhörde två typiska bank/kontor/försäkrings kvinnors samtal då jag satte mig bakom.
De pratade på om hela Swedbank grejen som om de var involverade och hade info. Inte högt men helt tydligt , inte arga inte upprörda - utan i helt vanlig samtalston. Lite som en sammanfattning från en person till en annan.

Tänk om folk visste att inget registrerats , och att strategin att gå ut med att allt är bokfört och att skyldiga kommer att straffas/bli återbetalningsskyldiga endast var för att någon kanske skulle tänka om, blir rädda och sätta in pengar igen.
Det var hela slutet av ett samtal i några minuter från att jag kom till de gick.
De nämnde ett namn också -Peter... Vad de nu har för betydelse.

Har inte haft orken att läsa 60 sidor tråd - då det detta inte rör mig i ryggen - så det kanske har diskuterats eller redan påtalats och om det finns fakta som motsäger detta samtal så är det säkert så.

Men jag tyckte det var rolig info och de kändes verkligen som att de visste vad de pratade om.
Hade jag haft tid hade jag följt med för att se vart de gick.
Ligger säkert ett Swedbank kontor i krokarna.

Som sagt skvaller från två okända kvinnor och verkligen ingen fakta. Så ta det som ni vill.
Hade 5 minuter över att dela med mig av detta samtal.
Nu skall jag gå ut och dricka öl - trevlig kväll.

Och med detta menar du genom ditt inlägg?? Av vilket jag fattar nada...
Citera
2017-02-03, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Och med detta menar du genom ditt inlägg?? Av vilket jag fattar nada...
take a guess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in