2017-02-01, 22:01
Medlem
happyjoys avatar
Borde det inte finnas ett stort jävla nödstopp som Swedbank kan dra i och få stopp på spektaklet??
Citera
2017-02-01, 22:02
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Problemet är ju då att banken kommer fortsätta kräva in pengarna. Vilket tillslut resulterar i kronofogden, vilket kommer plocka delar av bidraget. Då kan de försöka byta bort avgiften
Nej, fogden kan inte ta socbidrag, man måste få behålla existensminimum och soc minimum är betydligt lägre än kronofogdens. Så byter man bank så är det swedbanks förlust, då kan dom inte få tillbaka några pengar förrän det finns utmätningsbara tillgångar, och det är ju såna som saknar såna som bankar automater för fullt nu.
Citera
2017-02-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ni som skrattar åt alla stollar som tar ut en massa pengar just nu. Tänk om stollarna för en gångs skulle har rätt och det verkligen rör sig om gratis pengar. Givetvis kan Swedbank aldrig erkänna att det rör sig om gratis pengar oavsett hur det ligger till. Varför skulle polisen annars säkra bankomaterna om det bara rörde sig om övertrasseringar?

Därför att man i ett civiliserat samhälle inte kan låta bankomater spotta ut pengar hej vilt.
Det betyder inte att det är fullt okej att ta ut pengar som inte är ens egna från ett konto som inte har täckning.
Citera
2017-02-01, 22:03
Medlem
Jag tror att swedbanks kunder kan se fram emot olika prishöjningar inom en snar framtid. Bankens aktieägare kommer så klart inte att ta denna smällen utan det blir kunderna.
Citera
Medlem
TarzansFarsas avatar
Lasta in gratis tusenkronors sedlar i buntar i matkassor? Det är ju en barndomsdröm. Hoppas alla kommer undan och får behålla cashen. En sån här chans får man bara en gång i livet.

Nu vet vi ju inte hur mycket pengar har tagits ut men ifall två personer lyckades ta ut över 50k som någon ovanför sa och det är 50-100 personer som sprungit runt bland malmös bank automater och tagit 10-70k var så snackar vi om 4-8 miljoner kronor i sedlar? Vad kommer det här få för påverkan för malmöboerna?
Senast redigerad av TarzansFarsa 2017-02-01 kl. 22:12.
Citera
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
De behöver inte göra ett dugg annat än att räkna av de uttagna pengarna från det kortkonto de tagits ut ifrån. Hade du 20kr på kontot och tagit ut 10.000kr nu - så står ditt konto på minus 9980kr nu. Vilket dras nästa gång du får lön, bidrag eller sätter in pengar på det igen. Och så lägger nog banken på lite ränta eller avgift för övertrassering, dessutom.

Det går ju trots allt att tanka sig minus vid en vanlig bensinautomat, förutsatt att du har typ 20kr på kontot. Fyller du tanken på bilen för 1000kr - så blir du ju skyldig banken resten eftersom det blir minus på kontot. Enkel matematik.

Banken har för vana att spärra dsitt kort också, och om det sker upprepat eller anses ha varit medvetet så kan du nekas att ha kort övht.
Citera
2017-02-01, 22:04
Medlem
Jag är mest irriterad över det faktum att jag får ta ut 24 000/vecka. Men här kan folk helt enkelt ta ut 50 .... som dom inte ens har på kontot..

Borde vara lätt för alibaba att be sin kusin ta ut 50 på hans kort, när det är gjort ringer han spärrsevice och sa att han blev av med plånboken för 30 min sen?!
Citera
2017-02-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ni som skrattar åt alla stollar som tar ut en massa pengar just nu. Tänk om stollarna för en gångs skulle har rätt och det verkligen rör sig om gratis pengar. Givetvis kan Swedbank aldrig erkänna att det rör sig om gratis pengar oavsett hur det ligger till. Varför skulle polisen annars säkra bankomaterna om det bara rörde sig om övertrasseringar?
För att det blir kaos vid automaterna? Folk bråkar om vem som ska ta ut. Dessutom kan man med stulna kort ta ut på någon annans bekostnad, och det kommer vara svårt för vederbörande att bevisa sen.
Citera
2017-02-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har du bilder? Oväntat att det är dessa pack man inte kan lita på.

Jag försökte men blev mörkt.
Det var cirka 50.000.
Vit golf gick dom ut ifrån. Stod och skrek sen jublade haha. Fattade ingenting förrän jag nu läste denna tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbon
Jag tror att swedbanks kunder kan se fram emot olika prishöjningar inom en snar framtid. Bankens aktieägare kommer så klart inte att ta denna smällen utan det blir kunderna.

det finns försäkringar. pengarna är försäkrade men någonstans kommer det att bli högre pensionspremier och högre IT kostnader så att du har rätt men vem har den skitbanken? Kanske ännu en anledning att dra sig ur det sjunkande skeppet?
Citera
Medlem
cacas avatar
verkar vara i hela landet och man behöver inte ens stoppa i kortet, räcker trycka på fel knappen par ggr så spottar maskin ut föregående uttag om jag fått rätt info.
Citera
2017-02-01, 22:06
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Haha, swedbanks facebooksida går snart ner, sköna kommentarer som denna:
Citat:
Nu får n ta och fixa detta! Full trafik utanför min lägenhet med folk som fyller stora ryggsäckar med sedlar. Hur fan ska man kunna sova ikv när man bor granne med en bankomat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in