Citat:
Ursprungligen postat av
clostarwano
Det är en sak som är oklar för mig. Inget av vikt kanske men det stör mig.
Alternativ 1: Bissonette ska ha ringt och anmält sig själv och grips 40 minuters bilväg från moskén. Alternativ 2: Bissonette grips i sitt hem runt 10 min från moskén.
Någon som vet vilket alternativ som är det rätta?
Av de jag läste igenom så hade Bissonette fått skuldkänslor och ringt till Polis 15 minuter efter dådet i moskén och sagt att ville bli arresterad och planerade att skjuta sig själv.
Han borde hinna hem på den tiden, kanske lite beroende på var i Cap-Roughe hans bostad är.
Google Maps över körsträckan.
Den som ska ha gripits 40 minuters bilväg från moskén är en av de två män som greps som sedan reducerades till ett endast ett vittne, han greps på d'Orleans som verkar va en Ö norrut, i motsatt riktning från Bissonettes hem.
Nämnde dem i mitt försök till sammanfattning igår.
(FB) Flera döda i moskéskjutning i Kanada
Jag tycker tidpunkt från Trumps Muslim bann och denna händelsen är det absolut mest märkliga, samt att massmedia och politiker gick ut med att det var ett terrorattentat redan innan undersökningen påbörjats nästan, även de efterföljande man såg under gårdagen från kanadensiska etablissemanget gör att jag fortfarande tror att killen är Patsy.
Men, som alltid vid sådana här händelser så följer ett visst mönster, och uppgifter om fler skyttar är en sådan, något som radikalt skiljer är att Alexandre Bissonette lever och inte togs av polis för att han la sitt passport inne i Moskén utan fick skuldkänslor och själv angav sig själv.