Citat:
Ursprungligen postat av
Brigata
Där slog du dig minsann en logisk piruett bara för att på något sätt kunna skylla attentatet på invandring eller muslimer. Är det inte "muslimerna måste ut för de dödar oss" så är det "muslimerna måste ut för vi dödar dom". Jag avundas dig din fantasi. Du bekräftar åtminstone att terrorism är en effektiv metod för att nå ut med sina ståndpunkter. Det går ju inte att tolka ditt inlägg som annat än att hotet för fascistiska "missnöjesyttringar" (även kända som terrorattentat) kvarstår så länge som minoriteten inte får gehör för sina åsikter.
Hur är det en logisk piruett? Den muslimska terrorismen sägs handla om att väst bombar deras länder, då går det även att anta att när muslimer bombar mål i väst att det slår tillbaka?
Jag har inte sagt att "muslimerna måste ut för att vi dödar dem", däremot ligger det en stor konflikt mellan hur vi i väst och muslimer vill ha våra samhällen. Det är det vi ser frukten av nu.
Om det inte hade med muslimer och invandring och göra så var det ett udda ställe att utföra ett terrorattentat.
Jag är f.ö inte för terror åt något håll och jag vill heller inte se Åkesson som statsminister. Du har tolkat in mycket i mitt inlägg som inte finns där.