Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Ett faktum som är rent komiskt när svenska fri invandrings förespråkare tar Kanada som exempel. De fattar inte att Kanada sa ja till 10000 syriska flyktingar, men att dessa inte får vara män och de ska testas allihop innan för sjukdomar och grundlig kontroll om de har det minsta till terror att göra med. Minsta lilla sak som de kört rattfulla en gång så kommer de inte in i Kanada. Saker som nu skulle vara extrem SD politik att Kanada vill värna först och främst om sitt folks säkerhet det nämns liksom inte i media här utan folk ska tro att de är så öppna och SD är de konstiga. När nu det är den svenska politiken som är konstig internationellt sett.
Sedan om nu GM här agerat enligt något muslim hat är det väl 100 ggr då som fransk kanadick att det handlat om vad nu Marine Le Pen kan ha sagt och vad som hänt i Frankrike med terror än vad något Trump har sagt eller gjort gäller något.
Helt korrekt. Det stor mig enormt nar man talar med svenska vanner som kopt medias bild av Kanada rakt av och tror att det ar som Sverige.
De som kommer hit far bidrag tidsbegransat med ett maxtak, sedan ar det stopp.
Begar man sjalv eller ens barn brott sa skickas hela familjen hem direkt.
Jag sjalv screenades for HIV, Syphilis mm. Man lungrontgade mig for tuberkulos och allt mojligt.
Kontrollerade belastningsregister, skatteverk, aktenskapsbevis. De kravde in massvis med extra intyg, flygbiljetter, bilder pa familjen etc. Allt fick jag bekosta sjalv. Detta trots att jag ar svensk, med hus och foretag i Kanada...och tre kanadensiska barn och fru.
Tank om SD skulle krava att alla somalier eller syrier HIV-testas, det skulle bli ramaskri
Hursomhelst, ville bara justera bilden nagot av Kanada som ett superliberalt land.
Liberalare an USA, absolut.
Jamfort mot Sverige skulle det ty sig mycket konservativt. Till och med flummiga vansterTrudeau ar mer hoger an SD nagonsin kommer vara....
Vi har sedan lange en lag som heter "Canada first", vilken innebart att arbetsgivare maste prioritera kanadensare fore invandrare pa arbetsmarknaden.
Det har varit markbart tyst om attacken i media.
Skall bli mycket intressant att se vad som verkligen har hant!
Mitt tips ar val att det ar nagon som paverkats av alla attacker i Frankrike och radikaliserats online pa nagot satt och velat sla tillbaka.
Just nu verkar det vara locket pa!
Senaste att man kanske ej atalar for terrorism.
http://www.cbc.ca/beta/news/canada/montreal/why-quebec-city-mosque-shooting-suspect-may-not-face-terrorism-charges-1.3961837
Bara ca 2% av Kanadas befolkning ar muslimer, sa blir mojligen "hate crime" istallet.