2022-02-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vem är Sickan? Minns ingen sådan karaktär

Hunden som Henrik och Katja - eller i alla fall Henrik - har skaffat.
Citera
2022-02-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Vem är Sickan? Minns ingen sådan karaktär

Pinschervalpen som verkar väldigt oönskad...
Citera
2022-02-18, 08:50
Medlem
fearreapers avatar
Nu har de börjat spela in i Idre & Särna.
Citera
2022-04-10, 03:34
Avslutad
Blev tipsad om denna serie nyligen, "den är jättebra!!!" mer än 1 utropstecken = extra. Jaha okej, if you say so.
Jag är inte rätt person för att kommentera på svenska serier/... Media. Filmer, musik och jag läser inte böcker, så även böcker.

Jag kollade väl tidiga säsonger av Solsidan och svenska "äldre" tonårsfilmer är bra men troligen endast för nostalgi. Säg att du älskar mig är ingen bra film men för mig är den det, tex.
Vår tid är nu var bra. Kul hur de la upp säsonger efter årtionden.
Att detta är en av Sveriges bästa serier är sjukt för mig. Hur jävla dåliga serier har vi producerat om detta är en av de bästa?

Den här serien är fan inte bra. Mycket skådespeleri är skit. Många scenarion är skit. Att Lisa och Patrik ens är ett par är absurd skit.

I det samhälle vi lever i idag, så förstår jag varför denna serie är omtyckt.

Mycket av det jag inte tyckte om i serien har med Lisa att göra. Inte så konstigt väl, hon är ju en av huvudkaraktärerna. Men det har inte med Patrik att göra...
"Usch vad FB ogillar Lisa" hmm alltså. Ja. Är jag förvånad? Nej. Men denna gång är det justified och inte bara för att jag håller med. Lisa är en jobbig karaktär.

Exempel:
1) Minns ni när Lisa krävde att Patrik skulle backa henne? Patrik höll egentligen inte med henne men efter tjat så backade han henne ändå.
När Patrik "misshandlade" eleven behövde han stöd och backning. Lisa var först med att tala om för honom hur fel och blabla...

2) OBVIOUSLY när Ingemar gick bort och lämnade efter sig ett arv.
Ja, jag håller med att det blir orättvist att uppfostra ungar olika men det är ju sanningen också? Håll i pengarna tills barnet fyllt 18.
Finns det på riktigt (inte 0.00000001% av befolkningen) människor som tänker såhär?

3) När Lisa behöver prata så ska hela världen stanna upp. Men när någon annan vill prata då är Lisa jätteupptagen.
Som i säsong 4 när Patrik pratade om podcasten han var med i, gällande att vara förälder till någon med downs! Något Lisa är också! Då var hon jätteupptagen och stressad med kvitton. Vad fan, ta en 2 mins paus och lyssna.

Lisa är verkligen en superkvinna. Helt jävla vilsen och kaotisk men verkar ha ett företag som går bra (homestyling ska man satsa på alltså?), 5 barn, villa...
Citera
2022-04-10, 07:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ1337
Blev tipsad om denna serie nyligen, "den är jättebra!!!" mer än 1 utropstecken = extra. Jaha okej, if you say so.
Jag är inte rätt person för att kommentera på svenska serier/... Media. Filmer, musik och jag läser inte böcker, så även böcker.

Jag kollade väl tidiga säsonger av Solsidan och svenska "äldre" tonårsfilmer är bra men troligen endast för nostalgi. Säg att du älskar mig är ingen bra film men för mig är den det, tex.
Vår tid är nu var bra. Kul hur de la upp säsonger efter årtionden.
Att detta är en av Sveriges bästa serier är sjukt för mig. Hur jävla dåliga serier har vi producerat om detta är en av de bästa?

Den här serien är fan inte bra. Mycket skådespeleri är skit. Många scenarion är skit. Att Lisa och Patrik ens är ett par är absurd skit.

I det samhälle vi lever i idag, så förstår jag varför denna serie är omtyckt.

Mycket av det jag inte tyckte om i serien har med Lisa att göra. Inte så konstigt väl, hon är ju en av huvudkaraktärerna. Men det har inte med Patrik att göra...
"Usch vad FB ogillar Lisa" hmm alltså. Ja. Är jag förvånad? Nej. Men denna gång är det justified och inte bara för att jag håller med. Lisa är en jobbig karaktär.

Exempel:
1) Minns ni när Lisa krävde att Patrik skulle backa henne? Patrik höll egentligen inte med henne men efter tjat så backade han henne ändå.
När Patrik "misshandlade" eleven behövde han stöd och backning. Lisa var först med att tala om för honom hur fel och blabla...

2) OBVIOUSLY när Ingemar gick bort och lämnade efter sig ett arv.
Ja, jag håller med att det blir orättvist att uppfostra ungar olika men det är ju sanningen också? Håll i pengarna tills barnet fyllt 18.
Finns det på riktigt (inte 0.00000001% av befolkningen) människor som tänker såhär?

3) När Lisa behöver prata så ska hela världen stanna upp. Men när någon annan vill prata då är Lisa jätteupptagen.
Som i säsong 4 när Patrik pratade om podcasten han var med i, gällande att vara förälder till någon med downs! Något Lisa är också! Då var hon jätteupptagen och stressad med kvitton. Vad fan, ta en 2 mins paus och lyssna.

Lisa är verkligen en superkvinna. Helt jävla vilsen och kaotisk men verkar ha ett företag som går bra (homestyling ska man satsa på alltså?), 5 barn, villa...
Säker på att problemet inte är att du är misogyn?
Citera
2022-04-10, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Säker på att problemet inte är att du är misogyn?

Skrik inte sexist höger och vänster. Det har INTE med hennes kön att göra och hade tyckt samma om det var tvärtom roller.

Mvh, kvinna. Du sket väl i att läsa halva inlägget, lämnade 3 exempel.
Citera
2022-04-10, 10:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ1337
Skrik inte sexist höger och vänster. Det har INTE med hennes kön att göra och hade tyckt samma om det var tvärtom roller.

Mvh, kvinna. Du sket väl i att läsa halva inlägget, lämnade 3 exempel.
Jag läste hela ditt inlägg, särskilt den del där din argumentation är särskilt stark: ”det är absurt att de är ett par”, ” Mycket skådespeleri är skit. Många scenarion är skit.”

Det är tomt innehållslöst tyckande från en som några rader tidigare hyllade såpan Vår tid är nu (som såpa betraktad underhållande serie iofs).
Citera
2022-07-03, 18:41
Medlem
Hej, vet någon var man kan se säsong 4 just nu? På Netflix finns bara säsongerna 1,2 och 3, och på SVT finns inte ett enda avsnitt längre.
Citera
2022-07-31, 16:36
Medlem
TuffRobbans avatar
Vilken skitbra serie! Upptäckte den endast nu i helgen och binge-kollar den! Tom om jag saknar erfarenhet så måste det ändå vara super -realistiskt! Hemskt! Stackars människor! Fast otroligt underhållande.
Med tanke på att sådana familjesituationer är i dag vanliga oavsett klasstillhörighet klarar plastfarsor/morsor osv. av att kolla på Bonusfamiljen eller är det mest ungdomar och personer med sorglös tillvaro som står ut?
Citera
2022-08-20, 14:15
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Erik Johansson är en stor fitta privat. Tror att han är över alla andra o basunerar alltid ut sitt hat mot SD. Hoppas han snart får smaka på multikultiSverige.

Och du känner han privat eller?
Citera
2022-08-20, 14:23
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Vilken skitbra serie! Upptäckte den endast nu i helgen och binge-kollar den! Tom om jag saknar erfarenhet så måste det ändå vara super -realistiskt! Hemskt! Stackars människor! Fast otroligt underhållande.
Med tanke på att sådana familjesituationer är i dag vanliga oavsett klasstillhörighet klarar plastfarsor/morsor osv. av att kolla på Bonusfamiljen eller är det mest ungdomar och personer med sorglös tillvaro som står ut?

Ja serien är fan helt underbar. Ser om den nu för en tredje gång. Undrar om det blir en 5e säsong?
Citera
2022-08-20, 19:42
Medlem
fearreapers avatar
Blir en film & en till säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ja serien är fan helt underbar. Ser om den nu för en tredje gång. Undrar om det blir en 5e säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in