2018-04-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Då var denna säsongen över och jag ser fram emot en omgång till med avsnitt, nästa år. Gillar serien skarpt då man verkligen lever sig in i den och den känns väldigt realistisk.

Antagligen missade jag något uppenbart men vad var det egentligen som hände med Lisa i slutscenen då hon gick in på toan med Partik efter sig? Hon sa inte rakt ut vad det var och jag missade vad hon menade. Jättesnällt om någon som fattade kunde förklara vad det handlade om.
Hon är med barn igen!
Citera
2018-04-03, 01:36
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelgeiser
Hon är med barn igen!
Aha, det var det hon menade. Tack för att du förklarade det för mig!
Citera
2018-04-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Till alla er här som käbblar om hjärtinfarkt o hjärtstopp osv har jag ett hett tips! Om ni inte får kontakt med en person och har tänkt ringa 112 för ni är så pass oroliga! Säg två saker; hjärtstopp och om det är bevittnat eller ej, då blir det väldigt högt prioriterat av SOS alarm! Hjärtstopp finns det ingen diagnos som heter utan det är mer ett samlings begrepp, används av sjukvårdspersonal

Jag håller med "Ruskette". Jag tycker inte man ska ljuga om att hjärtat stannat på patienten..
Och "Hjärtstopp" (eller det mer använda "Plötslig Hjärtstopp") är såklart en diagnos.

Vad nu detta har med ämnet att göra...
Citera
2018-04-03, 09:34
Medlem
Citat:
Då var denna säsongen över och jag ser fram emot en omgång till med avsnitt, nästa år. Gillar serien skarpt då man verkligen lever sig in i den och den känns väldigt realistisk.

Antagligen missade jag något uppenbart men vad var det egentligen som hände med Lisa i slutscenen då hon gick in på toan med Partik efter sig? Hon sa inte rakt ut vad det var och jag missade vad hon menade. Jättesnällt om någon som fattade kunde förklara vad det handlade om.

Jag vet inte om jag ska se nästa säsong. Tyckte den här dels var lite för skruvad, dels utvecklas ju inte karaktärerna något, möjligtvis med undantag från Martin. Men Lisa och Patrik fortsätter att tjafsa om samma saker som fick dem att separera. Och sen ”råkar hon” bli gravid igen. Ska det fortsätta på samma sätt i en säsong till kommer jag lägga ned.

Tyckte serien var så varm med mycket igenkänning i början men sen har det spårat ur och karaktärerna blivit karikatyrer.
Citera
2018-04-03, 11:26
Medlem
Hunden007s avatar
lite ledsamt att man ser på sista avsnittet och kollar nyheterna så kommer nyheten att Lill-Babs gått bort. R.I.P

en okej serie. va hände med Eddie gått från vara den jobbiga ungen till bli rätt snällt?

va hände med Extra stödet? man fick inte se mycket av henne.
Citera
2018-04-03, 13:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelgeiser
Hon är med barn igen!

Citat:
Aha, det var det hon menade. Tack för att du förklarade det för mig!

Tänkte det redan när hon provade klänningar, för hon inte riktig verkade vilja säga en sak
Hemlighetsfull osv
Citera
2018-04-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag vet inte om jag ska se nästa säsong. Tyckte den här dels var lite för skruvad, dels utvecklas ju inte karaktärerna något, möjligtvis med undantag från Martin. Men Lisa och Patrik fortsätter att tjafsa om samma saker som fick dem att separera. Och sen ”råkar hon” bli gravid igen. Ska det fortsätta på samma sätt i en säsong till kommer jag lägga ned.

Tyckte serien var så varm med mycket igenkänning i början men sen har det spårat ur och karaktärerna blivit karikatyrer.
True that,
Tycker att denna säsong inte gav så mycket.
Citera
2018-04-03, 15:50
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
lite ledsamt att man ser på sista avsnittet och kollar nyheterna så kommer nyheten att Lill-Babs gått bort. R.I.P
Ja, Lill-Babs gjorde en bra roll i serien. Nu blir det inte samma sak när hon inte kan vara med i säsong tre. Och manuset får skrivas om nu när hon har gått bort.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/1kdoeB/bonusfamiljen-gors-om-efter-lill-babs-dod
Citera
2018-04-03, 21:34
Avslutad
Rätt så medioker säsong, hoppas på att Branco återvänder i nästkommande.
Citera
2018-04-03, 23:03
Medlem
Citat:

Det händer visst mycket spännande nästa säsong. Förutom att Lisa och Patrik ska få barn igen så kommer även Martin bli papps på nytt, verkar vara hans tidigare flickvän som är mamman. Katja hittar en ny kärlek och även Emma kommer att dyka upp.
Senast redigerad av AlexandraIda 2018-04-03 kl. 23:09.
Citera
2018-04-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Rätt så medioker säsong, hoppas på att Branco återvänder i nästkommande.

Tycker det var en väldigt bra säsong men var tog Branco vägen? Plötsligt var han bara försvunnen.
Citera
2018-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

en okej serie. va hände med Eddie gått från vara den jobbiga ungen till bli rätt snällt?

va hände med Extra stödet? man fick inte se mycket av henne.

Ja, väldigt tråkigt. Får se hur det blir till nästs säsong. Barbro gjorde den rollen så bra.

Eddie verkar ha förändrats helt, i början var han ju odrängligt men plötsligt blev han snäll och lugn istället. Vet inte vad som hände med det där extra stödet, det blev kanske inget mer av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in