Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 12:43
Medlem
@Moderator

Det var bara en försvarsmekanism och stämmer m.a.o inte. Håller med förgående talare.
Citera
2017-02-14, 16:45
Medlem
JanTalibans avatar
En ovanligt intelligent och underhållande serie. Gillar att man serverar det som ett smörgåsbord, där tittaren själv får upptäcka och bestämma vad som är extra roligt. Kanske en och annan detalj kunde ha varit bättre:

1. Om nu Lill-Babs ska vara med så hade det känts mer lätt-tittat om hon hade spelat sig själv, dvs att det verkligen skulle föreställa att mamman bodde ihop med självaste Lill-Babs.
2. Det skildras alldeles för ensidigt att ungarna – Eddie och William – inte passar ihop. Det hade varit charmigt att se dem stundtals ha nytta och glädje av varandra.
3. Bianca är obegripligt mesigt skildrad. Tonårstjejer kan ju vara hutlöst egoistiska, ointelligenta, smaklösa, humörstinna, osv. Sånt borde ju vara kul att driva med.
Citera
2017-02-14, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
En ovanligt intelligent och underhållande serie. Gillar att man serverar det som ett smörgåsbord, där tittaren själv får upptäcka och bestämma vad som är extra roligt. Kanske en och annan detalj kunde ha varit bättre:

1. Om nu Lill-Babs ska vara med så hade det känts mer lätt-tittat om hon hade spelat sig själv, dvs att det verkligen skulle föreställa att mamman bodde ihop med självaste Lill-Babs.
2. Det skildras alldeles för ensidigt att ungarna – Eddie och William – inte passar ihop. Det hade varit charmigt att se dem stundtals ha nytta och glädje av varandra.
3. Bianca är obegripligt mesigt skildrad. Tonårstjejer kan ju vara hutlöst egoistiska, ointelligenta, smaklösa, humörstinna, osv. Sånt borde ju vara kul att driva med.
Att Lill-Babs skulle spela sig själv som lesbisk tror jag inte skulle vara så lätt-tittat. Det hade nog satt myror i huvudet på alla hennes beundrare, som vältill största delen är 60+.
Citera
2017-02-14, 20:23
Medlem
Citat:
Bianca är obegripligt mesigt skildrad. Tonårstjejer kan ju vara hutlöst egoistiska, ointelligenta, smaklösa, humörstinna, osv. Sånt borde ju vara kul att driva med.
Ett undantag som bekräftar regeln kanske? Trots alla statuskåta och naiva tonårstjejer där ute, finns det, hör och häpna, vettiga, trevliga och insiktsfulla tjejer.
Citera
2017-02-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafisen
Ett undantag som bekräftar regeln kanske? Trots alla statuskåta och naiva tonårstjejer där ute, finns det, hör och häpna, vettiga, trevliga och insiktsfulla tjejer.

Hon är inte speciellt trevlig mot varken William eller Patrik.
Citera
2017-02-20, 21:53
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Är inte van att se så mycket svenskt, men jag tycker att skådespelarna gör en bra insats. Kommer definitivt att se kommande avsnitten.

Gillar signaturmelodin också!
Citera
2017-02-20, 23:04
Medlem
Den lilla hysteriska pojken Eddie är ju helt makalös bra - vilket skådisämne!
Citera
2017-02-21, 01:27
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Den lilla hysteriska pojken Eddie är ju helt makalös bra - vilket skådisämne!

Ärvt från sin far. Fått farsan tänder också.
Citera
2017-02-21, 03:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Själv så förstår jag inte varför det måste handla om dysfunktionella så fort det ska vara drama eller humor idag. Tänk Cosby, de kunde förmedla underhållning utan att man retade sig hela tiden.

Jag vet ju inte hur det är med dig men för mig ger ju alla minnen av Cosby en jävligt dålig smak i munnen nuförtiden.

Dessutom var det alldeles för gulligt redan då, jag retade mig definitivt på deras jävla präktighet och jag var typ 10-12 år.

Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__

Haha, stackars lille jävel. Den ena framtanden sitter ju helt på tvären ser det ut.

Citat:

Finns gott om mogna och schyssta tonårstjejer också. Tycker hennes karaktär lirar bra mot damp-ungjäveln. Hon spattar loss lite men skärper sig och talar sanning när det väl gäller-känns trovärdigt.
Senast redigerad av UrbanSpaceman3 2017-02-21 kl. 03:28.
Citera
2017-02-21, 10:29
Medlem
Det är ju King Joffrey-klass på den där satungen Eddie. Grymt bra skådisinsats av Dorsins offspring.
Citera
2017-02-21, 16:33
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__

Absolut! men drygare fittunge får man leta efter...hade inte pallat tror jag! Hade nog sänkt ungjäveln! och då slåss jag aldrig...

Har nu sett 4 avsnitt och de växer ju lite i alla fall! Vad heter han? Eddies biologiska pappa, vilken jobbig människa! Ett enda stort ego...kan inte vara med barnen pga fejkont i ryggen! haha
Citera
2017-02-21, 16:34
Medlem
Schnyggves avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in