Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 17:31
Medlem
Nja.
Första avsnittet var helt ok, sedan började det bli förutsägbart. Grabben köper en orm som han skall ha i huset - vad kommer att hända då tro?
Citera
2017-02-21, 17:33
Medlem
Centipedes avatar
Hur tror ni att man skulle tolka det som när Tessan plötsligt går iväg när hon lyssnat på hur Martin är i telefon med sitt ex.
Var det för att han påminde om hennes förra kille då?
Citera
2017-02-21, 18:56
Medlem
Northstand169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Fail av produktionen att ena ungen fick Killer Instinct till Xbox One när han bad om det till PS4 .

Det verkar inte ens finnas till PS4.

Haha ja, jag lade också märke till dig

För övrigt tycker jag att serien är riktigt bra och rolig. MEN gud vad jag stör mig på Eddie, störigaste,bortskämdaste och fittigaste ungen ever! Patrik kommer nog ge ungen en lavett tillslut.
Tycker att Patrik och William är dom bästa i serien, dom enda som e normala känns det som :P
Citera
2017-02-21, 19:00
Medlem
Northstand169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Absolut! men drygare fittunge får man leta efter...hade inte pallat tror jag! Hade nog sänkt ungjäveln! och då slåss jag aldrig...

Har nu sett 4 avsnitt och de växer ju lite i alla fall! Vad heter han? Eddies biologiska pappa, vilken jobbig människa! Ett enda stort ego...kan inte vara med barnen pga fejkont i ryggen! haha

Håller med dig i allt du skriver! Hade lämnat bruden direkt och skitungen haha!
Men Både Eddie och Martin( hans biologiska pappa) e ju helt dumma i huvudet. Större egon får man leta efter
Citera
2017-02-21, 20:35
Medlem
Väldigt typiskt SVT att de - förmodligen i panik över att serien i övrigt är som Croneman skrev "en av de vitaste svenska serierna i mannaminne" - placerat in olika högutbildade invandrare i perferin. Det jobbar en afrikansk man på Medes arkitektbyrå, läkaren som behandlade Eddie efter allergiutbrottet bröt kraftigt på svenska och nu senast hade vi en annan läkare som "studerat medicin 7 år i Iran".

Blir intressant att se hur många fler akademiker med invandrarbakgrund som hinner flimra förbi under säsongens gång för att spä på den gamla myten att varenda taxichaufför egentligen var ingenjör i Afghanistan.

Jag gillar serien annars, jag tror många kan relatera till den komplicerade situationen som uppstår när föräldrar skiljer sig och det är ett ämne som gör sig bra både med humor och allvar.
Citera
2017-02-22, 02:56
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Hur tror ni att man skulle tolka det som när Tessan plötsligt går iväg när hon lyssnat på hur Martin är i telefon med sitt ex.
Var det för att han påminde om hennes förra kille då?
Ja, det var helt uppenbart att hon gick iväg av just den anledningen; att Martin påminner väldigt mycket om hennes ex och hans dåliga egenskaper. Martin lär ha en rejäl uppförsbacke att jobba i nu om han skall ha någon chans på henne efter det...
Citera
2017-02-22, 03:11
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ja, det var helt uppenbart att hon gick iväg av just den anledningen; att Martin påminner väldigt mycket om hennes ex och hans dåliga egenskaper. Martin lär ha en rejäl uppförsbacke att jobba i nu om han skall ha någon chans på henne efter det...
Men jag tyckte det var konstigt att hon kramade om honom då och inte bara gick iväg.
Nu kan han ju ha fått för sig nåt.
Citera
2017-02-22, 03:51
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Men jag tyckte det var konstigt att hon kramade om honom då och inte bara gick iväg.
Nu kan han ju ha fått för sig nåt.
Hon ville kanske inte visa det alltför tydligt utan ge honom en kram i god ton. Men för sig själv tänkte hon nog att det inte var bra det hon såg och hörde, av Martins beteende.

Oavsett så blir det intressant att se utvecklingen av det hela och det kan ju gå på lite olika sätt.
Citera
2017-02-22, 05:40
Medlem
Citat:
Hon ville kanske inte visa det alltför tydligt utan ge honom en kram i god ton. Men för sig själv tänkte hon nog att det inte var bra det hon såg och hörde, av Martins beteende.

Oavsett så blir det intressant att se utvecklingen av det hela och det kan ju gå på lite olika sätt.

Men hallå..! Redan innan seriestart lade ju svt ut denna bild på sin sida:
http://www.svt.se/bonusfamiljen/

Inga överraskningar här inte. Väldigt linjär serie detta.
Citera
2017-02-22, 08:09
Medlem
fearreapers avatar
Tyvärr är Tessan endast med i tre avsnitt, inte mer än så.
Citat:

Citera
2017-02-22, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northstand169
Håller med dig i allt du skriver! Hade lämnat bruden direkt och skitungen haha!
Men Både Eddie och Martin( hans biologiska pappa) e ju helt dumma i huvudet. Större egon får man leta efter

Eddies mamma är för jobbig som aldrig säger till honom!
Citera
2017-02-22, 10:47
Medlem
Northstand169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Eddies mamma är för jobbig som aldrig säger till honom!

Ja verkligen! Ungjäveln får göra precis som han vill. Förstår inte hur Patrik står ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in