2018-03-31, 11:49
Medlem
Beatriceaurores avatar
Men jag kan hålla med den som tycker att kvinnorna skildras extra negativt. Lisa är inte särskilt trevlig precis, Emma är en osannolikt självisk parasit, Petra Medes iskalla rollfigur är långt ifrån lockande, Biancas truliga tonåring är väl som sådana ofta är; rätt jobbig. Barbro Svenssons karaktär gillar barnsligt att samla på rosafärgade prydnadsänglar, hennes kvinnliga partner är för tjock...
Männen är snälla men mesiga offer. Utom den lille adhd-grabben (jovisst är även han ett offer) som bör utgöra en varning till alla som tror att den nya bonusfamilj-tillvaron ska bli en dans på rosor.
Citera
2018-03-31, 11:50
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
en serie som tragiskt speglar verklighetens Sverige 2018
stackars barn är det enda jag säger om detta ,
men bra att svenskarna får se en glimt om vilken skit de ställer till med irl
och hoppas att någon skärper till sej i all frigörelse mitt i plikten som förälder och trogen partner
de inte som oftas klarar

sur soppa som alla får lida av !!!

Var säker på att i slutet kommer alla knutar lösas upp i en andlig rening, och så lever bonusfamiljen lyckliga i alla sina dagar i något verklighetsfrånvänt alternativt universum.
Citera
2018-04-02, 06:50
Medlem
okok1s avatar
Någon som vet om det blir sådär på riktigt? Hennes hjärtstopp, att man märker att något kommer hända innan hjärtat stannar?
Citera
2018-04-02, 09:46
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Äcklig och dum kommentar om "tajt och läcker rumpa". Varifrån kommer allt gubbslem?
- Och hur läcker är din egen bajlåda då, Bizmarck? Nej, hu, beskriv inte, jag vill inte veta.
Nä jag vill inte heller veta. Ignorera detet istället. Bättre.
Citera
2018-04-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Någon som vet om det blir sådär på riktigt? Hennes hjärtstopp, att man märker att något kommer hända innan hjärtat stannar?
Ja...Jag funderar på om de menade att hon egentligen fick en hjärtinfarkt? Men jag såg(läs:hörde när jag tittade på programmet) också att de talades om hjärtstopp. Men lite konstigt var det. Men åtminstone hjärtinfarkt brukar ge förkänningar och då kan man ju anta att hjärtstopp också ger det då det ofta orsakas av hjärtinfarkt. Men hon verkade ju återhämta sig väldigt bra, trots att hon redan var i dålig kondition sedan innan. Lite skumt om det då var hjärtstopp med tanke på att Martin antingen var totalt okunnig eller fick hjärnsläpp och gav ingen Hjärt-Lung-Räddning och hade ju grava problem med att ens minnas vilket nummer man ringer. Vilket ju i sig tyvärr kan hända den bästa vid massiv stress. Vi fick inte heller se dem deffa, men det kanske de gjorde utan att vi fick se.
Citera
2018-04-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja...Jag funderar på om de menade att hon egentligen fick en hjärtinfarkt? Men jag såg(läs:hörde när jag tittade på programmet) också att de talades om hjärtstopp. Men lite konstigt var det.
Givetvis bara min åsikt, men kan säkert räkna upp 100 saker som är mer orimligt/konstigt i serien än att Martin råkar säga fel diagnos. Snarare är det t.o.m. rimligt att denne korkade karaktär inte har koll på begreppen. Finns många smarta människor som troligen inte heller vet så...

Händelseförloppet tyder dock mer på att hon fick en hjärtinfarkt och svimmade.

Ja, då får vi vänta till 2019 för säsong 3. Hoppas dom inte gör lika grova missar som i säsong 2 med manuset.
Senast redigerad av Plantfjant 2018-04-02 kl. 20:05.
Citera
2018-04-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Givetvis bara min åsikt, men kan säkert räkna upp 100 saker som är mer orimligt/konstigt i serien än att Martin råkar säga fel diagnos. Snarare är det t.o.m. rimligt att denne korkade karaktär inte har koll på begreppen. Finns många smarta människor som troligen inte heller vet så...

Händelseförloppet tyder dock mer på att hon fick en hjärtinfarkt och svimmade.

Ja, då får vi vänta till 2019 för säsong 3. Hoppas dom inte gör lika grova missar som i säsong 2 med manuset.
Ja...? Jag kan säkert också räkna upp "100 saker som är"mer orimliga. Men försökte svara/spekulera i frågan om personer med hjärtstopp brukar få dylika förkänningar, samt att som jag antydde så menades nog att tanten fick hjärtinfarkt men att det onekligen sades "hjärtstopp".
Citera
2018-04-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja...? Jag kan säkert också räkna upp "100 saker som är"mer orimliga. Men försökte svara/spekulera i frågan om personer med hjärtstopp brukar få dylika förkänningar, samt att som jag antydde så menades nog att tanten fick hjärtinfarkt men att det onekligen sades "hjärtstopp".

Du skrev att det var lite konstigt att det talades om hjärtstopp, men jag tyckte inte det var konstigt. Thats it.
Citera
2018-04-02, 22:27
Medlem
Dyngraukmans avatar
Till alla er här som käbblar om hjärtinfarkt o hjärtstopp osv har jag ett hett tips! Om ni inte får kontakt med en person och har tänkt ringa 112 för ni är så pass oroliga! Säg två saker; hjärtstopp och om det är bevittnat eller ej, då blir det väldigt högt prioriterat av SOS alarm! Hjärtstopp finns det ingen diagnos som heter utan det är mer ett samlings begrepp, används av sjukvårdspersonal
Senast redigerad av Dyngraukman 2018-04-02 kl. 22:33.
Citera
2018-04-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Till alla er här som käbblar om hjärtinfarkt o hjärtstopp osv har jag ett hett tips! Om ni inte får kontakt med en person och har tänkt ringa 112 för ni är så pass oroliga! Säg två saker; hjärtstopp och om det är bevittnat eller ej, då blir det väldigt högt prioriterat av SOS alarm! Hjärtstopp finns det ingen diagnos som heter utan det är mer ett samlings begrepp, används av sjukvårdspersonal
Till "alla er här som käblar".... Vi är en som frågade och möjligen två som "käbblar"? Men det är klart, vi är fler än en så då är vi väl "alla vi"....

Sen är det ju skillnad på hjärtinfarkt och hjärtstopp och det var ju det fråganden undrade över- om man får symtom före ett hjärtstopp. Att "vi alla" skall ringa 112 och vad vi skall säga vet vi förmodligen alla tre för annars hade inte diskussionen om skillnader mellan hjärtstopp och hjärtinfarkt börjat? Men för all del- tack för ditt försök att vara en hjälpsam medmänniska.
Citera
2018-04-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Då jag är på ovanligt dåligt humör så kan jag väl påpeka tillbaka att det är inte schysst mot samhället att ringa 112 och ropa "Hjärtstopp!" bara för att man vill ha snabb service. Man kan ju t.ex känna efter pulsen först och känner man ingen sådan förhoppningsvis vara kunnig att påbörja HLR(Hjärt- och lungräddning.). Men så klart DÅ ringa 112 och ropa "Hjärtstopp!".
När Martin ringde 112 så sade han väl för övrigt "Mamma har ramlat", påståendet om hjärtstopp kom senare.
Citera
2018-04-03, 01:10
Medlem
Bdonks avatar
Då var denna säsongen över och jag ser fram emot en omgång till med avsnitt, nästa år. Gillar serien skarpt då man verkligen lever sig in i den och den känns väldigt realistisk.

Antagligen missade jag något uppenbart men vad var det egentligen som hände med Lisa i slutscenen då hon gick in på toan med Partik efter sig? Hon sa inte rakt ut vad det var och jag missade vad hon menade. Jättesnällt om någon som fattade kunde förklara vad det handlade om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in