2017-03-27, 14:03
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Varför inga kommentarer om någon av pojkarna då? Är dom inte söta? Inte fina ögon på dom eller?
Kalkryggar skriver ett bra svar ovan till hela ditt inlägg och jag vill skriva ytterligare en kommentar som tillägg till det jag skrev igår. Det är väl tjejer som kommenterar pojkar i allmänhet och då får tjejer också svara på varför pojkarna inte kommenteras. Men ett helt uppenbart svar är väl för att dom är just pojkar och barn på riktigt och dom har inte ens kommit in i puberteten.

Med en tjej som är 15 år gammal är det en annan sak och hon har kommit igenom puberteten och i femtonårsåldern är det också många tonåringar som börjar ha sex med varandra. Jag vet inte hur gammal du är själv men du har väl inte glömt hur det var när man gick i nian på högstadiet och ens sexualitet var såpass utvecklad att man var redo att ha sex med det motsatta könet. Jag minns detta väldigt tydligt i alla fall. Och i den meningen menar jag att man inte är ett barn längre utan en tonåring och i viss mån närmar man sig vuxenvärlden.

Så i en sexuell mening är man som femtonåring definitivt mer vuxen än man är barn, i alla fall har man klivit över en väldigt tydlig tröskel in i vuxenvärlden med tanke på just det. Men såklart är man också barn i en annan mening och är inte redo att ta ansvar på ett sätt som man kan göra när man t ex kommer upp i artonårsåldern och blir myndig. Det är en övergång till att bli vuxen som successivt påbörjas i femtonårsåldern ungefär.

Jag kommer att tänka på detta och serien och vem vet, kanske kan det bli en situation i serien om just sexualitet och Bianca kanske blir gravid? Vi har ju fått se i dom sista avsnitten hur hon och hennes kille sover över hos varandra (hemma hos honom än så länge) och det pratas om hur mycket sex dom har med varandra och vikten av att skydda sig, med kondomer. Dom kanske gör ett undantag och har oskyddat sex med en graviditet som följd? Och hur skall man ställa sig till det i sådant fall; göra abort eller att några av dom andra vuxna tar på sig en föräldraroll för ännu ett barn?
Citera
2017-03-27, 14:55
Medlem
Anledningen till att män inte kommenterar utseende hos personer med manligt kön är just för att en man egentligen inte kan uppfatta (känna) skönhet hos andra män. Kvinnor däremot verkar besitta en naturlighet av att uppfatta skönhet hos båda könen. Män har däremot ett instinktivt behov av att kommentera tjejers utseende. Oavsett vad du tycker om det så är det så.

Okej, sålänge du inte kommenterar tjejernas utseende på ett negativt sätt när de hör.
Citera
2017-03-27, 15:46
Medlem
lilladinyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Felix Härngren brukar ha med skådisar han får bra kontakt med sedan tidigare, väntar snart på att David Winberg ska dyka upp i något avsnitt, han dyker oftast upp i Härngrenproduktioner.

Varanen var väl med i MS-avsnittet?
Citera
2017-03-27, 22:33
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
det var så väntat, man kunde se dorsin i han efter 1 avsnitt

och han är bara bra skådis, inte odräglig skitunge
Äh,att springa omkring och adhd-skrika och slå i dörrar kan inte vara särskilt svårt. Att däremot spela känslig, blyg, ledsen, kanske börja gråta, det är svårt.

Själva rollfiguren, skitungen med adhd bör utgöra en varningssignal för alla som vill skilja sig och bilda bonusfamilj. Det är tydligt att den lille gaphalsens mamma (Vera Vitali)alltid kommer att försvara honom och alltid vilja sätta honom i första rummet. Plastpappan är outhärdligt mesig, och mamman (Vera V) fjantar med ungen i alla lägen, precis så som jag tror att det går till i verkliga livet.
Tänk er noga för innan ni väljer fru/man, och håll sedan fast vid den personen. Gräset är sällan grönare på andra sidan staketet, men skilsmässobarn blir alltid lidande.
Men väldigt fint spelat av alla medverkande, särskilt sängförsäljaren som jag tycker är en verkligt lysande stjärna.
Lite trist att blondinen som han uppvaktar ska föreställa vara från Bollnäs. Man pratar inte så där i Bollnäs, antingen är hennes dialekt hemsnickrad, eller så kommer den från ett helt annat ställe än Bollnäs.
Citera
2017-03-27, 23:28
Medlem
tallskog4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag vet tyvärr inte mer än du och jag har också googlat. Om du — eller någon annan — luskar ut något om Amanda Lindh är det väldigt välkommet att skriva det här i tråden! Just nu verkar hon dessvärre vara ytterst anonym...

Måste säga att du verkar vara rätt så korkad.

Hon är ung tjej som är med i en stor produktion för första gången och då får hon, enligt dig, helt enkelt ta att två kufar på nätet beklagar sig över att hon inte har instagram och uppmanar folk att "luska ut något om henne".

Hade varit en sak om det hade varit tex. den väldigt kända Zara Larsson men här rör det sig om en betydligt mer icke-offentlig person under 18.
Citera
2017-03-28, 00:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Måste säga att du verkar vara rätt så korkad.

Hon är ung tjej som är med i en stor produktion för första gången och då får hon, enligt dig, helt enkelt ta att två kufar på nätet beklagar sig över att hon inte har instagram och uppmanar folk att "luska ut något om henne".

Hade varit en sak om det hade varit tex. den väldigt kända Zara Larsson men här rör det sig om en betydligt mer icke-offentlig person under 18.
Välkommen till Flashback! Det är högt i tak här och det är väl inget konstigt att diskutera och vara nyfiken på intressanta människor. Så länge man inte trampar någon på tårna och är otrevlig eller kränker någon så kan man väl diskutera det mesta, eller?

Förstår inte var du får det ifrån, att Amanda skulle få "ta" att vi beklagar oss över henne och att hon inte har Instagram eller något liknande. Ingen har riktat något otrevligt mot henne personligen, inte över huvud taget. Tvärtom, har vi bara visat nyfikenhet och det är inget konstigt att man t ex är nyfiken över en skådespelare som verkar intressant och som medverkar i en ny och stor SVT-produktion.
Citera
2017-03-28, 00:03
Medlem
GSE_s avatar
Garvade rätt bra när han skrek "gå hem och kör upp en julskinka i fittan gubbjävel!"
Citera
2017-03-28, 00:48
Medlem
-charliesheens avatar
Men HALLÅ hur förjävla dålig skådis är inte dotterns pojkvän
Citera
2017-03-28, 01:49
Medlem
Holgersons avatar
Surfar in för att läsa någon kommentar om denna nyupptäckta halv-habila serie och möts direkt av inlägg på 1500+ tecken som stinker fränt av pedofili, eller någon avart till det. Bara på flashback.
Citera
2017-03-28, 02:53
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Tyvärr är Tessan endast med i tre avsnitt, inte mer än så.
Jag trodde dig när du sa detta för lite drygt en månad sedan men är glad att du hade fel. Tessan bidrar positivt till serien men efter sista avsnittet verkar det som att hon är redo att göra slut med Martin.

I sådant fall kanske vi har sett henne för sista gången eller så blir det sista gången i nästa avsnitt. Om det är så att du har rätt i att Tessan bara skall vara med i serien i ett begränsat antal avsnitt.
Citera
2017-03-28, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Men HALLÅ hur förjävla dålig skådis är inte dotterns pojkvän
Han gör en blek insats. Men han har å andra sidan inte haft speciellt många repliker och han kanske skulle visa sig vara en riktigt bra skådespelare om man fick se honom göra en större rolltolkning.
Citera
2017-03-28, 04:03
Medlem
fearreapers avatar
Hon har varit med i 3 avsnitt nu hon kommer dyka upp i 2-3 minuter i sista inget mer än så. Tyvärr. Godnatt
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Äh,att springa omkring och adhd-skrika och slå i dörrar kan inte vara särskilt svårt. Att däremot spela känslig, blyg, ledsen, kanske börja gråta, det är svårt.

Själva rollfiguren, skitungen med adhd bör utgöra en varningssignal för alla som vill skilja sig och bilda bonusfamilj. Det är tydligt att den lille gaphalsens mamma (Vera Vitali)alltid kommer att försvara honom och alltid vilja sätta honom i första rummet. Plastpappan är outhärdligt mesig, och mamman (Vera V) fjantar med ungen i alla lägen, precis så som jag tror att det går till i verkliga livet.
Tänk er noga för innan ni väljer fru/man, och håll sedan fast vid den personen. Gräset är sällan grönare på andra sidan staketet, men skilsmässobarn blir alltid lidande.
Men väldigt fint spelat av alla medverkande, särskilt sängförsäljaren som jag tycker är en verkligt lysande stjärna.
Lite trist att blondinen som han uppvaktar ska föreställa vara från Bollnäs. Man pratar inte så där i Bollnäs, antingen är hennes dialekt hemsnickrad, eller så kommer den från ett helt annat ställe än Bollnäs.

Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag trodde dig när du sa detta för lite drygt en månad sedan men är glad att du hade fel. Tessan bidrar positivt till serien men efter sista avsnittet verkar det som att hon är redo att göra slut med Martin.

I sådant fall kanske vi har sett henne för sista gången eller så blir det sista gången i nästa avsnitt. Om det är så att du har rätt i att Tessan bara skall vara med i serien i ett begränsat antal avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in