2018-02-20, 23:54
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jag skulle aldrig bli intresserad av en 17-18årig pojke. Spelar ingen roll om han skulle se vuxen ut, han är omogen, liten i skallen och har noll livserfarenhet, oj vad kåt man blir. Näe.
Att vissa har böjelser för småflickor och småpojkar, det har vi fattat. Du behöver nog inte tala om det.
Vi är alla olika, den saken är helt klar. Däremot finns det inget som säger att din måttstock är den rätta, över vilken ålder på killar och tjejer som är rätt och "lovlig" ålder. En hel del är som du och tycker att 17-18 årsåldern är för ung för både killar och tjejer och inget fel i det. Sen har vi många som tycker att det är en härlig ålder och det är rätt för dom såklart.

Se bara på alla så kallade batikhäxor som slår klorna i afghanska ensamkommande killar som är unga. När jag ser dom på stan förefaller majoriteten av killarna vara i 17-19 årsåldern och många kvinnor tycker det är härligt att kunna ta sig en sådan kille som en toyboy. Naturligtvis är det helt fel att utnyttja såna killar som är i en beroendeställning men det visar på att det finns fullvuxna kvinnor som ser sin chans att få leva ut sina lustar över unga killar.

En del av oss människor är sådana att vi tänder på ungdom och så länge vi håller oss till myndighetsåldern är allting i sin ordning. Observera, jag försvarar inte alls batikhäxorna som utnyttjar ensamkommande flyktingungdomar och jag tycker verkligen att det är så fel det bara kan bli. Detta blev lite OT men det är apropå Amanda som är ungdom och föremål för diskussion här.
Citera
2018-02-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alius
Håller med. Det är ingen Haha serie där man känner igen sig. Lisa och hennes barn är extremt jobbiga. Speciell adhd (mer 4k än hd på honom). Ser inte hur Patrik kan vara eller hur de ens träffades och blev ihop.

Det är alldeles för mycket tragedi i den här serien och dessutom tragedi med osympatiska karaktärer.

Lisa är vidrig som konstaterats. Patrik är seriens trevligaste karaktär men har lyckats hitta denna kaosartade häxa. Inte trovärdigt någonstans.
Citera
2018-02-21, 09:06
Medlem
Lite långsökt att det ska ha tagit 17 år innan någon kommenterat att Bianca har bruna ögon och föräldrarna blå.

Tycker inte Patrik är särskilt sympatisk heller. Ok att Lisas son är jobbig, men Patrik verkar inte alls fatta hur man ska bemöta såna barn. Märkligt med tanke på att han är lärare. Sen är han alldeles för mesig, vågar inte säga till Lisa att han vill söka rektortjänsten, och så himla omständlig med bebisen att jag hade inte heller orkat berätta om olyckan med vagnen om jag var Lisa. Han måste tagga ner lite, han tar sig själv på för stort allvar och tycker alltid att hans sätt är rätt.

Katja har seglat upp som den mest normala denna säsong. Henne förstår jag, och skulle ändå stå ut med.

Känns som upplagt för jobbiga scener om Martin ska bli kär i resursen.
Citera
2018-02-21, 10:54
Medlem
JanTalibans avatar
Jag tyckte det antyddes i första säsongen att Patrik inte är pappa till Lo – utan i så fall Martin. (Lisa ljög ju om befruktningsdatum) Har väntat på att detta ska avslöjas. Nu antyds plötsligt att Martin inte är Biancas pappa. Hm … pappan borde väl i så fall vara en person som ännu inte är introducerad i handlingen. Kul att vänta på att ”Biancas pappa” plötsligt ska dyka upp!

Säsong 2 inleds ju med att berätta att Lisa och Patrik separerar, pga ja ... omfattande trassel med faderskap kanske.
Citera
2018-02-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är alldeles för mycket tragedi i den här serien och dessutom tragedi med osympatiska karaktärer.

Lisa är vidrig som konstaterats. Patrik är seriens trevligaste karaktär men har lyckats hitta denna kaosartade häxa. Inte trovärdigt någonstans.
Att ordentliga, trevliga och ekonomiskt sinnade män får kaosbrudar är ingen direkt nyhet. Ja inte alla men en hel del. Det kan ha att göra med att de samtidigt är lite blyga och därför behöver en utåtagerande tjej för första kontakten.
Citera
2018-02-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Att ordentliga, trevliga och ekonomiskt sinnade män får kaosbrudar är ingen direkt nyhet. Ja inte alla men en hel del. Det kan ha att göra med att de samtidigt är lite blyga och därför behöver en utåtagerande tjej för första kontakten.

Tycker inte att han verkar blyg. Snarare framåt.
Citera
2018-02-22, 00:10
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jag skulle aldrig bli intresserad av en 17-18årig pojke. Spelar ingen roll om han skulle se vuxen ut, han är omogen, liten i skallen och har noll livserfarenhet, oj vad kåt man blir. Näe.
Att vissa har böjelser för småflickor och småpojkar, det har vi fattat. Du behöver nog inte tala om det.

Men jag ser inget direkt fel i att som vuxen man tända på en 18-årig kvinna. Tänk vilka sexiga små fötter hon måste ha! I övrigt förstår jag inte riktigt i vilken riktning den här serien är på väg. Det är den pengakåta judesläkten Herngren som bara vill förlänga skiten, utan nåt direkt annat mål än att tjäna ännu mer pengar.
Citera
2018-02-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
Lite långsökt att det ska ha tagit 17 år innan någon kommenterat att Bianca har bruna ögon och föräldrarna blå.

Tycker inte Patrik är särskilt sympatisk heller. Ok att Lisas son är jobbig, men Patrik verkar inte alls fatta hur man ska bemöta såna barn. Märkligt med tanke på att han är lärare. Sen är han alldeles för mesig, vågar inte säga till Lisa att han vill söka rektortjänsten, och så himla omständlig med bebisen att jag hade inte heller orkat berätta om olyckan med vagnen om jag var Lisa. Han måste tagga ner lite, han tar sig själv på för stort allvar och tycker alltid att hans sätt är rätt.

Katja har seglat upp som den mest normala denna säsong. Henne förstår jag, och skulle ändå stå ut med.

Känns som upplagt för jobbiga scener om Martin ska bli kär i resursen.
Jag tycker att Patrik försöker bemöta Eddie vettigt men han får ju ingen stöttning av Lisa. Lisa ilade ju till och med hem till sitt ex. för att få tala om för Eddie att han inte skulle behöva bry sig om vad den där resursen skulle sätta för gränser. Det kunde Eddie strunta i och det var bara att ringa om HAN behövde hjälp....

Min känsla av programmet är att det är försök till att avromantisera bokstavsdiagnoser. Det har ju visats att Lisas f.d. normaliserats efter en tid av avskildhet från Lisa och Eddie fungerar bättre hos honom och Bianca trivs bättre hos honom.

Det som var intressant var att när adhd-Lisas dubbeldiagnossyster(asp plus adhd) kom så omvandlades Lisa till plötsligt mesigt anpassningsbar. Säkert för att skildra att i dylika familjer så har uppfostran gått ut på att anpassning måste alltid ske efter den som är "värst". Kan förklara varför det för Lisa är självklart att alla borde anpassa sig efter Eddie.

Men det är säkert syfte att få folk till att bli mer uppmärksamma på diagnosmorsor(och farsor) för sådana kan strunta i att ta sin bebis till akuten fast denne slår i skallen ordentligt. Kanske var Eddie ett normalt barn men var med om detsamma några gånger och fick en hjärnskada...? Fast det stämmer inte heller, för Eddie verkar som ett normalt barn, men illa uppfostrat och hans beteende präglas nog mer av att ha en mamma som Lisa än av att ha eventuell diagnos.
Citera
2018-02-23, 12:32
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tycker serien tidvis är väldigt krystad, mycket som händer som är uppenbart, man ser var handlingen är på väg i förväg hela tiden. Tyckte förra säsongen var OK men n.v säsongen har varit b.

Förra avsnittet var extremt förutsägbart från början till slut. Patrik börjar göra finmiddag och syrran kommer på besök. Syrran kommer in när de precis fått läge att knulla, syrran avslöjar att bebisen inte slog sig på sleven, osv. Sen är Regina Lund en medioker skådis måste jag säga, så det kanske hade kunnat göras bättre. Men nej, man kan inte höja denna serien till skyarna, mycket brister i den.
Citera
2018-02-23, 18:59
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hon är en jävla curlingmorsa därför är hon skitdålig. Skriker på Patrik hela tiden och vill att han ska försvara henne i allt, helt jävla vidrig karaktär.

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror du är ganska ung och inte har egna barn och erfarenhet av mina barn och andras barn.
Människor är olika och det är det som är tjusningen med livet.
Tänk om alla var lika och som dig och gillade samma personer för ingen får sticka ut och vara annorlunda.
Undrar hur världen såg ut då.
Jag tycker hon är himla kul och precis som man kan vara när man är förälder till ett jobbigt barn.
Välkommen till livet och verkligheten om några år när du har lite erfarenhet.
jag är inte ung. Har vuxna barn.
Och håller med
Cosmic
Hon är så jävla ful och vidrig och hennes oförmåga att själv bli ansvarsfull vuxen förälder går ut på att hon klandrar stackars Patrik för allt som hon inte själv klarar av.
Älskar serien men kan inte stå ut med henne
Citera
2018-02-23, 20:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
jag är inte ung. Har vuxna barn.
Och håller med
Cosmic
Hon är så jävla ful och vidrig och hennes oförmåga att själv bli ansvarsfull vuxen förälder går ut på att hon klandrar stackars Patrik för allt som hon inte själv klarar av.
Älskar serien men kan inte stå ut med henne

Ful tycker jag inte hon är men personligheten är fan inte fin alltså. Sen är Patrik sådan jävla toffel som ber om ursäkt sen även fast han har haft rätt eftersom hon blir ledsen och han är "dum".
Citera
2018-02-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia

Hon spelar häxa bra eftersom de flesta verkar hata henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in