Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-14, 22:49
  #121
Medlem
spückos avatar
Otippat att Martins morsa och lillbabs skulle komma hem när de höll på i soffan.
Citera
2017-03-15, 10:16
  #122
Medlem
Nintendokids avatar
Humorn är väldigt förutsägbar i denna serie
Citera
2017-03-15, 10:48
  #123
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Humorn är väldigt förutsägbar i denna serie
den finns ju inte
Citera
2017-03-15, 16:09
  #124
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Otippat att Martins morsa och lillbabs skulle komma hem när de höll på i soffan.

Bra kuk på Martin i den scenen. 😋
Citera
2017-03-15, 19:30
  #125
Medlem
fitz-humes avatar
Något jag inte fattar är varför Lisa och Patrik ständigt måste besöka två samtalsterapeuter (troligen svindyra dessutom). Är det verkligen så totalkört mellan dem så att de inte klarar själva att reda ut sina konflikter?

En del överdrifter i denna serie men också mycket man känner igen, been there done that... Kul hur som helst.
Citera
2017-03-20, 19:07
  #126
Medlem
Northstand169s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Något jag inte fattar är varför Lisa och Patrik ständigt måste besöka två samtalsterapeuter (troligen svindyra dessutom). Är det verkligen så totalkört mellan dem så att de inte klarar själva att reda ut sina konflikter?

En del överdrifter i denna serie men också mycket man känner igen, been there done that... Kul hur som helst.

Håller faktiskt med dig där. Visst dom har problem, framförallt mellan Patrik och Eddie ( Eddies fel eftersom han e så jävla bortskämd och hans morsa aldrig vågar säga ifrån)
Det är typ det problemet dom har plus att Martin lägger sig i deras förhållande och förstör emellan dom. Känns lite som att det är sånna problem som man borde kunna lösa själva och inte behöva träffa terapeufter för, men tydligen så kan dom ju inte klara ut det själva.
Så jag kan både förstå och inte förstå vrf dom går hos terapeuterna..

Sorry för rörigt svar haha :P
Citera
2017-03-20, 22:25
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northstand169
Håller faktiskt med dig där. Visst dom har problem, framförallt mellan Patrik och Eddie ( Eddies fel eftersom han e så jävla bortskämd och hans morsa aldrig vågar säga ifrån)
Det är typ det problemet dom har plus att Martin lägger sig i deras förhållande och förstör emellan dom. Känns lite som att det är sånna problem som man borde kunna lösa själva och inte behöva träffa terapeufter för, men tydligen så kan dom ju inte klara ut det själva.
Så jag kan både förstå och inte förstå vrf dom går hos terapeuterna..

Sorry för rörigt svar haha :P

Hade ni tidigt lyssnat uppmärksammat i början av serien så sa de att de bestämde att börja i parterapi för att förbigå alla problem eftersom de började liksom i fel ände i förhållandet genom att köpa hus direkt bara veckor efter de träffats.

Sedan har problemen eskalerat av de anledningar att 1 Martin konstrar hela tiden, 2 kvinnan blev gravid och har väldigt dåligt humör och bara det gör saker och ting inte bättre, så Parterapin är i det fallet nödvändig.

Paret känner knappt varandra, att flytta ihop mycket kort tid efter en himlastormade förälskelse med bonusbarn och hamna i en svenssonvardag i ett hus är att be om problem, inte underligt att det blir bråk eftersom de inte känner varandra ordentligt.
Har en liten känsla att Johan Ulvessons karaktär bygger lite på Psykologen han spelade i Solsidan, är det inte samma hus?

Felix Härngren brukar ha med skådisar han får bra kontakt med sedan tidigare, väntar snart på att David Winberg ska dyka upp i något avsnitt, han dyker oftast upp i Härngrenproduktioner.
Citera
2017-03-20, 23:29
  #128
Avstängd
Jag har bara sett sporadiskt och korta avsnitt av serien och är inte förtjust, kanske beroende på att ämnet inte intresserar mig. Idag råkade jag få se ett avsnitt, där Lill-Babs klädde en julgran och hamnade i ett gräl med sin lesbiska väninna. Vad som förvånade mig var att Lill-Babs spelade så avspänt och lugnt och inte visade något av det närmast överaktiva som slår igenom när hon är sig själv. Felix Herngren måste vara en skicklig regissör som så skickligt kunnat tämja henne.
Citera
2017-03-21, 00:24
  #129
Medlem
Varje gång jag har sett en PC i serien har det varit en Dell-maskin med Apple OS. Mycket märkligt.

Sen hade Henrik särskrivit "Lucia firande" i sin film, också mycket märkligt då han tydligen ska vara så himla smart.
Citera
2017-03-21, 09:14
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Något jag inte fattar är varför Lisa och Patrik ständigt måste besöka två samtalsterapeuter (troligen svindyra dessutom). Är det verkligen så totalkört mellan dem så att de inte klarar själva att reda ut sina konflikter?

En del överdrifter i denna serie men också mycket man känner igen, been there done that... Kul hur som helst.

Precis, känns ju väldigt sunt med tanke på att de varit ett par i 6 månader vid seriens början. Sånt där börjar man väl normalt med efter 5-6 år och 1-2 ungar?
Citera
2017-03-21, 17:20
  #131
Medlem
Northstand169s avatar
Hur många tror att Martin och hon blondinen blir ett par? Hoppas nästan det så han kan lämna lisa och patrik i fred!

Och hur stor överraskning var det att Martins mamma och Lill babs var ett par i hemlighet? Det borde ju alla ha kunnat klurat ut vid det här laget. Martin måste ju vara naiv som inte ser det tycker jag. Jag menar, hur många äldre kvinnor bor tillsammans utan att vara ett par liksom :P

Förstår fortfarande inte hur Patrik orkar med Eddie och nu även Lisa som börjar bråka med honom, visst det är graviditets hormoner men än då :P
Citera
2017-03-21, 19:37
  #132
Medlem
BTW såg ni att det var en svart pojke som var en av peppargubbarna i luciatåget? Förvånande att det inte har blivit ramaskri i media
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback