2024-01-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det inte föreligger hot mot person eller hot att stänga ner allt så att plocka bort Stenlund är det mest IQ-befriade Willgert kan göra. Det är i paritet med att ta bort Tucker från FOX News. Jag tyckte Willgert såg skärrad ut, men det kanske bara är inbillning.

Nej det är inte inbillning:

https://swebbtv.se/w/4KPm3UuhSVFYs4P6jz2J4d?start=32s

Rösten darrar, blicken flackar och han vrider på sig. Det är verkligen inget bekvämt kroppsspråk han har där och så brukar det inte se ut. Något skumt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag fick faktiskt en chock, när jag såg att Wilgert låter Swebbtv:s stöttepelare Stenlund gå, samtidigt som jag länge anat att Swebbtv varit på väg att göra ett vägval. Wilgert har dementerat att det skulle röra sig om någon konspiration och att det uteslutande har ekonomiska orsaker, men jag uppfattar Swebbtv som kontrollerad opposition och det här beslutet som en konsekvens av det. Varför? Wilgert har tagit in judinnan KJ i styrelsen och där sitter hon ostört kvar. Alla med ögon att se, märker att denna styrelsemedlem rent mentalt aldrig har lämnat den judiska Bonnierkoncernen. Sedan har vi kopplingen till K.O.-partiet SD hos flera Swebbtvprofiler, vilket per automatik innebär sionistsympatier. Jag reagerade även på de hysteriska utbrotten från E.W., när hon berättade för Wilgert att hon kallats "förintelseförnekare" av någon liberal. Det var "det värsta" man kunde kallas osv. Väldigt teatralt. E.W har ju följt andra Swebbtvprofiler från SD till MoD, vilket i princip är mera av samma under annat namn. En tanke: blir Swebbtv MoD:s språkrör framöver? Vidare, så har vi åtminstone två judiska intervjuobjekt i närtid, vilka ogenerat drivit judiska särintressen. Sedan har vi den ene stöttepelaren Bern, som jag tycker når rätt slutsatser, men det resonemang han presenterar för tittarna för att underbygga det, är, som jag ser det, vilseledande. Bern har mig veterligen därtill aldrig berört judefrågan. Det tror jag att han medvetet håller sig borta ifrån. Den ende som har gjort det är den andre stöttepelaren Stenlund och han får nu alltså gå. Han är, i mitt tycke, ojämn, men rent intellektuellt vida överlägsen i Swebbtv"stallet" (vid sidan av många bra gäster). Han vågar ta upp judefrågan, eftersom varje tänkande, välutbildad och intellektuellt hederlig människa förr eller senare inser dess avgörande betydelse för den historiska utvecklingen och det samhällsförlopp som nu spelas upp. Han är därmed den ende som försöker lyfta blicken hos den indoktrinerade tittaren. Och det är just detta, som jag tror inte är önskvärt. Väldigt tråkig utveckling. Swebbtv skulle lika gärna kunna gå samman med SvT.

Judehaggan Janouch är helt klart en infiltratör och det har jag sagt hela tiden. Sådana som hon byter inte ut hela sitt åsiktsregister mer eller mindre över en natt.

Frågan är bara huruvida hon plockades in av naivitet eller om det ligger en medveten agenda bakom.
Citera
2024-01-20, 23:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nej det är inte inbillning:

https://swebbtv.se/w/4KPm3UuhSVFYs4P6jz2J4d?start=32s

Rösten darrar, blicken flackar och han vrider på sig. Det är verkligen inget bekvämt kroppsspråk han har där och så brukar det inte se ut. Något skumt är det.

Judehaggan Janouch är helt klart en infiltratör och det har jag sagt hela tiden. Sådana som hon byter inte ut hela sitt åsiktsregister mer eller mindre över en natt.

Frågan är bara huruvida hon plockades in av naivitet eller om det ligger en medveten agenda bakom.

Jag slölyssnade på något trams med Matti och Katti för något eller ett par år sedan. Plötsligt tar de upp j-frågan/kabalen och flabbandes kallar det hela en konspirationsteori. Jag blev så störd att jag i princip aldrig lyssnat på dem sedan dess. Deras utspel står i bjärt kontrast till Stenlunds seriositet och ämnen han fördjupar sig i. Att hon finns med i bolagsstyrelsen och inte MS väcker onekligen frågor. Som sagt, undrar om Willgert vet vad han gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det finns en poäng i Berns analys av ryssland. Ryssland är mångt till mycket en robust/primitiv produktions driven råvaruekonomi.

Väst en finnans/bankdriven og patent baserad ekonomi. Där man lagt ut produktionen till asien o mexico. O råvarorna importeras från 3e världen.

Att Ryssland nu närmar sig Kina är ett faktum. O även något som kommer gynna båda nationerna.
Råvaror från ryssland till Kina.
Konsumtionsvaror från Kina till Rysdland. O i perferin en frigörelse från västs banksystem o dollar fundament.

En ny världskarta där Asien ligger i mitten.

Det Bern återkommer till är att många i väst stirrar sig blinda på BNP och tror att det är något kvitto på militär styrka. Västs BNP är uppblåst i tjänster, bostadmarknad, migrationskostnader osv osv. I väst är det privata företag som producerar vapen och skörtar upp skattebetalarna så det står härliga till, ungefär som Big Pharma. I Ryssland och Kina är det staten som producerar vapen. Vidare säger han att när Ryssland drar iväg missiler som kostar några hundra tusen kronor mot Ukraina så försvarar de sig med västtillverkade luftvärn där varje nedskjuten rysk missil kostar dem 10 eller 100 miljoner dollar. Förr eller senare kommer väst inte ha råd och nu ser vi hur USA talar om att man kommer dra ner ekonomiska stödet.

Jag gillar för det mesta Bern och jag gillar Berglund. Jag gillade även Willgert skarpt, men jag får ta mig en funderare på om Swebbtv är rätt kanal att fortsätta följa. Censurerar man någon som Stenlund som gjort så mycket för inte bara kanalen utan för lyssnarna och sedan som det förefaller hugga honom i ryggen - vad säger det om Sverige-rörelsen, uppvaknandet, kampen?
Citera
2024-01-21, 02:21
Medlem
Citat:
Det Bern återkommer till är att många i väst stirrar sig blinda på BNP och tror att det är något kvitto på militär styrka. Västs BNP är uppblåst i tjänster, bostadmarknad, migrationskostnader osv osv. I väst är det privata företag som producerar vapen och skörtar upp skattebetalarna så det står härliga till, ungefär som Big Pharma. I Ryssland och Kina är det staten som producerar vapen. Vidare säger han att när Ryssland drar iväg missiler som kostar några hundra tusen kronor mot Ukraina så försvarar de sig med västtillverkade luftvärn där varje nedskjuten rysk missil kostar dem 10 eller 100 miljoner dollar. Förr eller senare kommer väst inte ha råd och nu ser vi hur USA talar om att man kommer dra ner ekonomiska stödet.

Det han säger är väl att en drönare kostar några hundra tusen. Robotarna Ryssland skjuter kostar omkring 10m dollar och luftvärnsrobotarna USA ger omkring 4m dollar.

Hela det här snacket om det bögiga väst som inte kan producera i takt med diktaturer låter som Tyskland och Japan talade om USA 1941. Några år senare hade USA tillverkat 300 000 flygplan, uppfunnit datorn för att lättare knäcka japanska koder samt släppte atombomber på japanska städer. Bern är så förblindad av västhat att han inte kan se att USA forfarande är ohotad på den militära tronen.
Citera
2024-01-21, 02:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Det han säger är väl att en drönare kostar några hundra tusen. Robotarna Ryssland skjuter kostar omkring 10m dollar och luftvärnsrobotarna USA ger omkring 4m dollar.

Hela det här snacket om det bögiga väst som inte kan producera i takt med diktaturer låter som Tyskland och Japan talade om USA 1941. Några år senare hade USA tillverkat 300 000 flygplan, uppfunnit datorn för att lättare knäcka japanska koder samt släppte atombomber på japanska städer. Bern är så förblindad av västhat att han inte kan se att USA forfarande är ohotad på den militära tronen.

Jag har ingen insikt i de olika militärernas teknik, så det återstår att se vem som är vassast. Som jag uppfattade Bern så var Irans hypersoniska missil med 100 mils räckvidd mot gruppen i Pakistan ett sätt att tala om för USA och Israel vad de sitter på. Som jag förstått på militära experter så har väst inget försvar mot hypersoniska missiler, vilket innebär att hangarfartygen nu är lättsänkta kolosser till havs. Hur många sänkta hangarfartyg kommer USA tåla? Willgert, Bern och Berglund sitter naturligtvis inte och fantiserar på pojkrummet utan de har ju i sin tur källor de följer.
Citera
2024-01-21, 08:27
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:

Ett viktigt påpekande av Lars Bern och som han var tidigt ute med. Mainstreammedia trumpetade ut att sanktionerna skulle få Ryssland att kollapsa, bland annat med hänvisning till BNP-siffror. Att Ryssland är en stor producent av nästan alla jordens viktigaste varor missades helt. Det finns en viktig vara som Väst producerar och som Ryssland saknar och det är mikrochips.

Citat:

Håller inte riktigt med. Jämförelsen haltar. USA har i dag ett teknologiskt försprång, men när det gäller massproduktion av krigsmateriel är Ryssland i nuläget före Väst. Till skillnad från hur det var under andra världskriget har Nato ännu inte ställt om till krigsekonomi, vilket jag tror är ett absolut minimikrav om man ska ha en chans att vinna i Ukraina. USA och Nato i dag påminner mer om Nazi-Tyskland under andra världskriget där Hitler & Co drömde om att diverse wunderfaffen skulle vända krigslyckan.
Citera
2024-01-21, 09:10
Medlem
Lars Bern är över 80 år. Hur länge till orkar han deltaga? När han försvinner så finns det inte längre någon som helst anledning att titta på swebbtv.
Citera
2024-01-21, 11:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Ett viktigt påpekande av Lars Bern och som han var tidigt ute med. Mainstreammedia trumpetade ut att sanktionerna skulle få Ryssland att kollapsa, bland annat med hänvisning till BNP-siffror. Att Ryssland är en stor producent av nästan alla jordens viktigaste varor missades helt. Det finns en viktig vara som Väst producerar och som Ryssland saknar och det är mikrochips.

Håller inte riktigt med. Jämförelsen haltar. USA har i dag ett teknologiskt försprång, men när det gäller massproduktion av krigsmateriel är Ryssland i nuläget före Väst. Till skillnad från hur det var under andra världskriget har Nato ännu inte ställt om till krigsekonomi, vilket jag tror är ett absolut minimikrav om man ska ha en chans att vinna i Ukraina. USA och Nato i dag påminner mer om Nazi-Tyskland under andra världskriget där Hitler & Co drömde om att diverse wunderfaffen skulle vända krigslyckan.

Har missat att Ryssland är producent av microchips. Trodde Taiwan var världsledande. Tror däremot att Ryssland sitter på stora mängder av världens råvaror för att producera microchips, tex kisel.

Att de har enorma mängder mat och energi gör ju inte saken sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Lars Bern är över 80 år. Hur länge till orkar han deltaga? När han försvinner så finns det inte längre någon som helst anledning att titta på swebbtv.

Han har väl varit krasslig i omgångar, men känner han att han orkar så kan han lätt hålla på i +10 år till. Kanske kan ett program som Swebbtv till och med vara den intellektuella stimulansen som han "behöver" för att hålla hjärnan spänstig. Målet när man vaknar på morgonen är att läsa på, strukturera tankar och leverera, inte att mata ankorna.
Citera
2024-01-21, 11:21
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Har missat att Ryssland är producent av microchips. Trodde Taiwan var världsledande. Tror däremot att Ryssland sitter på stora mängder av världens råvaror för att producera microchips, tex kisel.

Tror du får läsa mitt inlägg igen.
Citera
2024-01-21, 11:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Nja. Tyska vapen var överlägsna i kvalitet o inovation. Men det är svårt att flyga jetplan utan bränsle. Stridsvagnarnas problem var för många unika delar. O så raketer o kärnvapen som inte fick den prioritet de borde fått (tur var det).

Invasionen av Ukraina är nu snart inne på sitt 3e år. Frågan är hur länge aktörerna har ekonomiska muskler att fortsätta.

Vietnamkriget gjorde USA bankrutt.
Reagans upptrappning av kalla kriget fortsatte kosta enorma pengar. Sedan dess så har USA krigat o invaderat Grenada, Irak (två gånger). Invaderat Afghanistan, krigat i Somalia, Libyen, Syrien osv.
Pandemiåren har även de tärt på USAs ekonomi. O den växande fattigdom o socialbupplösning som nu sker i landet är skrämmande.

Europas industriella motor (tysk industri) har gigantiska problem.
Främst de energikrävande industrierna.

Kriget lär vara över till december om inte Nato går in med full styrka.
O utfallet av det är svårt att överskåda. Kommer Turkiet att ställa upp o skicka marktrupp?
Likaså Tyskland, Frankrike o Spanien?
O går Finland, Estland, Lettland o Litauern in med Natotrupp så riskeras konflikten utökas till Sveriges närområde. Vi bör även räkna med bombningar av militära mål i Sverige og Norge.
Citera
2024-01-21, 11:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Tror du får läsa mitt inlägg igen.

Tror du har rätt. Sorry.
Citera
2024-01-21, 17:31
Avslutad
Agens56: "Judehaggan Janouch är helt klart en infiltratör och det har jag sagt hela tiden. Sådana som hon byter inte ut hela sitt åsiktsregister mer eller mindre över en natt."

Håller med fullständigt.

"Frågan är bara huruvida hon plockades in av naivitet eller om det ligger en medveten agenda bakom."

Den frågan ställer jag mig också. Tyvärr, lutar jag åt det senare.
Senast redigerad av Friindivid 2024-01-21 kl. 17:33.
Citera
2024-01-21, 18:51
Medlem
Citat:
Jag slölyssnade på något trams med Matti och Katti för något eller ett par år sedan. Plötsligt tar de upp j-frågan/kabalen och flabbandes kallar det hela en konspirationsteori. Jag blev så störd att jag i princip aldrig lyssnat på dem sedan dess. Deras utspel står i bjärt kontrast till Stenlunds seriositet och ämnen han fördjupar sig i. Att hon finns med i bolagsstyrelsen och inte MS väcker onekligen frågor. Som sagt, undrar om Willgert vet vad han gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Agens56: "Judehaggan Janouch är helt klart en infiltratör och det har jag sagt hela tiden. Sådana som hon byter inte ut hela sitt åsiktsregister mer eller mindre över en natt."

Håller med fullständigt.

"Frågan är bara huruvida hon plockades in av naivitet eller om det ligger en medveten agenda bakom."

Den frågan ställer jag mig också. Tyvärr, lutar jag åt det senare.

Vet inte om ni håller med men jag uppfattar Willgert som en person man inte riktigt vet var man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in