2021-12-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Hon som också för ett antal år sedan avslöjade sig som en slags förintelseförnekare då hon helt öppet på Facebook ifrågasatte olika bevis för förintelsen. Kanske man borde sky en sådan person då om man vill uppfattas som ett seriöst media.
Det är ju medier som skyr olika personer och perspektiv som uppfattas som oseriösa. Menar du att swebb-tv ska bli pk? Woke-tv?

"Oj, nej. Den där sade att sharia var dåligt. Det hotar religionsfriheten. Diktaturen kommer!"
Citera
2021-12-13, 19:39
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det får kännas hur det vill för dig. Stenlund argumenterar enligt denna tes och så även jag. Med tanke på att ett enda bolag äger hela världen så är det inte särskilt långsökt, förutom som sagt hur det hänger ihop med konkurrensen mellan Kina och USA.

Sätt dig in i denna video, så kan du återkomma sedan: https://youtu.be/UNg3Vnfu4Pk

Covid är för övrigt ett hysteriskt hypat förkylningsvirus. Dödligheten är löjligt låg, och nedstängningen handlar inte om detta utan om att implementera ett globalt socialt kreditsystem, liknande det som man nu experimenterar med i kina.

Intressanta tankar som jag inte har några egentliga invändningar mot, förutom att de inte förklarar varför Ryssland och länder som är lojala med Ryssland/Kina börjar med vaccinpass. Återigen så förefaller ju nedstängningen vara global, och åtgärderna också någorlunda samordnade även i Ryssland och Kina.

Detta är inget som jag tycker Stenlund har givit en tillräckligt bra förklaring till. (Jag saknar som sagt även själv en bra förklaringsmodell.)

Putin o CCP är ju inte dummare än att de tacksamt följer trenden att införa ”vaccinpass” då de som alla andra gillar tanken på att kontrollera befolkningen. Man ska inte glömma att både Ryssland o Kina har i relativ närtid haft revolutioner. De vet vad det betyder för den styrande makteliten. Det finns ytterligare ett skäl till att kina o ryssland inför vaccinpass o det är att deras medborgare ska kunna resa. O när det gäller kina som exportland är det viktigt.
Kinesernas vaccin är dessutom ett riktigt traditiellt vaccin.
Vad Ryssarna gör är som vanligt ”lite oklart”.

Men det ser inte så muntert ut längre fram i tiden. Det tragiska är att Sverige totalt har låtit sig förstöras inifrån. O de skadorna är inte reparerbara. Det ironiska är att Sverige med sin sociala stabilitet, välfärdssystem o höga tekniska kompetensnivå varit väl rustat för AIs påverkan på samhället. Men igenom att importera två miljoner useless eaters innan massarbetslösheten infunnit sig så är det ganska kört.
Sverige kommer drabbas hårdare eller minst lika hårt som andra länder i väst.
Citera
2021-12-13, 20:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon ifrågasatte väl snarare den påstådda storleken av förintelsen, det är inte samma sak som att förneka att den skedde.

Det är egentligen ointressant om nazisterna hade livet av 100.000, 500,000, 1 miljon, 6 miljoner eller 10 miljoner elller fler. Det är bara nummer o statestik. O det är här folk går på pumpen, då intresseorganisationen för de judiska offren fastslagit siffran 6 miljoner. O att ifrågasätta detta är tabu. Att tjaffsa om antal är fokusförskjutning.

Det intressanta är hur man lyckas ta livet av så stora mängder människor på ett så industriellt sätt. Det skedde ju inte utan kännedom från de inblandade. Soldater, byråkrater, logistiker, järnvägspersonal, lägervakter, grannar, politiker, kyrkan, röda korset, underättelsetjänster mfl.
Tyska IBM ränade ut hur man effektivast skulle organisera tågtransporterna. Till o med judarna i gettona fattade ganska snabbt vad som var i görningen.

Alla ställde upp eller lät det fortgå.
Efteråt så hade ingen fattat vad som hänt…

Det är häri som det skrämmande ligger.

Likaså den i stort ensidiga fokuseringen på tyskland när det gäller WW2 o efterföljande folkmord. O de barbarier o mord som utfördes av Sovjeterna og Japanerna har helt trängts undan av en nummerdiskution av tyska offer. Det samma gäller vädervärdigheterna i kulturrevolutionens kina. Där man lät svälten utföra jobbet med decimeringen.
Citera
2021-12-13, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Putin o CCP är ju inte dummare än att de tacksamt följer trenden att införa ”vaccinpass” då de som alla andra gillar tanken på att kontrollera befolkningen. Man ska inte glömma att både Ryssland o Kina har i relativ närtid haft revolutioner. De vet vad det betyder för den styrande makteliten. Det finns ytterligare ett skäl till att kina o ryssland inför vaccinpass o det är att deras medborgare ska kunna resa. O när det gäller kina som exportland är det viktigt.
Kinesernas vaccin är dessutom ett riktigt traditiellt vaccin.
Vad Ryssarna gör är som vanligt ”lite oklart”.

Men det ser inte så muntert ut längre fram i tiden. Det tragiska är att Sverige totalt har låtit sig förstöras inifrån. O de skadorna är inte reparerbara. Det ironiska är att Sverige med sin sociala stabilitet, välfärdssystem o höga tekniska kompetensnivå varit väl rustat för AIs påverkan på samhället. Men igenom att importera två miljoner useless eaters innan massarbetslösheten infunnit sig så är det ganska kört.
Sverige kommer drabbas hårdare eller minst lika hårt som andra länder i väst.

Jag tycker inte att det är en hundraprocentig förklaring, men jag har för tillfället ingen bättre själv, och det har till synes inte Stenlund heller, så vi får helt enkelt vänta och se om någon bättre förklaring ger sig till känna längre fram. Apropå att Kina inför vaccinpass, så har de ju redan experimenterat med ett socialt kreditsystem ett antal år, så kontroll och auktoritet är inget nytt för dem.

Apropå massinvandringen så köper jag helt SWEBB-TVs förklaring. Lars Bern har gått igenom detta flera ggr. Det är en medveten försvagning av Sverige och hela Västvärlden som dirigerats uppifrån. Håller med om att det inte kan repareras, och misstänker även att det är helt enligt plan att det inte ska kunna repareras.
Citera
2021-12-13, 23:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag tycker inte att det är en hundraprocentig förklaring, men jag har för tillfället ingen bättre själv, och det har till synes inte Stenlund heller, så vi får helt enkelt vänta och se om någon bättre förklaring ger sig till känna längre fram. Apropå att Kina inför vaccinpass, så har de ju redan experimenterat med ett socialt kreditsystem ett antal år, så kontroll och auktoritet är inget nytt för dem.

Apropå massinvandringen så köper jag helt SWEBB-TVs förklaring. Lars Bern har gått igenom detta flera ggr. Det är en medveten försvagning av Sverige och hela Västvärlden som dirigerats uppifrån. Håller med om att det inte kan repareras, och misstänker även att det är helt enligt plan att det inte ska kunna repareras.

Reinfeldt o Borg belönades för det arbetet. Kristersson var även han med på det hela.

Det går att reparera med det som krävs är så osmakligt att ingen vill tänka den tanken. Än mindre genomföra det hela.
Citera
2021-12-14, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Reinfeldt o Borg belönades för det arbetet. Kristersson var även han med på det hela.

Det går att reparera med det som krävs är så osmakligt att ingen vill tänka den tanken. Än mindre genomföra det hela.

Det stämmer att det nämnts ofta på SWEBB-TV att framför allt Reinfeldt belönades med anställning hos Bank of America. Kristersson har besökt Bilderberg, men det har också Magdalena Andersson. Magdalena Andersson är dessutom ordförande för Internationella valutafondens högsta rådgivande organ IMFC.

Jag brukar säga att det svenska folket saknar styrkan att inse problematiken, än mer saknar det svenska folket styrkan att åtgärda problematiken.
Jag vet inte om SWEBB-TV har en annan åsikt, jag lyssnar inte jättemycket på dem, men utifrån det jag hört av Stenlund så förefaller han vara övertygad om att globalisterna vunnit matchen.
Senast redigerad av Sinestro 2021-12-14 kl. 06:33.
Citera
2021-12-14, 11:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det stämmer att det nämnts ofta på SWEBB-TV att framför allt Reinfeldt belönades med anställning hos Bank of America. Kristersson har besökt Bilderberg, men det har också Magdalena Andersson. Magdalena Andersson är dessutom ordförande för Internationella valutafondens högsta rådgivande organ IMFC.

Jag brukar säga att det svenska folket saknar styrkan att inse problematiken, än mer saknar det svenska folket styrkan att åtgärda problematiken.
Jag vet inte om SWEBB-TV har en annan åsikt, jag lyssnar inte jättemycket på dem, men utifrån det jag hört av Stenlund så förefaller han vara övertygad om att globalisterna vunnit matchen.

Det tycks som om världen nu går in i en ny totalitär era.

EU, USA, Kina o Ryssland.
Citera
2021-12-14, 16:56
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Har BOOMERS-TV slutat med lördagsintervjuerna?

Förr hittade dom alltid lite nytt folk att intervju men nu är det samma personer hela tiden; Wilgert, Bern, Matikainen, Janouch och några till.
Citera
2021-12-14, 22:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har BOOMERS-TV slutat med lördagsintervjuerna? Förr hittade dom alltid lite nytt folk att intervju men nu är det samma personer hela tiden; Wilgert, Bern, Matikainen, Janouch och några till.

Jag tycker det var ungefär de samma när de fortfarande var kvar på Youtube. Några de hade mer förr kanske tycker de har blivit mer oseriösa? Eller så har de fått uppmärksamhet i andra youtube-kanaler? (T.ex. Riks som Elsa Widding)
Citera
2021-12-17, 19:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker det var ungefär de samma när de fortfarande var kvar på Youtube. Några de hade mer förr kanske tycker de har blivit mer oseriösa? Eller så har de fått uppmärksamhet i andra youtube-kanaler? (T.ex. Riks som Elsa Widding)

Tror att de har fått det lite motigt nu när de är utanför youtube.

O som sagt så skulle de behöva lite ”nytt blod” o nya ämnen.

De skulle kunna ta upp det nu relativt heta ämnet med att folk flyttat från sverige pga av otrygghet, förfall o skatter som inte står i proportion till vad man får i livskvalitet og service.

Likaså så skulle jag vilja höra lite tankar hur man ska lösa problemet med den växande gruppen useless eaters. Speciellt når samhället går in i en tid av ökad arbetslöshet pga av AI og automatisering. Vad ska man göra med den överflödiga humana biomassan? Hur ska den kontrolleras så att de inte ställer till problem? Ska människor som inte bidrar få påverka hur samhällets resurset ska fördelas?.

Vi har de senaste åren fått uppleva en mild pandemi. O det har visat sig att Sveriges beredskap att klara katastrofer varit bedrövligt svag o att landet förlitar dig på att andra ska hjälpa o prioritera avtal som gynnar Sverige i krissituationer. Magnus Stenlund nämde i Fimbulvinter att ett vulkanutbrott i Mexico orsakade att ett antal år utan sommar. Vad händer om ett liknande utbrott sker i en nära framtid?
Citera
2021-12-18, 16:58
Medlem
JajoNej666s avatar
Socialdemokraterna har lurat invandrarna - Röstboskap och Socialdemokraterna

https://swebbtv.se/w/4rnLwVYb63SpcL7smonqik

Kosovo Albanen Petrit har fått nog nu!
Modig snubbe och han delar med sig utav verkligheten och ej som media när dom ljuger.
Jag respekterar denna kille.

Se detta gärna och dela med er om ni tycker han har rätt.

Han har helt rätt både svenskarna och invandrarna har Socialdemokraterna lurat.
Senast redigerad av JajoNej666 2021-12-18 kl. 17:58.
Citera
2021-12-18, 19:12
Moderator
Meijis avatar
Inlägg om Swebbtv-program tillfogat.

/Modrator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem