2020-05-18, 16:53
Medlem
Hela grejen var att få fram var Swebbtv har sin lokal. Om lokalen finns hos fastighetsbolag så gör någon annan i MSM (efter "anonymt" Freje- tips) ett förstasides-"skandalreportage" om fastighetsbolaget som upplåter lokal åt fake news konspiratörer som försöker splittra demokratin, värdegrunden etc etc etc för att få Swebbtv vräkta och skrämma alla andra att inhysa dem!

Det handlar om att tysta människor antingen genom att se till att de förlorar sin inkomst (jobbet) och/eller bli vräkta!
Observera likheterna med Nazi-Tysklands behandling av judarna på -20-30talet! Där har ni den sanna värdegrunden hos SVT/SR och MSM!
Citera
2020-05-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Snopen jag blev. Trodde rösten tillhörde en medelålders kärring.

Kanske har hennes röst försämrats pga Corona-hosta? Pga hosta tvingades hon iaf isolera sig. Hon passade då på att driva en sajt ideellt, vet inte om det var innan eller efter P1-medierna-knäcket.

Om jag fattar det rätt så är orsaken också att många har tappat förtroendet för de ”etablerade medier” där Josephine annars jobbar:

”Grävande reporter i karantän – granskar djungeln av påståenden om #coronaviruset fymedia.se

Varför
Just nu sprids väldigt mycket påståenden i sociala medier och många har även tappat förtroendet för våra myndigheter och etablerade medier. Denna sajt är ett försök att på ideell basis sammanfatta och granska påståenden om corona - se detta som råden jag själv ger till mina vänner och familj.

Utifrån min långa erfarenhet som grävande reporter och researcher gör jag mitt bästa för att granska svenska myndigheter och makthavare, nya forskarrapporter och slå hål på rena lögner som sprids på nätet och på presskonferenser.

Vem
Sajten drivs helt ideellt av Josephine Freje, guldspadevinnare och frilansreporter som just nu sitter isolerad hemma med hosta.

Jag hoppas att informationen jag tar fram i alla fall ska kunna hjälpa någon. (Tidigare har jag bland annat jobbat för SVT Uppdrag granskning, SR P1 Kaliber, Ekot, Gräv-Josse på P3 och Expressens grävgrupp.)”

https://fymedia.se/
Citera
2020-05-18, 20:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, hon var ju riktigt söt! Åtminstone för 6 år sedan.

När man ser på vad Josephine Freje har gjort tidigare, tycker jag att hon inger en viss trovärdighet som grävande reporter, att hon har personlig integritet och försöker producera konsekvensneutral journalistik, dvs objektiv fakta skall fram oavsett vem eller vad som gynnas eller missgynnas av att faktan kommer fram.

Därför blev jag besviken när Josephine Freje gjorde ett så tendentiöst, vinklat och oproffsigt jobb för P1 Medierna. Vi som har sett en stor del av Swebbtv's intervjuer och studiesamtal inser ganska snabbt att reportaget i P1 Medierna inte ger en rättvis och objektiv bild av Swebbtv's verksamhet. Och när man hör det inspelade samtalet mellan Josephine Freje och Mikael Willgert så förstår man att hennes syfte inte alls var att göra ett objektivt journalistiskt arbete, utan snarare ett tillrättalagt reportage som skulle passa hennes beställare, i det här fallet Sveriges Radio.

Man kan jämföra lite med reklambranschen. Deras jobb är att lyssna på sin uppdragsgivare och sedan använda sin yrkesskicklighet till att presentera det budskap som uppdragsgivaren vill förmedla till sina kunder.

Jag tror att Josephine Freje har gjort något liknande. Hon vet vilket budskap det skattefinansierade och statskontrollerade företaget Sveriges Radio vill ge sina kunder, dvs radiolyssnarna. Hon använder sin yrkesskicklighet till att skapa ett reportage som hennes uppdragsgivare, Sveriges Radio, kan använda. Josephine Freje vill förstås gärna få fler uppdrag från statsmedia, alltså är det bara att rätta in sig i ledet och producera det de vill ha. Pengarna måste in, alla behöver mat för dagen, och då väger förmodligen journalistisk yrkesstolthet ganska lätt. Inte minst i dessa tider när journalister sparkas till höger och vänster.

Det är i alla fall det intryck jag får.

Jag upprepar.
Hon gjorde ett makalöst dåligt journalistiskt jobb.
O metoden tvivelaktig.
Citera
2020-05-18, 21:35
Moderator
Meijis avatar
Det var ett verkligt karaktärsmord på Swebbtv av en hängiven, politiskt ultrakorrekt värdegrundskorpral.
Citera
2020-05-19, 00:03
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det var ett verkligt karaktärsmord på Swebbtv av en hängiven, politiskt ultrakorrekt värdegrundskorpral.
Josephine Freje Simonsson karaktärsmördade nog framför allt sig själv. Av SR, Medierna och public service bör man inte förvänta sig annat än vad de "levererade" om Swebbtv. Fuskjournalisten Freje Simonsson - och då inte i åtanke av ditos jobb i Fuskbyggarna på TV4 - är kanske, står det klart i och med hennes jobb åt Medierna rörande Swebbtv, en av de mest fulsnaskiga journalisterna under senare år.

Swebbtv:s Willgert borde för övrigt kanske slipa en del på retoriken, inte snacka för mycket om "mörk agenda" etc - blir ofrånkomligen för mycket av konspirations-varning om det svängs med sånt begrepp alltför frikostigt. I alla händelser när man har en uppenbart förrädisk (scam action-)journalist som Freje Simonsson på tråden. Han borde ha fattat att hon (eller dylik journalist med sånt uppförande) inte kan vara så bakom flötet, flamsig och naiv såsom hon agerade i intervjun vilken Swebbtv har på Youtube.

Bra hur som helst att Swebbtv spelat in och dokumenterat Freje Simonssons "begåvning".
Citera
2020-05-19, 00:17
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Josephine Freje Simonsson karaktärsmördade nog framför allt sig själv. Av SR, Medierna och public service bör man inte förvänta sig annat än vad de "levererade" om Swebbtv. Fuskjournalisten Freje Simonsson - och då inte i åtanke av ditos jobb i Fuskbyggarna på TV4 - är kanske, står det klart i och med hennes jobb åt Medierna rörande Swebbtv, en av de mest fulsnaskiga journalisterna under senare år.

Swebbtv:s Willgert borde för övrigt kanske slipa en del på retoriken, inte snacka för mycket om "mörk agenda" etc - blir ofrånkomligen för mycket av konspirations-varning om det svängs med sånt begrepp alltför frikostigt. I alla händelser när man har en uppenbart förrädisk (scam action-)journalist som Freje Simonsson på tråden. Han borde ha fattat att hon (eller dylik journalist med sånt uppförande) inte kan vara så bakom flötet, flamsig och naiv såsom hon agerade i intervjun vilken Swebbtv har på Youtube.

Bra hur som helst att Swebbtv spelat in och dokumenterat Freje Simonssons "begåvning".

Det märktes, att det var hårt (och säkerligen kreativt) ihopklippt. Det var, precis som du säger, oklokt av Willgert att använda begrepp som "mörk agenda".
Citera
2020-05-19, 09:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Swebbtv:s Willgert borde för övrigt kanske slipa en del på retoriken, inte snacka för mycket om "mörk agenda" etc - blir ofrånkomligen för mycket av konspirations-varning om det svängs med sånt begrepp alltför frikostigt.

Vad ska han säga då? Djupa staten? Anglosaxiska bankintressen? Anglosaxiska oligarker?
Die ewige juderei?

Än vad Willgert använder för term så kommer det vara "konspirations-varning" från SR eftersom detta är regim-radio. Det går inte att kombinera och göra sig förstådd när hela avsikten är att låtsas inte förstå.
Citera
2020-05-19, 12:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad ska han säga då? Djupa staten? Anglosaxiska bankintressen? Anglosaxiska oligarker?
Die ewige juderei?

Än vad Willgert använder för term så kommer det vara "konspirations-varning" från SR eftersom detta är regim-radio. Det går inte att kombinera och göra sig förstådd när hela avsikten är att låtsas inte förstå.

Willgert bör inte använda ngt begrepp alls utan säga ungefär "både penning- och maktintressen eftersträvar att.. "
Citera
2020-05-19, 13:40
Medlem
svartriddares avatar
Att transvestiten Jan Sjunnesson kommenterar "liknar en ding ding värld" om Swebbtv så fort fulmedia ringer upp...
Citera
2020-05-19, 13:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Willgert bör inte använda ngt begrepp alls utan säga ungefär "både penning- och maktintressen eftersträvar att.. "

Absolut. Men då gäller det att kunna svara på följdfrågan. Vilka är dessa intressen?
Citera
2020-05-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Att transvestiten Jan Sjunnesson kommenterar "liknar en ding ding värld" om Swebbtv så fort fulmedia ringer upp...

Bör rimligen vara en längre intervju med Sjunnesson som detta flamsiga uttalande klippts ut ur?
Citera
2020-05-19, 15:18
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPe
Bör rimligen vara en längre intervju med Sjunnesson som detta flamsiga uttalande klippts ut ur?
Det är möjligt att denna lättköpta figur blev struken medhårs i timmar av honungsfällan Josephine Freje för att få ur honom detta men det är fortfarande bedrövligt. Han var bara tvungen att berätta om bakomliggande finansiärer till Swebbtv också...

Komiskt hur Willgert viskar som en mafioso och upprepar "mörka agendor" men annars tyckte jag han skötte det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in