Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskmånglaren
Snopen jag blev. Trodde rösten tillhörde en medelålders kärring.
Kanske har hennes röst försämrats pga Corona-hosta? Pga hosta tvingades hon iaf isolera sig. Hon passade då på att driva en sajt ideellt, vet inte om det var innan eller efter P1-medierna-knäcket.
Om jag fattar det rätt så är orsaken också att många har tappat förtroendet för de ”etablerade medier” där Josephine annars jobbar:
”Grävande reporter i karantän – granskar djungeln av påståenden om #coronaviruset fymedia.se
Varför
Just nu sprids väldigt mycket påståenden i sociala medier och många har även tappat förtroendet för våra myndigheter och etablerade medier. Denna sajt är ett försök att på ideell basis sammanfatta och granska påståenden om corona - se detta som råden jag själv ger till mina vänner och familj.
Utifrån min långa erfarenhet som grävande reporter och researcher gör jag mitt bästa för att granska svenska myndigheter och makthavare, nya forskarrapporter och slå hål på rena lögner som sprids på nätet och på presskonferenser.
Vem
Sajten drivs helt ideellt av Josephine Freje, guldspadevinnare och frilansreporter som just nu sitter isolerad hemma med hosta.
Jag hoppas att informationen jag tar fram i alla fall ska kunna hjälpa någon. (Tidigare har jag bland annat jobbat för SVT Uppdrag granskning, SR P1 Kaliber, Ekot, Gräv-Josse på P3 och Expressens grävgrupp.)”
https://fymedia.se/