2017-02-01, 20:44
Medlem
Ihazcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstorlina1
Det är intressant, kanske du tar någon medicin?
SSRI?
ja det gör jag och gjort i lång tid. Benzo har alltid funkat bra ändå.
Citera
2017-02-01, 20:53
Medlem
whosEHTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstorlina1
Det är intressant, kanske du tar någon medicin?
SSRI?
Ssri hindrar väl ändå inte effekten av benso? Det är väl någorlunda vanligt att dom skrivs ut ihop
Citera
2017-02-01, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ihazcat
Är det bara jag som inte får nån bra reaktion på dessa. Köpte från TT.
Har slängt i mig 10st för några timmar sedan å känner mig bara lite trött.
Är besviken faktiskt. Har i ingen tolerans.

Nej samma här men redan märkt dom är jävligt ojämna, vissa smakar ingen mint alls knappt vissa rätt så bra benzo smak. och får även mina från asken imorgon. Kan sätta att 3st från asken kommer vara som 6-7 från TT. Då jag läst så jävla bra om denna och på doser 10mg-20mg ska vara riktigt bra.
TT du får ta och byta leverantör eller sälja rent pulver. Samma var det med flunnizarna askens behövdes 1-2st 0,5mg och ångesten försvann. TT fick jag ta 10-15st för samma.
Fast Till TT. Ni hade ju bra en gång dom med kryss på varför tar ni inte den leverantören eller är det samma?? Hur som helst nu ger jag upp TTs benzo om inget görs åt det.
Ska bli kul att ta 2st och smälta från asken under tungan imorgon för att se skillnaden. Lovar kommer somna. Idag har jag tagit 12st från TTs batch och det är inte normalt om dom ska innehålla 4mg st.
Av det jag läst om denna benzo. Tråkigt det ska behöva bli så här. Så för eran egen skull TT så ta ett snack med era tillverkare för detta är inte ok.
Jag har handlat av er sedan start men nu ger jag upp. Blir TS. Sorry TT ni sköter ju allt annat så bra.
Citera
2017-02-01, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
Ssri hindrar väl ändå inte effekten av benso? Det är väl någorlunda vanligt att dom skrivs ut ihop

Nej det hindrar inte effekten av benzo. Går på helt annorlunda receptorer.
Citera
2017-02-02, 05:22
Medlem
Malrs avatar
Tog två st igår och så här i efterhand märker jag att närminnet var sådär under hela den dagen. Hade ingen tolerans och ingen direkt vana med benso på ett tag och det märkte jag speciellt när jag skulle räkna upp de och hela tiden var tvungen att börja om räkningen för att jag glömde bort var i räkningen jag var.
Citera
2017-02-02, 11:52
Bannlyst
Asså nu så här efter 3-4 dygn på denna mår jag bra igen.
Fast denna MÅSTE upp i mg till minst 6mg och 8mg eller ha två alternativ en 4mg en 8mg för finns ju dom med noll tolerans dom behöver ju inte ta 8mg det räcker med 4mg 2-3g om dagen men jag har inte hög tolerans utan lite men ändå måste jag ta 4 piller morgon och kväll. Nu när jag gått in mig på den ska jag börja ta bort en 4mg varannan vecka. Så det räcker med 8mg morgon å kväll.

Jag drog nog lite förhastad slutsats om TTs, dom är bra men ojämna så höj den till 6mg per piller med samma pris då är den värd varenda kr. Har fått från asken idag men kommer hämta den när ångesten är på Max.
Inatt sov jag hela natten men då fick jag ta 8st 4mg. Det ska inte behövas för denna ska vara 2X diazepam i styrka och en stess 10a sover jag som ett barn. I 6tim. Sov 9tim inatt.

Skriver en rad vid 16-17:00 då jag fått i mig 2-3st av askens.
Citera
2017-02-02, 12:25
Medlem
medlem9001s avatar
Har tagit en 4mg från asken.
God mintsmak men underlig och seg konsisten. Låg bra under tungan iaf .
Efter ca 35 min så känner jag en tydlig muskelavslappning och en allman känsla av att vara lite påverkad. Känner ingen direkt trötthet än, men det beror högst troligen på att jag är utvilad. Får återkomma med hur pass ångestdämpande de verkar vara.
Men visst känner jag ångestdämpande effekter.

Muskelavslappningem är ganska slående i jämförelse med föregående RC benso relativt till den låga dosen.

Tror jag får stanna här för idag, ser den som högst användbar i låg dos som en dagsbenso. Mår helt ok men är inte helt "benzad". Ögonen har inte sjunkt ner totalt heller som de gjorde på t.ex fonazepam.
Senast redigerad av medlem9001 2017-02-02 kl. 13:04.
Citera
2017-02-02, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Har tagit en 4mg från asken.
God mintsmak men underlig och seg konsisten. Låg bra under tungan iaf .
Efter ca 35 min så känner jag en tydlig muskelavslappning och en allman känsla av att vara lite påverkad. Känner ingen direkt trötthet än, men det beror högst troligen på att jag är utvilad. Får återkomma med hur pass ångestdämpande de verkar vara.
Men visst känner jag ångestdämpande effekter.

Muskelavslappningem är ganska slående i jämförelse med föregående RC benso relativt till den låga dosen.

Så du har bara tagit 1st 4mg. Smakade det mycket mint? Att det blir sån konsistens beror på att dom ej har riktiga bindningsmedel utan typ, mannitol, Alginsyra, Erytrosin, Hydroxipropylcellulosa, järnoxid, Kiseldioxid, Laktosmonohydrat och Magnesiumoxid. Dom är nog dom jag tror mest på att dom använder tror mest på dom 2 sista. Men något avanserat använder dom ju nog ej. Bara det håller ihop skiten så kan det lika gärna vara aspartam.

Fast åter till om den smakade mycket mintveller bara en hint av mint smak??
Då TTs dom kan smaka som fan ena gången inget nästa piller till en hint av mint smak i nästa piller.
Snälla släpp denna i rent pulver men det lär väll någon göra så man kan kolla renhet och sen dosera piller själv. Fast vet en shop kommer ta in denna i pulver till ett pris på ca 1200per g. Då blir det några g om denna inte höjs till en 6,7,8mg.

Längtar tills jag kommer hem och kan hämta mina.
Citera
2017-02-02, 13:09
Medlem
medlem9001s avatar

Ang mint smaken, bryr mig personligen inte så mycket om just de aspekterna men tyckte det kunde vara användbart att skriva det.
Var inte en stark smak men höll sig kvar ungefär tills att pillret hade börjat smälta ordentligt.

Jag tar aldrig mer än ett piller första gången jag provar, har ingen tolerans nu och i jämförelse med vad vissa ger uttryck för så måste jag blivit "blessed" med mottagliga receptorer.(därav hoppas jag att reviews jag gör tas med en gnutta salt, i alla fall om du är bensotorsk eller har pajade receptorer)

lite off-topic men borde det inte bli billigare, om det ens är möjligt.. Att köpa pulver direkt från leverantörer? Dessa RC bolag är ju inte mer än återförsäljare, därav låter man sig väl i princip luras ifall man köper in stora mänger flr stora summor av dem. TT hade t.ex. att man kunde köpa för 40000kr hahaha..
Senast redigerad av medlem9001 2017-02-02 kl. 13:23.
Citera
2017-02-02, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001

Ang mint smaken, bryr mig personligen inte så mycket om just de aspekterna men tyckte det kunde vara användbart att skriva det.
Var inte en stark smak men höll sig kvar ungefär tills att pillret hade börjat smälta ordentligt.

Jag tar aldrig mer än ett piller första gången jag provar, har ingen tolerans nu och i jämförelse med vad vissa ger uttryck för så måste jag blivit "blessed" med mottagliga receptorer.(därav hoppas jag att reviews jag gör tas med en gnutta salt, i alla fall om du är bensotorsk eller har pajade receptorer)

lite off-topic men borde det inte bli billigare, om det ens är möjligt.. Att köpa pulver direkt från leverantörer? Dessa RC bolag är ju inte mer än återförsäljare, därav låter man sig väl i princip luras ifall man köper in stora mänger flr stora summor av dem. TT hade t.ex. att man kunde köpa för 40000kr hahaha..
Ja jag har nog pajjat receptorerna. Angående mintsmaken så är det för att den aktiva substansen smakar mint därav jag undrade. Får trappa ner på denna och få igång mina receptorer igen. Måste trappa ner långsamt för att få receptorerna att förstå det minskar vilket är plågsamt. Fast måste nu.
Så blir en jobbig månad. Fan med.
Citera
2017-02-02, 14:34
Bannlyst
Ingen annan som testat denna??
Citera
2017-02-02, 14:48
Medlem
Hej hämtat mina från asken nu. Positivt överraskad tog en halv 4a för 45 min sen min ångest är borta och är skönt muskelavslappnad känner inte för att ta mer då jag endast tar benso i medicinskt syfte. Och lever familje liv med vad allt det innebär tycker den påminner om en svag dos nitrazepam med en 2.5 MG stess Bästa rc Benson sen 2015 Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in