2010-01-07, 02:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Av alla namn du nämner så är det bara Johnny King samt Gee-Gee Green jag inte kan erinra mig. Jag kontrar dock med den unge supertalangen Tricker Smart, en divig humörspelare (dock inte på samma nivå som Kid Cox! där snackar vi tonårsförebild) som lånades ut till ett brunkargäng i botten av tabellen där han fick lära sig hårt och tufft spel. Vill minnas att han kom tillbaka och gjorde succé i United men blev aldrig någon institutionell spelare i samma anda som Igelkotten, Terry, Josh Tee, osv.
Citera
2010-01-09, 00:53
Medlem
super-mac & bullen och johnny puma
får ta och leta upp lite buster från hyllorna och läsa om dom
Citera
2010-01-09, 13:55
Medlem
bds avatar
Jag kommer ihåg att jag läste BOING när jag var liten, och jag läste i den här tråden att dom blev uppköpta av buster. Är det någon som vet vad serien heter som handlar om en jätteduktig målvakt, som kraschar med laget i flyget från någon cup.

Målvakten påstår att han blivit förlamad men doktorerna kan inte hitta något fel på honom! I alla fall så blir han lagets tränare, där han är hyfsat lyckad. Alla är på honom att han måste börja spela igen, eftersom dom inte alls tror att han är förlamad, och i det sista numret jag har så är det en liten unge som säger att han är en föredetting som borde kliva upp från rullstolen, målvakten ser du ut att samla mod till sig! Där slutar det, världens cliffhanger alltså!
Senast redigerad av bd 2010-01-09 kl. 13:57.
Citera
2010-01-09, 21:28
Medlem
Några frågor om Rovers United:

1. Hur slutade serien?
Måste ha slutat läsa någon gång efter de värvade Nicklish från Southpool
Vet att jag läste i ett Busteralbum en serie som låg längre fram i tiden, då nämndes det att de till slut vann ligan efter de hade värvat en annan spelare som inte vill fuska till sig ett mål eller nåt i den stilen.

2. Vad hette den på engelska? Har försökt leta efter den, men hittar inget på Wiki.

Tillägg: De hette Riverton United, inte Rovers i England. Hittade detta forumet om serien: http://www.youforum.co.uk/rivertonunited/index.php
Senast redigerad av Proft 2010-01-09 kl. 21:32.
Citera
2010-01-10, 11:49
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Några frågor om Rovers United:

1. Hur slutade serien?
Måste ha slutat läsa någon gång efter de värvade Nicklish från Southpool
Vet att jag läste i ett Busteralbum en serie som låg längre fram i tiden, då nämndes det att de till slut vann ligan efter de hade värvat en annan spelare som inte vill fuska till sig ett mål eller nåt i den stilen.

2. Vad hette den på engelska? Har försökt leta efter den, men hittar inget på Wiki.

Tillägg: De hette Riverton United, inte Rovers i England. Hittade detta forumet om serien: http://www.youforum.co.uk/rivertonunited/index.php

haha sjuka minnen som kommer fram när man slöläser genom forumet
Citera
2010-01-10, 18:26
Medlem
Efter att ha läst om United på ovanstående forum samt ett annat (googla Riverton United eller Riverside United plus Nicklish, så hittar ni det), så är det väldigt tydligt att United är baserat på Manchester United. I en serie som jag aldrig läste i Sverige får United en konkurrent som heter Rovers som också är från Riverton, fast de är mycket sämre. Det är förstås Manchester City som avses.

Kanske ingen större överraskning, eftersom det var ganska tydligt när man läser serien. Manchester United var ju en storklubb på dekis under 80-talet när serien huvudsakligen skrevs. Jag har själv alltid trott det, men fick det nu bekräftat.

Hittade även en kommentar som hävdade att Terry Evans och Igelkotten till slut blev United managers. Någon som har läst den serien?

Sedan är det lite kul att de döpte om laget till Rovers i Sverige. Var det för att spela på den gamla Roversserien?
Citera
2010-12-10, 16:33
Medlem
billblazzs avatar
Ingen som minns Peter pantern i målet? var helt klart min favorit serie i Buster!!!
Citera
2010-12-10, 18:28
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Johnny Puma var min favorit. Hans stridsrop var fan bäst!

En annan var Barry King! Kom mest ihåg den för det roliga språket i ett nummer.
Senast redigerad av Kurt-Ingavarz 2010-12-10 kl. 18:37.
Citera
2010-12-10, 21:42
Medlem
mishimas avatar
Ett eminent blogginlägg av Erik Niva på temat: http://blogg.aftonbladet.se/bankoniv...e-rovers-stuff
Citera
2010-12-10, 22:30
Medlem
benadryls avatar
Katastrof. Benny Guldfot!
Citera
2010-12-11, 00:26
Medlem
Fan vad taggad jag blev på att läsa Buster, måste leta rätt på några gamla tidningar.
Citera
2010-12-11, 00:58
Medlem
TheGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Kommer nån ihåg vad den där viga målvakten hette? Själv har jag glömt bort namnet, det var iaf en kille som hade haft en farsa som var toppmålvakt och han själv var också en grym målvakt. Så började han i ett lag som var skitkassa osv osv. Han jagade också sin farsas stulna medaljer.

Någon sa Arvtagaren men om jag minns rätt så hette väl denna serie Peter Pantern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in