• 1
  • 2
2005-12-21, 09:27
Medlem
Schnabels avatar
Enligt sydsvenskan har sista numret av Buster kommit ut.
http://sydsvenskan.se/nojen/article132703.ece
SAD, SAD
Citera
2005-12-21, 17:19
Medlem
ReNus avatar
Mycket tråkigt...
Jag antar att dagens smånördar sitter dreglar till rollspel istället...
Jävla grisar.
Citera
2005-12-21, 17:22
Medlem
Butchers avatar
En klassisk tidning som det inte är många som känner till längre. Att den skulle läggas ner var bara en tidsfråga, om man kollar på kvalitén i de sista numrena. Mangaserier var dödsryckningen. Deras räddning hade varit att införa de gamla heliga serierna igen, och i värsta fall bara trycka kopior från det allra första numret och framåt.
Citera
2005-12-21, 17:35
Bannlyst
Ett par serier hade dem väl som man gillade

Bullen
Super-Mac
Johnny Puma
Benny Guldfot(?)
Citera
2005-12-21, 17:39
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butcher
En klassisk tidning som det inte är många som känner till längre. Att den skulle läggas ner var bara en tidsfråga, om man kollar på kvalitén i de sista numrena. Mangaserier var dödsryckningen. Deras räddning hade varit att införa de gamla heliga serierna igen, och i värsta fall bara trycka kopior från det allra första numret och framåt.

Jag har inte läst tidningen på 10-15 år, men jag kan bara gissa hur eländig den måste ha varit på slutet.
Tycker den kändes omodern och märklig redan i början av 90-talet.

Kan minnas att man tom minskade antalet Benny Guldfot,och då räckte det för mig; den lilla knatten som hoppades på att mina små fula gruspjuck skulle vara lika magiska som Bennys.

.
Citera
2005-12-21, 18:26
Medlem
GreenManalishis avatar
Rover FC
var en lysande fotbollsserie som gick i Buster på 70-talet
Citera
2005-12-21, 18:33
Medlem
Sun Rulers avatar
Läste den flitigt under 80-talet. Favoriterna var Johnny Puma, Super-Mac. Rolig läsning, speciellt Super-Mac när han laddade sin enorma bössa. Sedan var en annan favorit där en kille använde gamla magiska fotbollsskor (minnet sviker mig beträffande namnet).

Trist att den läggs ned.
Citera
2005-12-21, 18:37
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citera
2005-12-21, 18:42
Medlem
Blodansiktes avatar
Vad trist att en klassiker läggs ner. På somrarna i början på 90-talet rensade jag några seriebodar på alla buster de hade. Kommer ihåg IFK trumslagaren, Bullen, Johnny Puma, Supermac, Kängurukid etc. Har inte läst tidningen på många herrans år men antar väl att den gått samma väg om de flesta andra tidningar från den tiden. En rolig grej var att de nickade upp i krysset från straffområdeslinjen och annat fantastiskt.
Kommer just på en riktig klassiker Mannen i svart, helt fantastisk serie om en galning i skogen som helt utan förvarning dyker upp på friidrottsevenemang och krossar allt motstånd för att sedan försvinna.
Citera
2005-12-21, 19:10
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Rover FC
var en lysande fotbollsserie som gick i Buster på 70-talet

menar du serien med alex "igelkotten" jones, terry nånting och josh tee?

den fanns väl på 90-talet
Citera
2005-12-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Läste den flitigt under 80-talet. Favoriterna var Johnny Puma, Super-Mac. Rolig läsning, speciellt Super-Mac när han laddade sin enorma bössa. Sedan var en annan favorit där en kille använde gamla magiska fotbollsskor (minnet sviker mig beträffande namnet).

Trist att den läggs ned.

Benny Guldfoot hette den vill jag minnas.
Synd att den lades ner. Super Mac & Bullen var ju underbar.
Citera
2005-12-21, 19:21
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Benny Guldfoot hette den vill jag minnas.
Synd att den lades ner. Super Mac & Bullen var ju underbar.

Aha. Tackar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in