Underbart KitKatBlomman. Fantastisk läsning och många minnen som lossnar från bakhuvudet. Fyller själv på med lite smått och gott jag minns från United och Jimmy Grants serie.
United lånade en säsong in "världens bäste spelare", en synonym till Maradona tror jag, det måste ha varit under dennes glansdagar som denna serie gjordes? Kommer inte ihåg riktigt men nånstans vill jag ha det till att han rent utav hette "Maladona"? Iaf, denne man fick psykiska problem i England då han inte kunde gå någonstans utan att folk kände igen honom och ville ha en del av honom. Övriga United-stjärnor var som BK Häcken-spelare i jämförelse och kunde inte alls relatera till "Maladonas" problem.
Jag vill minnas att spelaren avgjorde Europacupfinalen och ligan för att sedan ta första bästa plan hem i en melankolisk scen där läsaren manades till eftertanke kring Maladonas situation:
framgången har en baksida, du kan aldrig gå på gatan som en vanlig man igen.
Jimmy Grant lämnade mycket riktigt United för spel i den skotska storklubben "Rangers?" (kan mycket väl ha hetat nåt annat). Här var det idel världsspelare på varje position och man utmanade om Europacupen varje år. Jimmy Grant hade ett stört målsnitt och borde ha landat på en 60 baljor per säsong. Förlorade laget så satte Jimmy två tröstmål och det var inte ovanligt att han ensam vände matcher och gjorde hattrick varannan match.
Efter tiden i Skottland så drog Jimmy helt oförklarligt och blev spelande tränare i ett engelskt andradivisionslag vill jag minnas. "Albion" nånting?
Tillbaka till United, vill minnas att dom i ett avsnitt avverkade en hel säsong under vilken dom satsade hårt på att vinna alla 4 titlar: ligan, FA-cupen, ligacupen samt Europacupen. För att klara av detta så värvades tre världsspelare varav en var skallig och presenterades som en "tänkande mittfältare". Igelkotten Jones, vars position i startelvan var hotad, fäller en kommentar i stil med; "ja, han har tänkt så mycket att håret trillat av", vilket resulterade i att det fnissades hysteriskt i mitt pojkrum.
United lyckades vinna 4 titlar och dessa tre spelare som jag inte kommer ihåg namnet på försvann sedan ur serien.
Många sköna minnen, ursäktar meningsuppbyggnad och liknande då det brainstormades rejäöt där.