Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-23, 16:39
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/gt/just-nu-s...len-dodshotad/

"Ett storbråk utbröt i en butik i Skövde under måndagseftermiddagen.

Ett tiotal personer ska ha varit inblandade i bråket.

– Bråket går i vågor. I ena stunden är det lugnt och sedan är det bråkigt igen. Någon ska ha slagit någon i huvudet med en burk, säger Peter Adlersson på polisen.

Enligt de initiala uppgifterna har personalen dödshotats av personerna, skriver Skövde Nyheter."

"– Den som ringer in larmet säger att flera personer har kommit till hans affär och börjat hotat honom och sagt att han ska stänga affären."

http://www.skovdenyheter.se/article/...a-dollarstore/

"Halv två larmades polisen till Dollarstore på Norregårdsvägen i Skövde.

— Tre personer har kommit till butiken. Det är ett bråk som pågår och det ska handla om pengar, säger stationsbefäl Lena Kjellberg vid Skövdepolisen."

Vilka bråkar?
Citera
2017-01-23, 16:57
  #2
Medlem
TröttSvensks avatar
Ledtrådar :
  • Dollarstore
  • Storbråk
  • Dödshotar
  • Stöld

Kan det vara " EU migranter " ?

Citera
2017-01-23, 16:59
  #3
Medlem
Är ju en arabisk affär på våningen ovanför. Säkerligen dom som är inblandade
Citera
2017-01-23, 17:42
  #4
Medlem
Lobengulas avatar
Dollarstore verkar vara en kopia på Jula, alltså lågpris och taskig kvalitet.

Kan det vara någon som blev missnöjd med sitt köp och tog hjälp av släkten för att reklamera produkten?
Citera
2017-01-23, 17:55
  #5
Medlem
Doktor-Krollspells avatar
Sannolikt Top Livs i Sweden AB

https://www.ratsit.se/5590609235-Top_Livs_i_Sweden_AB

Blattar såklart. Vad annars?
Citera
2017-01-23, 18:10
  #6
Medlem
Jag har varit inne på Dollarstore och jag försäkrar Er att det är en mycket tråkig affär. Dessutom tycker jag inte det är billigt fastän det är en "lågprisaffär".

Bråket kan ha varit ett familjegräl eller släktingar som inte drar jämt. Etnicitet okänd!
Citera
2017-01-23, 19:48
  #7
Medlem
Stora grupperingar som bråkar i en affär. Givetvis är det nysvenskar/EU-migranter/asylsökande.

Att det skulle gälla släkten Svensson som storbråkar med familjen Johansson på Dollarstore mitt vardagen har jag väldigt svårt att tro. Sannolikheten är lika stor som att månen skulle bli rosa.
Citera
2017-01-23, 19:52
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Dollarstore verkar vara en kopia på Jula, alltså lågpris och taskig kvalitet.

Kan det vara någon som blev missnöjd med sitt köp och tog hjälp av släkten för att reklamera produkten?

Dollarstore skiljer sig rätt mycket från Jula, till och med från Rusta. Dollarstore har inget, eller mycket litet, fast sortiment. Fyller affärerna med billiga överskottsvaror, konkursbon och plastprodukter. Återspeglas i kundkretsen, som bara kan beskrivas som ledighetskommittén, det vill säga svenska pensionärer, arbetslösa/arbetsskygga samt eu-migranter både innanför och utanför dörren.
Citera
2017-01-23, 23:33
  #9
Medlem
neuron-drones avatar
Dollarstore har märkesvaror på hygienprodukter och kostar en tredjedel mot en vanlig affär. Har även samma djurmat som andra affärer, till halva priset. Man är bara korkad om man har ett Dollarstore nära och inte handlar sådana saker där.

Men jag antar att man är trashig för att man inte vill betala mer för samma vara i en "finare" affär.

Vad gäller bråket så visst kan det vara invandrare. Men vem bryr sig liksom? Fast visst, det vore ju roligare om det var pensionärsmaffian.
Citera
2017-01-24, 02:16
  #10
Medlem
Bråket skedde inte på Dollarstore, utan våningen ovanför , där det finns en nyöppnad Arab/Orientalisk affär.

Och ja, etnicitet såklart Araber.
Såg att de haade Fårpungkuler på menyn i charken, det var säkert över detta som de bråkade,
Abdi tog säkert de sista.
Citera
2017-01-24, 06:53
  #11
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbgbir
Bråket skedde inte på Dollarstore, utan våningen ovanför , där det finns en nyöppnad Arab/Orientalisk affär.

Och ja, etnicitet såklart Araber.
Såg att de haade Fårpungkuler på menyn i charken, det var säkert över detta som de bråkade,
Abdi tog säkert de sista.

Jepp. Bråk i turkbutiken, inte Dollarstore. Så snart det är konflikter i grupp vet man att det är babbar.
Citera
2017-01-24, 07:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Återspeglas i kundkretsen, som bara kan beskrivas som ledighetskommittén, det vill säga svenska pensionärer, arbetslösa/arbetsskygga samt eu-migranter både innanför och utanför dörren.

Åja, fullt så illa är det inte, jag brukar själv åka dit för att slippa ica-klientelet, en hel del märkesvaror till riktigt bra priser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback