Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 09:56
  #13
Medlem
Asklords avatar
Såklart skriver tidningarna "Vid Dollarstore" istället för att skriva vart det egentligen ägde rum. Det skulle ju skada svenssons syn på lyxmigranterna.
Citera
2017-01-24, 10:02
  #14
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Tydligen bråk om vem som "äger" butiken
Citera
2017-01-24, 10:19
  #15
Medlem
Fler sådana här bråk i Sverige och vi får se folk som söker asyl i något annat land med minst lika bra skäl som de som sökt asyl här.

Märkligt hur våldet följer med människorna.
Citera
2017-01-24, 11:59
  #16
Avstängd
Är det klarlagt om det är dollarstore det handlar om, eller är det den andra butiken i samma byggnad?

Är dollarstore en centralt ägd kedja, eller äger bultiksinnehavarna sina egna bultiker?
Citera
2017-01-24, 12:44
  #17
Medlem
Dollarstore hyr in sig i byggnaden och på övervåningen är det en turkaffär.
Jättekonstigt utbud. Allt i matväg + leksaker och hushållsapparater till mycket låga priser. Smyggelgods det mesta om jag får säga min mening.

på Dollarstore köper man exakt samma schampoon, tvätmedel och dasspapper som på ica fast till halva priset, varför ska man betala extra bara för att det är en o annan hilllbilly som handlar i samma affär. Mer affärer som Dollarstore tycker jag så man kan slösa mer pengar på annat än det nödvändiga.
Citera
2017-01-24, 13:21
  #18
Medlem
Kan vara denna butik bråket gällde.

http://www.allabolag.se/5590609235/top-livs-i-sweden-ab

Top Livs i Sweden AB bildades 2016 och ägarna är hemmahörande i Kungsör, så det borde finnas någon lokal snubbe som driver den i Skövde.
Citera
2017-01-24, 14:58
  #19
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är det klarlagt om det är dollarstore det handlar om, eller är det den andra butiken i samma byggnad?

Är dollarstore en centralt ägd kedja, eller äger bultiksinnehavarna sina egna bultiker?

Det är en kedja.

Att de hyr in sig i en lokal känns lite märkligt, men om ni säger det så... aldrig varit inne i en Dollarstore som inte var byggd för det.

Flesta gångerna jag handlat där har det varit relativt folktomt, så något klientel har aldrig stört mig. Men å andra sidan så kräver jag inte att folk i samma affär som jag ska vara överklass. Jag är inte där för att umgås.
Citera
2017-01-24, 15:05
  #20
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Kan vara denna butik bråket gällde.

http://www.allabolag.se/5590609235/top-livs-i-sweden-ab

Top Livs i Sweden AB bildades 2016 och ägarna är hemmahörande i Kungsör, så det borde finnas någon lokal snubbe som driver den i Skövde.

Kan säkert vara så.
Citera
2017-01-24, 18:53
  #21
Medlem
marcusbirros avatar
Går alltid vilt till på Dollarstore. Men som folk skriver, man kan ju dra en slutsats om vad det är för människor som håller på. Gillar dock inte att vara fördomsfull.
Citera
2017-01-24, 20:54
  #22
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbirro
Går alltid vilt till på Dollarstore. Men som folk skriver, man kan ju dra en slutsats om vad det är för människor som håller på. Gillar dock inte att vara fördomsfull.

Hur var det nu? Var det Top Livs eller Dollarstore? Om det var på Top Livs som bråket var så skall väl tråden inte heta Dollarstore och diskutera hur kunderna och sortimentet ser ut där?

Är det fräscha varor på Top Livs eller luktar charken bårhus?
Artiga och förekommande bodknoddar, flinka och humana, raskt avbitande snören, eller lömska och smutsiga typer som hämtade från Lombroso?

Är slagsmålet över nu, eller är det bara paus efter första halvlek?
Citera
2017-01-24, 22:16
  #23
Medlem
INTE Dollarstore
http://sla.se/skovde/2017/01/23/storbrak-vid-butik
Citera
2017-01-24, 23:47
  #24
Medlem
neuron-drones avatar
Så Dollarstore är frikänt nu.

Syltburkar och även en ketchupflaska kastades. Låter ju som någon var synnerligen arg. Iofs gör det nog ont att bli träffad av en burk, men annars låter det mer som någon fått spel än något annat. Sånt kan vara lite kul.

De säljer förövrigt inte sylt och ketchup på Dollarstore. Två andra butiker delar tydligen lokal. Eftersom det var den där Top som var den nya butiken (den andra har funnits i flera år), så får man väl gissa på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback