2017-01-24, 00:42
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Jag har flera stycken!

1. HÄR förklarar han det en gång.

2. HÄR förklarar han det en gång (lite längre)

3. HÄR förklarar han det en tredje gång.

(svensk) media har alltså inte skrivit ett skit om detta. Allt handlar om ett par inkompetenta journalister som har feltolkat vad Sean Spicer faktiskt sade under den korta PK under lördagen. Jag tycker det är förjävligt och vidrigt.

Jag önskar verkligen att jag kunde visa detta till ännu fler än bara ni som läser denna tråden för det som medierna håller på med är sjukare propaganda än vad flera diktaturer håller på med.

Jag rekommenderar folk också att titta på hela presskonferensen då den var väldigt bra och Sean Spicer är en fröjd att lyssna på. Riktigt vältalig den mannen.

Att Svenne Banan köper det är ju en sak, men att se så många FB:are av alla människor köpa det SVT sked-matar dem med rakt av ... vart är världen på väg?

När användare till och med plankar citat från PK-journalister och skriver ner dem som sina egna åsikter, då har det gått långt.
Citera
2017-01-24, 00:44
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Jag har flera stycken!

1. HÄR förklarar han det en gång.

2. HÄR förklarar han det en gång (lite längre)

3. HÄR förklarar han det en tredje gång.

(svensk) media har alltså inte skrivit ett skit om detta. Allt handlar om ett par inkompetenta journalister som har feltolkat vad Sean Spicer faktiskt sade under den korta PK under lördagen. Jag tycker det är förjävligt och vidrigt.

Jag önskar verkligen att jag kunde visa detta till ännu fler än bara ni som läser denna tråden för det som medierna håller på med är sjukare propaganda än vad flera diktaturer håller på med.

Jag rekommenderar folk också att titta på hela presskonferensen då den var väldigt bra och Sean Spicer är en fröjd att lyssna på. Riktigt vältalig den mannen.

Är inte svt svensk media?

"Lite senare under frågestunden klargjorde han att han det varit den största totala publiken (inräknat tevetittare), inte hur många som varit på plats i Washington."

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/spicer

Var även med på tvnyheterna igår.
Citera
2017-01-24, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Är inte svt svensk media?

"Lite senare under frågestunden klargjorde han att han det varit den största totala publiken (inräknat tevetittare), inte hur många som varit på plats i Washington."

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/spicer

Var även med på tvnyheterna igår.

Mycket möjligt. Jag läser inte svt och tittar knappt på tv. Men på tv4 ikväll hörde jag att dom körde fullfräs anti-trump kampanj och tog upp det igen att trump "bara sprider falska nyheter".

Aftonbladet nämner ingenting om den nya PK:n och samma med DN.
Citera
2017-01-24, 00:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
(svensk) media har alltså inte skrivit ett skit om detta.

Aftonbladet och Expressen har skrivit lite om detta:

Citat:
Pressekreteraren höll dock fast vid att Donald Trumps installation är den som setts av flest personer någonsin.
– När du räknar ihop tv-tittare, sådana som ser på mobila enheter och datorer, så är det utan tvekan så. Det finns ingen tvekan om det. Jag har inte sett några siffror som motbevisar det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Er8jG/vita-husets-svar-efter-publikbraket-avsikten-ar-aldrig-att-ljuga
Citat:
Samtidigt vidhöll han påståendet att Trumps installationsceremoni var den mest sedda någonsin - om man räknade in tittarsiffror från tv och nätet.

http://www.expressen.se/nyheter/vita-huset-haller-presskonferens/
Citera
2017-01-24, 00:55
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Har någon bortsett från butt-hurtade journalister kunnat konstatera att han ljuger?
Men ni är ju fan läskiga. Det här är vad han sa:

Citat:
photographs of the inaugural proceedings were intentionally framed in a way, in one particular tweet, to minimize the enormous support that had gathered on the National Mall.
[...]
This was the largest audience to ever witness an inauguration -- period -- both in person and around the globe.

Det är klart att det var en lögn även om han nu trycker på för att han menade någonting annat som inte är en rimlig tolkning av det han sa. Det som gör det tydligt att fanboysen i den här tråden inte närmar sig frågeställningen på ett förutsättningslöst sätt är att ni i början av tråden var helt tvärsäkra på att bilderna var förfalskade, trots att man enkelt kunde kontrollera att så inte var fallet om man ville. Nu köper ni naturligtvis den här efterhandskonstruktionen med hull och hår. Det är så jävla tydligt att ni har något urspårat ideologiskt intresse i att Spicer har rätt i det här fallet och att "ljugmedia" bara är ute efter honom. Trots att inget hänger på det. Trump kan ha rätt och "ljugmedia" kan vara korrupta även om han fuckade upp det i det här fallet. Det är fan skrämmande att ni inte kan släppa det här.
Citera
2017-01-24, 01:05
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullJesus
Men ni är ju fan läskiga.

Bu!

Citat:
Det är klart att det var en lögn även om han nu trycker på för att han menade någonting annat som inte är en rimlig tolkning av det han sa. Det som gör det tydligt att fanboysen i den här tråden inte närmar sig frågeställningen på ett förutsättningslöst sätt är att ni i början av tråden var helt tvärsäkra på att bilderna var förfalskade, trots att man enkelt kunde kontrollera att så inte var fallet om man ville.

Vadå "Ni" jag var inte ens med i början av tråden, än mindre har jag hävdat att fotona skulle vara fake!

Spicer sa ju att det var det största bevittnandet av en Inaguration totalt sett, han inkluderade både dem på plats och de framför TV-apparaterna, YouTube och what not.

Citat:
Det är fan skrämmande att ni inte kan släppa det här.

Men det är ju för fan MEDIA som inte kan släppa det. Det är DE som väljer agendan, tablån, utbudet, debatten. Varken, du, jag, Trump eller Spicer kan styra vad media ska skriva om. Media har hakat upp sig på detta och lägger nästan allt sitt krut på detta. Du har rätt i att man ska släppa det, men det är MEDIA som ska släppa det.

Sluta låta dig sked-matas av MSM. Det är ovärdigt en FB:are.
Citera
2017-01-24, 01:10
Bannlyst
Citat:
Men ni är ju fan läskiga. Det här är vad han sa:

Det är klart att det var en lögn även om han nu trycker på för att han menade någonting annat som inte är en rimlig tolkning av det han sa. Det som gör det tydligt att fanboysen i den här tråden inte närmar sig frågeställningen på ett förutsättningslöst sätt är att ni i början av tråden var helt tvärsäkra på att bilderna var förfalskade, trots att man enkelt kunde kontrollera att så inte var fallet om man ville. Nu köper ni naturligtvis den här efterhandskonstruktionen med hull och hår. Det är så jävla tydligt att ni har något urspårat ideologiskt intresse i att Spicer har rätt i det här fallet och att "ljugmedia" bara är ute efter honom. Trots att inget hänger på det. Trump kan ha rätt och "ljugmedia" kan vara korrupta även om han fuckade upp det i det här fallet. Det är fan skrämmande att ni inte kan släppa det här.

Märks att du inte sett hans senaste PK. Han menar att det är den största presidentinstallationen någonsin, om man lägger ihop både folk på plats och folk som tittade. Allt är bara en feltolkning av journalister och sedan går det viral att dom påstås ljuga:

https://youtu.be/1an0vsABZLE?t=8923
Citera
2017-01-24, 01:18
Moderator
-Info-s avatar
Spicer förklarar mer:

Citat:
SPICER: Sure, it was the most watched inaugural. When you look at -- look, you look at just the one network alone got 16.9 million people online. Another couple of the networks there were tens of million people that watched that online. Never mind the audience that was here, the 31 million people watching it on television.

Combine that with the tens of million of people that watched it online, on a device. It's unquestionable. I -- I don't -- and I don't see any numbers that -- that dispute that when you add up attendance, viewership, total audience in terms(ph) of tablets, phones, on television. I'd love to see any information that proves that otherwise.

SPICER: Yes, I think 41 million people watched his. 41 million watched his. OK?

SPICER: I'm just saying, you're asking me a question about my integrity. I have a right to say if you add up the network streaming numbers, Facebook, YouTube, all of the various live streaming that we have information on so far. I don't think there's any question it was -- that it was the largest watched inauguration, ever.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/01/23/sean-spicers-defense-of-himself-and-explanation-of-donald-trumps-sensitivity-annotated
Citera
2017-01-24, 01:20
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Märks att du inte sett hans senaste PK. Han menar att det är den största presidentinstallationen någonsin, om man lägger ihop både folk på plats och folk som tittade. Allt är bara en feltolkning av journalister och sedan går det viral att dom påstås ljuga:

https://youtu.be/1an0vsABZLE?t=8923
Jo, jag har sett hans senaste presskonferens där han påstår att det var det han menade på den första presskonferensen. Men det var det naturligtvis inte.
Citera
2017-01-24, 01:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så som de la fram det i media så är det lätt att uppfatta det som fakta. Han är ändå en minister, så det han säger har en stor tyngd.

Hade Jimmie Åkesson eller Donald Trump sagt något liknande, fast kopplat detta till invandrare/asylsökande istället för alkohol, så hade media gjort sitt yttersta för att motbevisa det de sagt. Tidningarnas "faktakontroller" hade haft otaliga artiklar om detta.

I detta fallet med Trump är det ju dels världens mäktigaste man som gör det, väldigt tydliga bevis finns samt att han dessutom backas upp av administrationen i världens mäktigaste land. Det gör ju att alternativ fakta inte bara är olämpligt utan helt enkelt farligt.

Om vi leker med tanken att Ygeman faktiskt ljög om faktan så är det ju olämpligt helt klart men det har inte riktigt samma tyngd ändå. Om sossarnas pressansvarige däremot stått upp och sagt att det ygeman säger är rätt, då hade det varit riktigt riktigt illa. Men så var det ju inte.

Sen är det ju självklart att media jäklas med en kontroversiell president. Dom får klick på sina sajter och drar in pengar.

Media är så beroende av pengar att dom nog ofta skriver sina nyheter på ett klickvänligt sätt snarare än trovärdigt. Tyvärr är helt oberoende media utdött.
Citera
2017-01-24, 01:28
Bannlyst
Citat:
Jo, jag har sett hans senaste presskonferens där han påstår att det var det han menade på den första presskonferensen. Men det var det naturligtvis inte.

This was the largest audience to ever witness an inauguration -- period -- both in person and around the globe.

- Sean Spicer, lördags

Jag antar att man kan tolka det på olika sätt. Jag får det ganska klart för mig att det är tillsammans han syftar på (både folk på plats och runt världen). Jag är inte professionell på engelska men mycket möjligt att han hade kunnat framhäva det ännu tydligare för korkade och desperata journalister.

Bra att han har kunnat framhäva det tydligare nu iallafall och jag hoppas medier runt om världen tar upp det ordentligt så att inte folk har blivit felinformerade om att trump är hitler själv och hittar på sin egna fakta.
Senast redigerad av clappen 2017-01-24 kl. 01:30.
Citera
2017-01-24, 01:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Sen är det ju självklart att media jäklas med en kontroversiell president. Dom får klick på sina sajter och drar in pengar.

Jo. Helt klart är pengar en faktor också. Trump lär dra in en hel del pengar till tidningarna.

Men de ogillar honom också. Vissa hatar honom. Så de har dubbla skäl att jävlas med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in