Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
De har massa sjuarmade ljusstakar (som tv4 bara filmar toppen på, så det ser ut som en ljusrad), gör fårkorv samt uppträder och spelar kletzmermusik. Så det är nog inget de försöker dölja, även om tv4-produktionen gör det. Fast de firar uppenbarligen jul. Eller? Blir ju lite tomt när inte en enda julsymbol får vara med utan bara granris och äpplen s a s. De kanske firar Chanukka.
Hursomhelst, lite småmysigt. Men det känns som om de spelar en roll. Skådespelare.
Såg ett program nu i veckan, verkade vara högsommar/sensommar. -Vem har uppe juldekorationer i augusti? Sedan drar de väl in en slant från det allmänna för att inhusera afghanen, som samtidigt jobbar som "dräng".. Själv har jag en massa sjuarmade ljustakar hemma, är inte jude för det. Har för mig att troende judar har åttaarmade ljustakar faktiskt. Skit samma, gillar programmet och Mandelmanns. Även om det känns olidligt "disneyfierat"/"tv4-fierat" då och då.. (Mest hela tiden).
Någon sa i tråden att de inte hade jordbruksmaskiner, tror inte det stämmer: Såg både en traktor samt en hjullastare som Herr Mandelmann körde omkring i. Någon skördetröska såg jag dock inte. Observera att alla bönder, speciellt småbönder, inte har egen tröska, de hyr vid skördetid.