2017-01-28, 21:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två personer.

Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Alltså. Om N är så full så är det ju TMO som kör bilen? Vilket måste innebära att N bara måste vara inblandad i att få in henne i bilen/hålla henne kvar/göra henne illa? För TMO kan väl inte få henne i ett medvetslöst tillstånd samtidigt som han kör bilen?

Båda två är inblandade i Birnas försvinnande och död. Sedan om detta går att bevisa vet jag inte?

Att både köra bilen och att misshandla henne samtidigt svårt tills hon blir medvetslös skulle inte ha varit lätt. Hon lär ha satt sig till motstånd och slagit tillbaka. Jag tror att till detta behövde de vara två.
Citera
2017-01-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, så noga går det inte att fastställa tidpunkt för döden efter en vecka.
Enligt islandsbloggen säger polisen att B högst hade 45 min kvar att leva när hon hoppade in/tvingades in i bilen kl 5.25. 45 min senare på sin HÖJD är hon alltså död enligt polisen. Då är klockan ca 6.10. Detta på sin höjd säger polisen, hon kan till och med ha mördats mycket tidigare.

Det är polisens teori.
Senast redigerad av Singoallaa 2017-01-28 kl. 21:19.
Citera
2017-01-28, 21:13
Medlem
Jag får inte ihop det med att hon skulle varit död innan dom anländer till hamnen,skulle hon varit det skulle dom knappast kört dit,eller bara via båten för att NO va lite trött och ville gå ombord och sova?

Dom skulle kört nån annanstans,dom skulle hjälpt varandra om båda va skyldiga .
Citera
2017-01-28, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Enligt islandsbloggen säger polisen att B högst hade 45 min kvar att leva när hon hoppade in/tvingades in i bilen kl 5.25. 45 min senare på sin HÖJD är hon alltså död enligt polisen. Då är klockan ca 6.10.

Det är polisens teori.
Du skrev: "Polisen och rättsläkarna har väl konstaterat när hon bragts om livet genom obduktion". Så exakt går det inte att avgöra dödstidpunkt en vecka efter dödsfallet genom obduktion.
Citera
2017-01-28, 21:18
Medlem
quieenies avatar
Om man googlar Grindavik och stannar vid 2km så ser man en markering:väg 427 precis i kanten mellan det mörka och ljusa.Där går en väg ner till havet.Endast en promenad på ca 75 m.Enda vägen från Grindavik ner mot havet utan bebyggelse.Bara ett stenröse på vägen ner.Dit kan TMO ev ha kört för att... med Birna.
Citera
2017-01-28, 21:23
Medlem
Citat:
Du skrev: "Polisen och rättsläkarna har väl konstaterat när hon bragts om livet genom obduktion". Så exakt går det inte att avgöra dödstidpunkt en vecka efter dödsfallet genom obduktion.
Men polisen baserar väl sina offentliga uttalanden på någorlunda bevis då den isländska polisen gör sitt uttalande om att hon HÖGST hade 45 min kvar att leva efter att hon kommit in i bilen. De säger väl inte hittepå grejer till offentligheten heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Båda två är inblandade i Birnas försvinnande och död. Sedan om detta går att bevisa vet jag inte?

Att både köra bilen och att misshandla henne samtidigt svårt tills hon blir medvetslös skulle inte ha varit lätt. Hon lär ha satt sig till motstånd och slagit tillbaka. Jag tror att till detta behövde de vara två.

Hvordan kan det foregå i en bil? Denne biltypen er vel forholdsvis liten? Ikke lett å få kontroll over henne der om hun ikke er skadet. Minst en av personene må sitte bak. Kanskje hun blir holdt fast bakfra, mens den andre slår. Eller det kan være at hun har fått skadene utenfor bilen før hun blir tvunget inn i kjøretøyet?

Eller så har hun som nevnt tidligere, kanskje møtt guttene før, de har tibudt henne å kjøre henne hjem. Hun vil gjerne hjem og opplever situasjonen som trygg. På veien spyr NO på jakken. Når NO har forlatt bilen skjer det forferdelige. TMO er alene med BB.
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-28 kl. 21:30.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Men polisen baserar väl sina offentliga uttalanden på någorlunda bevis då den isländska polisen gör sitt uttalande om att hon HÖGST hade 45 min kvar att leva efter att hon kommit in i bilen. De säger väl inte hittepå grejer till offentligheten heller.
Polisen drog sin slutsats på något annat än obduktionen.
Citera
2017-01-28, 21:24
Medlem
quieenies avatar
Citat:

I värsta fall var hon medvetslös när hon hamnade i vattnet.Går det att avgöra?
Citera
2017-01-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quieenie
I värsta fall var hon medvetslös när hon hamnade i vattnet.Går det att avgöra?
Enligt polisens teori var B död då. Gick att läsa på islandsbloggen.
Citera
2017-01-28, 21:28
Medlem
quieenies avatar
[quote=Singoallaa|59743611]Enligt polisens teori var B död då. Gick att läsa på islandsbloggen.[/QUOTE

Missat.Hoppas teorin stämmer.
Citera
2017-01-28, 21:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Fast kan hon inte misshandlats innan hon togs in i bilen? På övervakningsbilderna såg hon rejält berusad ut. Jag tror inte det skulle krävt extremt mycket våld för att få henne medvetslös omdet var det som krävdes att få in henne i bilen (dvs om hon inte klivit in frivilligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in