2017-01-17, 01:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Det finns en vers i Koranen där det står roughly på svenska

''Moder, Moder, Moder, Därefter kommer fadern.'' Det är inte en åsikt det är rättare sagt min uppfattning om hur muslimer ser på kvinnor. Det förekommer problem skapat av religion som t.ex. att kvinnor blir stenade. Och det är definitivt något som behöver bearbetas. Men bara så att du är medveten om det så är det inte bara såkallade ''muhammedaner'' som kan ha ihjäl sina fruar på grund av extremt löjliga orsaker. I vissa delar av Afrika finns det kvinnor och män som blir mördade av kristna på grund av att de är häxor och magiker. D.v.s att de inte begått något brott alls.

Jag kan skicka en video i PM på källa, tror inte jag får posta det här i forumet med tanke på ganska groteska bilder.

Jag vill inte vara elak. Men gällande det fetmarkerade. Hur menar du att din uppfattning inte är en åsikt? Hänvisa även till vilken sura. På vilket sätt skulle kristna fanatiker i Afrika ursäkta muslimska fanatiker? Problemet kanske inte är religion utan graden av upplysning genom vilken religionen tolkas. Det vill säga kultur.
Citera
2017-01-17, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag vet inte vilka syrier du träffat. Men de som drar runt på stan och våldtar & slåss är tillsynes en större majoritet än de som skulle kunna bidra till Sverige.

Araber bidrar inte med ett skit till Sverige. Deras kultur, inte religion, är grunden till detta. Jag själv är från Balkan och bara en lögnare eller ignorant skulle påstå att Balkan-invandrarna från 90-talet är likadana som dagens araber.

Självklart kom det många knarkhandlare & vapensmugglare från Serbien & Kosovo, men långt ifrån antalet våldtäktsmän och sexuella brottslingar från Mellanöstern idag.

Jag röstar gärna Sverigedemokraterna, men varken dess anhängarna eller partiet själv bryr sig om att göra någon skillnad på mig som alban och dessa araber. Klassas vi albaner, bosnier & serber tillsammans med dessa araber då jävlar är man en ignorant & fullständigt efterbliven svensk. Vi får dock hoppas att så inte är fallet.
Jod många av oss är medvetna om var Europas gränser går vi har mycket att tacka våra balkanbröder främst serberna som stod emot ottmanerna
Citera
2017-01-17, 01:53
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
Jod många av oss är medvetna om var Europas gränser går vi har mycket att tacka våra balkanbröder främst serberna som stod emot ottmanerna

Ur ett historieperspektiv var det dock albanerna som gjorde mest motstånd tillsammans med ungrarna.

Albanske Skanderbeg & ungraren John Hunyadi var två av dem främsta krigarna mot turkarna i hela Europa. Albanerna var även dem enda, tillsammans med Ungern, som lyckades stå emot världens dåvarande starkaste armé.

Dessa två, albanske Skanderbeg & John Hunyadi, är även dem enda som fått titeln Kristu Försvarare av Påven i Rom, i hela världshistorien.

Historiker säger att ifall det bara funnits några till krigsherrar som albanske Skanderbeg hade Ottomanerna aldrig intagit Europa. Efter 25 års krig med albanerna lyckades turkarna ockupera Albanien, alltså efter Skanderbegs död.

Det var 10.000 albaner som fick 150.000 turkar att retirera från Albanien. Serbernas motstånd är inte i närheten likt albanernas & ungrarnas.
Senast redigerad av Machiavelly 2017-01-17 kl. 01:57.
Citera
2017-01-17, 01:56
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Citat:
Satsa på integrationen och öppna ditt hjärta för helvete..

Du säger "Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden."

Så hur ska man bemöta den problematik som finns idag och hur man lyckas få detta att gynna Sverige i slutändan? Önsketänkande gills inte, du måste komma med faktiska planer på hur vardera problempunkt jag angav ska lösas för att jag inte ska anse dig som en liten drömmare utan sakliga argument för din utopi.
Senast redigerad av Stygian-Vista 2017-01-17 kl. 02:01.
Citera
2017-01-17, 02:03
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Jag tycker inte att det är värt det. Det skulle i så fall vara om vi gjorde som Kanada där de endast tar in familjer och kvinnor.

Jag är absolut inte intresserad av massinvandring av ensamkommande mansbarn, de har ljugit sig in i landet i många fall, detta är ingen bra start direkt, att bryta mot lagen det första man gör.

Arabisk kultur är jag inte heller intresserad av, den har visat sig vara rätt värdelös om jag ska vara krass. Jag ser inget positivt med deras sätt att leva, som skulle berika vår kultur, tyvärr.

Synen på kvinnor behöver jag nog inte ens gå in på.

Min invandringströtthetsmätare stog 2014 på 100%, 2017 står den på 1000%.

Med vänliga hälsningar från RingRing, Stockholm.
Senast redigerad av RingRing2014 2017-01-17 kl. 02:05.
Citera
2017-01-17, 02:03
Medlem
Citat:
Belägg?
Jag finner vissa invandrare mer civiliserade än många svenskar.

Tråden kan låsas, här har vi lösningen!!!
Det finns alltså civiliserade invandrare, som till och med är mer civiliserade än vissa svenskar!!
Ge oss 2 miljoner till, skit i allt, in med fleeeer.
Citera
2017-01-17, 02:05
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag uttryckte mig definitivt inte på det vis att misär och terror är ljust. Det jag menar är att man gör en såpass stor grej över något som faktiskt inte är ett så stort hot som målas upp på bland annat flashback.

Hotet från terror handlar om mer än hur den individuella snöflingan riskerar att drabbas. Utan mer vad det gör av vårt samhälle. Detta fattar till och med neandertalarna i Daesh då det är deras nya strategi. Du som försvarar migrationspolitiken. Hur många Daeshanhängare kom i fjol menar du enligt din åsikt att migrationspolitiken räddar liv?
Citera
2017-01-17, 02:38
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Nej det gör jag inte men jag tycker inte riktigt att det är prio 1 att förbereda landet för eventuellt fler krig. det är trotsallt dessa krig som har skapat oro från första början.

Alla länder har en armé, antingen sitt eget eller någon annans.
Citera
2017-01-17, 02:46
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Så du menar alltså att att för var 10-20 syrier som kommer hit finns ett rötägg? Inte omöjligt.

Du menar också att alla syrier som kommer hit annars skulle dött? Låter helt osannolikt!
Syrien har 23 miljoner invånare, ca 150.000 har dött i krig. dvs 1/153.
Av ca 100.000 syrier som kommit till Sverige, skulle då ca 650 dött och 99350 ändå klarat sig.

Kostnaden för varje räddat liv blir enorm!
Låt säga att kostnaden för var flykting som kommer hit slutar på 1 miljon kronor, då blir totalkostnaden 100 miljarder, och således blir priset för varje räddat människoliv 153 miljoner kronor.

Absolut ingen sjukvårdsinrättning i världen skulle lägga 153 mille för att rädda en människa, det är helt säkert!
Kan nämna att vägverket som är den myndighet som får spendera mest pengar för att rädda människoliv (genom att bygga om vägar) har en gräns på 20 miljoner per räddat liv.

Nä, kostnaden per invandrare är mycket högre. Till exempel i Norge har kostnaden varit 9 miljoner per flykting. För varje räddat liv blir kostnaden alltså snarare 100000 / 650 x 9 miljoner = 1 385 miljoner kronor.
Citera
2017-01-17, 02:49
Medlem
A.Ericssons avatar
Massinvasionen i Europa är biologisk krigsföring, det är ett stort kliv framåt i folkmordet på vita.
Citera
2017-01-17, 03:05
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Vänd på steken istället.
Hur många kan offras på pk altaret? Innan du säger stopp själv?

Läs på om nwo
Citera
2017-01-17, 03:31
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Satsa på integrationen och öppna ditt hjärta för helvete..

Utanförskapsområdena har växt och kommer fortsätta växa. Många av dom invandrare som kommer hit vill inte integreras. Kanske dom inte har så mkt mot det svenska. Men nu handlar det om integration med all världens folk och det i Sverige. En del verkar tro att invandrare ska kunna enas genom islam. Men finns 100tals år av massmord pga islam. Gamla Persien, ariernas land, idag Iran som blev störtat av arabiska muslimer som tvingade dom att leva efter islam. Vet så många iranier som hatar islam och vill inte ens att vi säger att dom är iranier. Kurderna även dom extrema fiender till länder som Syrien, Irak, Turkiet och Iran. Javafan alla jävla rasistiska folkslag och deras värdelösa jävla länder. Dom får väl fan utvecklas dom med?

Sverige anses som världens bästa land. Och att vi måste hjälpa alla värdelösa människor som bor i värdelösa länder. Men det finns gränser även för vad Sverige och svenskarna kan göra. Vi är ju bara 7miljoner svenskar. Men ändå ska vi hjälpa miljarder människor. Helst ta hit dom allihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in