Citat:
Ja vi ger dem några år att komma på fötter. Bra idé! I Sverige har vi på 25 år gått från ett antal utanförskapsområden som kan räknas på ena handens fingrar till 186 utanförskapsområden där en dryg halvmiljon människor bor.
Men du tror alltså att om en människa först tar 2% risk att drunkna på havet för att få 50% chans till ett uppehållstillstånd i Sverige och ett liv i något av våra utanförskapsområden. Då gör vi mänskligheten en tjänst? Att Egypten är i kaos är ett dåligt argument för att förstöra Sverige.
Men du tror alltså att om en människa först tar 2% risk att drunkna på havet för att få 50% chans till ett uppehållstillstånd i Sverige och ett liv i något av våra utanförskapsområden. Då gör vi mänskligheten en tjänst? Att Egypten är i kaos är ett dåligt argument för att förstöra Sverige.
Detta att räkna utanförskapsområden blir lite löjlit, hur räknas ett område, hur stort är ett område osv. Ett exempel bara. Gottsunda i Uppsala räknas garanterat dit. Knappast hela Gottsunda dock eftersom det även ligger mångmiljonsvillor där. Så en del av Gottsunda, tex stenhammars väg (en väg där det ligger höga fula hyreshus). Är denna väg ett område? Vägarna i närheten är de ett annat område? Osv
Löjligt att räkna med andra ord. Din beräkning på en halv miljon människor blir då lika knasig, vem räknar, var kommer siffrorna från?
Jag har själv bott i ett sånt område men märkligt nog var jag inte ett dugg utanför och all service fanns tillgänglig för de som ville.
Jag anser att vi ska föregå med gott föredöme snarare än kalla folk för fula ord och hata vårt eget land som många här på fb uppenbarligen gör. Dom går igång när de hittar negativa artiklar i utländsk media och sitter och drömmer våta drömmar om inbördeskrig. Är de bättre än invandrarna då?
Aftonbladet visade ju igår att sverigedemokrater är mer kriminella än invandrare tex. Väldigt intressant och egentligen inte ett dugg förvånande med tanke på deras åsikter om hur man löser problemet med invandrare.
Det jag menar är att man gör en såpass stor grej över något som faktiskt inte är ett så stort hot som målas upp på bland annat flashback.