2017-01-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Förstår vad du menar och tror också mycket på att människor som är fel-uppfostrade kan ändra på sig och börja utvecklas på ett gynnande vis för sig själv och andra.
Vad jag tycker är läskigt är som du själv säger hur snälla vi är.

Vi säger nej snälla du gör inte så när våra egna stökiga snorungar, likt invandrare, beter sig respektlöst. Vi bara ger utan att tänka på oss själva. Visst vi har mycket att ge bort bland sakliga ting, men de för med sig en skrämmande mentalitet som resultat av deras hemska uppväxt. Och den tackar vi och tar emot för det är klart att du ska få vara och tänka som du vill. Det måste vi respektera. Men en person som är funtad på ett vis som skadar andra personer, antingen genom att de är elaka, eller lata/oproduktiva är inget som ska uppmuntras över huvud taget.

Ska vi framåt måste vi sluta vara så mesiga och ge saker gratis. Du ger inte en tjock unge mer godis, du skämmer inte bort en respektlös snorunge. Och du lär inte invandrare att vi i Sverige ger bort saker gratis.

Det är det som är farligt och det är det som sänker alla individers lycka i vårat land.
Senast redigerad av Blypers 2017-01-21 kl. 12:12.
Citera
2017-01-21, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanzal
Hur kan du med gott samvete sitta och säga sånt här? Är det en åsikt du skulle yttra ute i samhället? Otroligt trångsynt, det är som att jag skulle säga att alla som är från Tranås är idioter för att jag träffat en kille från Tranås som är en idiot. Allvarligt..

Jag tänker att hela den här debatten mynnar ut i två läger och därför ser man så olika på den.

Läger 1: Vi ska sköta vårt, alla länder har gränser och man ska först sköta sig eget innan man hjälper andra, de som kommer in i vårt land ska sköta sig och ska bidra annars är det inte lönt. Jag ser hellre att människor dör i hemländer än kommer hit och begår brott.

Läger 2: Världen är global och gränser dödar. Vi bör alla hjälpas åt och se till att inga människor far illa och därmed skapa en värld utan krig. Jag ser hellre att det finns utanförskap och brottslighet och att vi får ett "sämre" samhälle om vi kan hjälpa tusentals människor på flykt.

Jag håller med om att Läger 2 är utopisk, typ omöjligt javisst, men det är ett mycket finare sätt att se mänskligheten på än att sitta i läger 1 och se på när människor dör i andra länder.

OBS, mitt inlägg är hastigt skrivet, men är ändå halvt genomtänkt.. jag tänker att personer i läger 1 är själviska och personer i grupp 2 är naiva men godhjärtade typ.

Mycket bra trådstart av TS som tyvärr försvunnit verkar det som.

Ja. Jag yttrar mina åsikter öppet. Syrier är ett pack. Bara kolla på våldsbenägenheten och kriminaliteten.
Citera
2017-01-21, 13:55
Medlem
Sirdaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanzal
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Du skulle stormtrivts under Adolf Hitler och 30-talet .

Raser är ju oerhört relevant, det kan verkligen förklara hur människor beter sig och kommer att bli. Precis som hundar! Fan vad lätt verkligheten är.

Jag pratar inte om raser utan om vart folk kommer ifrån. Den kultur o samhälle man kommer ifrån påverkar enormt vilken person man är.
Därför gillar jag inte afghaner för i deras land är det normalt o våldta o sätta på små pojkar o stjärten. Det är normalt att gruppvåldta en kvinna som går ensam och inte har niqab i Egypten.
Folk sin kommer därifrån har tendens att göra samma sak här. Det har vi sett allt för många gånger.
Citera
2017-01-21, 14:12
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Egypten var en gång ett land som var icke muslimskt. Sedan kom invandringen under många år. Sedan förändrades landet. Sedan kom problemen. Vad som sedan hände var att de påstod att regimen var problemet, det blev krig. Kristna och muslimer gick samman emot staten. När det hela var över, sa muslimerna "Nu när folket har tagit makten är det dags att införa Sharia, samt döda alla kristna eller ateister och de vita idioter som fortfarande finns i landet". Militären fick ta makten åter. Varför tror du att det inte skulle kunna hända här?

Egypten är ett land som producerar utvandrare eftersom landet är kraftigt överbefolkat. När hände den här massinvandringen till Egypten?
Citera
2017-01-21, 15:40
Medlem
Det är en allt för stor kulturkrock. Har du hört talas om "mañaña länder"? Det är ett uttryck för latcho lajban länder såsom Grekland, Spanien och Portugal eftersom de inte jobbar fulla dagar för att det tar "siestor" och "vilor" mitt på dagen. Mellanöstern är en samling länder med ännu värre Mañaña mentalitet. Hela regionen hade varit kvar på 1400 talet om det inte varit för deras olja. Jag ser själv på en myndighet som behandlar många flyktingar och invandrare, de strör omkring som vilsna själar. Det är kulturkrocken som är det farligaste. Det måste finnas incitament för att de ska bli västerländska annars kommer hela Sverige gå åt helvete snart.

I egenskap av vänner med egna företag kan jag säga att de inte finns en chans i världen att man anställer en icke västerländsk influerad invandrare. Då bortser man till och med utbildning för att få en vettig person.
Citera
2017-01-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
- Vårdköerna har ökat p.g.a.. massinvandringen (främst psykiatrin och tandvården, psykiatrin har slagit larm för att de tvingas skriva recept istället för att ge terapi). Var tredje svensk mår psykiskt dåligt främst på grund av arbetsbelastning. Flyktingar får gå före i vårdköerna (trots det kan röra sig om något icke kritiskt) vilket skapar frustration hos den inhemska befolkningen. Även förlossningarna har fullt sjå med alla ungar som fullkomligt sprutar ur dem.
- Orättvisa villkor för krav som ska uppfyllas för bistånd mellan "inhemska" och "flyktingar" har lett till att Socialtjänsten mer eller mindre inte längre kan bistå det folk som fanns här innan flyktingkrisen.
- Socialtjänstens handläggare blir trakasserade, hotade och antastade av flyktingar. Är man på flykt om man beter sig så?
- Utryckningsfordon förstörs, hot mot tjänstemän som gör sitt jobb (har du missat vad som sker i Malmö?).
- Många (inte alla) utnyttjar Sveriges naiva flyktingpolitik vilket har gjort att kriminella sökt sig hit för att helylletölpar kallat alla som sagt ifrån om detta för rasister och därmed har ingen velat/våga börja göra något åt saken först nu då SD börjar vinna väljare.
- Den dåliga integrationspolitiken har ännu inte skyddat de kvinnor och barn som utsätts för könsstympningar, hedersvåld och tvångsgifte p.g.a. den såkallade "religionsfriheten".
- Allt ska censureras, negerbollar såväl som Jan Lööf.
- Media vill inte gå ut med signalementen om etnicitet längre vilket är tääämligen intressant.
- Kvinnor ska nu plötsligt ha "egen badtid" för detta spektakel, ännu ett utanförskap som skapats av massinvandringen. Vad ska man göra med de tvekönade invandrarna som definierar sig som kvinnor?
- Man utvisar barnfamiljer som kommit in i samhället men låter brottslingar stanna...
- Vågen av brutala överfallsrån har ökat radikalt. BRÅ har för övrigt försökt att trolla med våldtäkt/överfalls statistiken så man inte ska se sambandet.
- Man plockar ur alla kassor för att mata in pengar till detta då bidragen vi får för att ta emot dem inte räcker till. 73 miljarder kronor är väl vad man antar det kommer kosta oss i år.

Så ja, för att Karl-Erik 95 inte ska dö i sitt kiss å bajs efter att ha jobbat hela sitt i liv skogen för att bygga upp den svenska välfärden som nu dräneras vill jag verkligen att invandringen och flyktingarna ska minska. Jag ser dagligdags hur många trasiga i vårt samhälle, psykiskt och fysiskt sjuka, missbrukare, barn och äldre samt infrastrukturer får betala ett högt pris för detta spektakel.

Lycka till att gå på bistånd som inhemsk svensk, lycka till att känna dig trygg när du går hem ensam en afton, lycka till när du blir sjuk och behöver vård, lycka till att få spendera dina äldre dar värdigt om du vill fortsätta ta in fler.

Applåd!!!
Citera
2017-01-21, 17:05
Medlem
Francos avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

De flyktingar som kommit senare tid kommer ALDRIG att få ett fotfäste i det svenska samhället. De kommer ALDRIG kunna integrera sig och anpassa oss till den kultur vi anammat här i Norden. De kommer endast utgöra en större andel av de som inte bidrar till välfärdssamhället, och på så sätt bli en kostnad både på kort och lång sikt. Allt färre skall försörja allt fler vilket är helt ohållbart. Vi märker redan nu problemen och eländet inom poliskåren och sjukvården. Detta galenskap måste få ett slut nu!
Citera
2017-01-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Egypten är ett land som producerar utvandrare eftersom landet är kraftigt överbefolkat. När hände den här massinvandringen till Egypten?
Det var aldrig något snabbt förlopp. Men det har skett under många år. Kom ständigt folk från övriga arabvärlden främst.
Citera
2017-01-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det är en allt för stor kulturkrock. Har du hört talas om "mañaña länder"? Det är ett uttryck för latcho lajban länder såsom Grekland, Spanien och Portugal eftersom de inte jobbar fulla dagar för att det tar "siestor" och "vilor" mitt på dagen. Mellanöstern är en samling länder med ännu värre Mañaña mentalitet. Hela regionen hade varit kvar på 1400 talet om det inte varit för deras olja. Jag ser själv på en myndighet som behandlar många flyktingar och invandrare, de strör omkring som vilsna själar. Det är kulturkrocken som är det farligaste. Det måste finnas incitament för att de ska bli västerländska annars kommer hela Sverige gå åt helvete snart.

I egenskap av vänner med egna företag kan jag säga att de inte finns en chans i världen att man anställer en icke västerländsk influerad invandrare. Då bortser man till och med utbildning för att få en vettig person.
Möjligen är det så just nu. Men hur ska det bli när vita svensktalande är i minoritet? Då blir det nog tvärtom. Du kan aldrig få ett jobba om du inte är muslim och talar arabiska. Vi är där om 25 år.
Citera
2017-01-21, 19:00
Medlem
Teus avatar
Citat:

Skrev först ett ganska långt inlägg men ångrade mig halvvägs igenom. Svaret är väldigt enkelt egentligen. Sverige är inte skyldiga till att ha destabiliserat Mellanöstern och saknar geografiska krav att hjälpa till. Det är väldigt tacksamt för Gulfstaterna, USA och Storbritannien som antingen har huvudansvaret för situationen i länderna folk flyr från eller har ett geografiskt krav likt så Sverige hade gentemot Danmark under andra världskriget att stötta och ta emot flyktingar.

Hade det varit en global insats så hade det givetvis inte varit något problem för Sverige att ta emot flyktingar men när inte ens länderna som borde lyfta det tyngsta lasset lyfter ett finger så kan knappast Sverige vara mulan som bär övriga världens ansvar.
Citera
2017-01-22, 10:49
Medlem
FlamingBacons avatar
Om du faktiskt var intresserad av att hjälpa flyktingar skulle du fokusera på att hjälpa den stora majoriteten av dem i närområdet, vilket är både billigare, humanare och bättre. Det vill dock varken du eller regimen eftersom målet med invandringen handlar om att förstöra och bryta ned värdsamhället, och inte humanism.

Dina personliga anekdoter är irrelevanta, jag har inte heller någonsin personligen drabbats negativt av invandringen.

En stor del av dem kommer aldrig att arbeta (möjligt något offentligt låtsasjobb) och de är gravt överrepresenterade inom brott.

Man ska dessutom inte glömma den enorma skada de orsakar svenskarna genom alla resurser som de slukar, som annars kunde spenderas på andra. Redan idag drabbas svenskar av bostadsbrist och t.om allvarliga sjukdomar och dödsfall eftersom stora delar av offentliga medel går till invandrare och flyktingar.

De för dessutom med sig härliga sjukdomar som tidigare var i det närmaste utplånade. Blir spännande när vi får återuppleva lite mångkulturell multiresistent TBC eller när någon du bryr dig får uppleva ofrivillig kulturberikning komplett med kronisk AIDS.

Om invandring är något positivt, hur kommer det sig att man via skatt, lagar och konventioner måste tvinga stora delar av befolkningen att acceptera den?
Citera
2017-01-22, 11:00
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen?

Naiva cuckold!
Så länge fega pk-människor som dig sitter och hejjar på denna invandring och blundar för problemen så kommer problemen att växa. Jag behöver inte rabbla upp vilka problem eftersom andra redan skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in