2017-01-20, 20:22
Medlem
Ober-sturm-bahn-fuhrers avatar
Så här enkelt kan man sammanfatta det hela:

Enormt mycket invandring leder till totalt kaos!

Sociala strukturer upp till statens nivå sammanfaller och upplöses..

Hej då till den värld du trodde du kände..
Citera
2017-01-20, 20:55
Medlem
Egypten var en gång ett land som var icke muslimskt. Sedan kom invandringen under många år. Sedan förändrades landet. Sedan kom problemen. Vad som sedan hände var att de påstod att regimen var problemet, det blev krig. Kristna och muslimer gick samman emot staten. När det hela var över, sa muslimerna "Nu när folket har tagit makten är det dags att införa Sharia, samt döda alla kristna eller ateister och de vita idioter som fortfarande finns i landet". Militären fick ta makten åter. Varför tror du att det inte skulle kunna hända här?
Citera
2017-01-21, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Seriöst. Om vi räddar 20 personer så är kanske fem av dem våldtäktsmän, tjuvar eller terrorister och förstör kanske i sin tur 30-40 människors liv, och då har vi uppnått..? Det bara är så att män från vissa kulturer är mer våldtäktsbenägna, inte en enda flicka är värd att offras för den saķens skull!

Feministerna säger att det är män som är problemet. Visst är det så att flertalet våldtäkter begås av män. Feministerna säger också att det är kvinnor och barn som är mest utsatta som flyktingar.

Feministerna bestämmer i Sverige. 80% av flyktingarna som kommer hit till Sverige är män.

Varför sa ingen feminist att vi borde ta emot fler kvinnor och barn istället? Med barn menar jag inte män i åldrarna 15-25 år.

Nej, de kunde inte tänka så långt att man borde låtit 20 personerna vara kvinnor och barn. Vi hade sluppit våldtäkter, mord, rån och så vidare. Kvinnor är betydligt mindre brottsbenägna än män.

Feministerna har i mina ögon istället svikit många av invandrarkvinnorna som nu lever i utanförskapsområden under förtryck av kriminella gäng och religiösa fanatiker.

Feministerna har en hel del på sitt samvete. De har offrat sin egen själ i sin blinda kamp mot den svenska mannen som hela tiden förvånat tittat på galenskapen och försökt protestera.

Jag hade stöttat en liten invandring. Max 10-15.000 personer om året. Familjer med män som kämpar för sin familj, utsatta kvinnor och givetvis föräldralösa barn. Att hjälpa de som verkligen behöver hjälp här. Men inte alltför många. Ty det är väldigt resurskrävande. Bättre då att hjälpa ett hanterlig antal människor komma hit, sen hjälpa resten att kunna vänta ut konflikten i närområdet.

Men folk fattar inte att ett hanterligt antal människor är betydligt färre än de vi tar emot idag. Speciellt nu när vi redan har tagit emot så många och tappat kontrollen över vårt eget samhälle.

Vi är nu 10 miljoner. Har blivit en miljon fler så snabbt att prognosen för det var ändrad från 2027 (om jag minns rätt) till dagens 2017. Vi beräknas bli 11 miljoner redan 2024. Sveriges befolkning ökar så fort att allt vi kämpar för riskerar sjunka som en sten. Hur lätt blir det hålla t.ex miljömål när befolkningen ökar så snabbt?

Varför tycker så många det är så positivt att vi blir fler människor? Ingen tänker på att våra liv förändras. Istället för en skön villa med stor fin trädgård så kommer vi leva i små trånga lägenheter på 2 rum och kök och dela 3-4 personer. Jättebra eller hur?
Citera
2017-01-21, 07:32
Medlem
Linnaeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.
Ärligt talat, vi är tillbaka på ruta ett hela tiden så länge ni "godhetskämpar" envisas om att det bästa sättet att skapa trygghet i utlandet är att flytta problemet hit. Så fort vi har tagit emot en flyktingskara är det bara en tidsfråga innan det är dags för en ny, och ännu en, och ännu en etc. Detta kommer fortsätta så länge problemet inte blir löst på plats. Endast idioter kan tro på detta som en permanent lösning. Är ni inte nöjda förrän hela Mellanöstern / Afrika är folktom, och Sverige liknar en admixture mellan Nigeria, Somalia och Irak?
Citera
2017-01-21, 08:11
Medlem
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter.

SVAR ÄR JA! Malmö är redan förlorad för alltid! Malmö och muslim är sant!

Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)?

SVAR ÄR NEJ! Du ska inte rädda bara 10-20 liv! Du MÅSTE rädda hela befolkningen från Syrien då är det rättvis! Hur mycket kostar som fan! Sverige kollaps om hela befolkningen kommer!
Du tänker rädda 10-20 personer. Andra barn och kvinnor då? Du låter andra dom dö i Syrien!
Grymt tänkt av dig om bara rädda 10-20 bara. Jag vill INTE rädda dom!

Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

SVAR: JA! Svenskar är trötta på dem! Det ska bli inbördeskrig snart och det börjar i Skåne och Göteborg sen Stockholm om 2 år!
Liknar som förra Jugoslavien kriget som hade det inbördeskrig som tröttnade på muslimer!

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Svar: NEJ! Se exempel MALMÖ är förlorad för alltid! Det kommer fler stora städer och större by bli
förlorad för alltid! Det ska bli inbördeskrig!!! Tyvärr! Se exempel på många andra länder
som drabbades oftast av muslimerna och muslimerna kan aldrig anpassa efter andra befolknings
annorlunda kultur och lagar!!!
Citera
2017-01-21, 08:45
Medlem
Aurochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen?
Läs på om Libanons historia.

Om du inte vet vad som hände där är det inte ens värt att diskutera mångkultur och massinvandring av muslimer med dig och om du visste vad som hände där skulle du aldrig ställa en sådan dum fråga.
Citera
2017-01-21, 11:05
Medlem
Sirdaniels avatar
Det beror på vilka flyktingar. Afghaner som man ständigt läser förekommer i våldtäkter kan vi klara oss utan. Syrier har jag inget problem med. Det är skillnad på folk beroende på vart dom kommer ifrån. Asiater har jag aldrig haft problem med alls t.ex.
Citera
2017-01-21, 11:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Visst jag kan ha viss förståelse för dina moraliska dilemman och visst, en viss invandring är sannolikt bra för ett land på flera sätt. Däremot måste man utgå från devisen " vi lever i en ändlig värld med ändliga resurser. Det betyder att vi skär ner bidrag till ett minimum, inga etableringsbidrag, inga flerbarntilläg, Endast ett minimalt försörjningsstöd. Ingen modersmålsundervisning men däremot mycket bättre svenskintroduktion med inte bara som idag rättigheter utan även skyldigheter. Du ska som invandrare få skriva på ett samhällskontrakt där du tagit del av Sveriges historia och statsskick, vad det innebär att leva i ett sekulärt, jämställt och demokratiskt land.

Kriminell blir man inte bara för man kliver över en gräns utan man har med stor sannolikhet varit kriminell redan i hemlandet och det är huvudskälet till varför man migrerar. Ut ur landet direkt! Detsamma gäller alla som slänger sina id handlingar och ljuger om sin ålder. De flesta som kommer till Sverige är inte riktiga flyktingar utan ekonomiska migranter.

Straffskalorna för allvarlig brottslighet ska skärpas rejält. Polisen ska ges fria händer och full befoghet att med kraft kunna bekämpa den organiserade brottsligheten, gängkriminaliteten och de no go zoner som existerar i Sverige idag. Det ska vara nolltolerans mot stenkastning, religiös extremism och gängkriminalitet.

Om Sverige vidtar dessa åtgärder har vi kommit en bra bit på vägen. Då kan vi inrikta oss på att verkligen hjälpa svältande människor komma hit, utsatta kvinnor och barn samt svårt sjuka både här i Sverige och i deras hemländer. Inte som nu då alla resurser går till friska unga män inte sällan från medelklassen som " flyr" från militärtjänstgöring" eller fängelsestraff...
Senast redigerad av bulletproofsoul 2017-01-21 kl. 11:14.
Citera
2017-01-21, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Det beror på vilka flyktingar. Afghaner som man ständigt läser förekommer i våldtäkter kan vi klara oss utan. Syrier har jag inget problem med. Det är skillnad på folk beroende på vart dom kommer ifrån. Asiater har jag aldrig haft problem med alls t.ex.

Syrier är iofs ett jävla pack, nästan värre än somalier. De ställer till med en massa skit. De enda vettiga flyktingarna vore ukrainskor.
Citera
2017-01-21, 11:42
Medlem
Lanzals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Syrier är iofs ett jävla pack, nästan värre än somalier. De ställer till med en massa skit. De enda vettiga flyktingarna vore ukrainskor.
Hur kan du med gott samvete sitta och säga sånt här? Är det en åsikt du skulle yttra ute i samhället? Otroligt trångsynt, det är som att jag skulle säga att alla som är från Tranås är idioter för att jag träffat en kille från Tranås som är en idiot. Allvarligt..

Jag tänker att hela den här debatten mynnar ut i två läger och därför ser man så olika på den.

Läger 1: Vi ska sköta vårt, alla länder har gränser och man ska först sköta sig eget innan man hjälper andra, de som kommer in i vårt land ska sköta sig och ska bidra annars är det inte lönt. Jag ser hellre att människor dör i hemländer än kommer hit och begår brott.

Läger 2: Världen är global och gränser dödar. Vi bör alla hjälpas åt och se till att inga människor far illa och därmed skapa en värld utan krig. Jag ser hellre att det finns utanförskap och brottslighet och att vi får ett "sämre" samhälle om vi kan hjälpa tusentals människor på flykt.

Jag håller med om att Läger 2 är utopisk, typ omöjligt javisst, men det är ett mycket finare sätt att se mänskligheten på än att sitta i läger 1 och se på när människor dör i andra länder.

OBS, mitt inlägg är hastigt skrivet, men är ändå halvt genomtänkt.. jag tänker att personer i läger 1 är själviska och personer i grupp 2 är naiva men godhjärtade typ.

Mycket bra trådstart av TS som tyvärr försvunnit verkar det som.
Citera
2017-01-21, 11:45
Medlem
Lanzals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Du skulle stormtrivts under Adolf Hitler och 30-talet .

Raser är ju oerhört relevant, det kan verkligen förklara hur människor beter sig och kommer att bli. Precis som hundar! Fan vad lätt verkligheten är.
Citera
2017-01-21, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Jag tror dom flesta skulle vara mer öppna för idén om att ta hitta mängder med flyktingar om det inte delades ut permanenta uppehållstillstånd till allt och alla. Detta skulle även minska tillströmningen av iphoneflyktingar.

Precis. De skall under tiden här koncentreras i läger och där få arbeta hårt för sitt uppehälle så de bär sina egna kostnader. När krisen är över skall de tillbaka till sina skithålsländer. Det har jag inga problem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in