2017-01-17, 09:51
Medlem
Se där, ett alldeles utmärkt inlägg till Sydsvenskans #FramåtMalmö kampanj.
Lite våld får vi räkna med såhär i början, vi har trots allt räddat en massa liv.
Och om ett antal år så ska nog allt bli så bra, så bra.
Jomän.
Citera
2017-01-17, 10:03
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Jag får känslan av att TS inte är vidare intresserade av att diskutera eventuell problematik eller ens acceptera att andras åsikter då han/hon med en dåres envishet avfärdar och trivialiserar alla frågeställningar.

Min åsikt är frågan är min egen och jag håller den för mig själv... Så mycket kan jag dock säga, jag anser inte att man får ha överseende med att "vi kanske får in en eller ett par rötägg" mot att vi "räddar" 10 stycken.
Citera
2017-01-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Förbaskat bra skrivet! Jag är själv aktiv inom moderaterna och vi tycker precis som du! Sverige ska fortsätta att stå upp för migranternas rättigheter!
Håller med, men bara inte på min bakgård, du håller säkert med och har förmodligen inga på din bakgård.
Citera
2017-01-17, 10:06
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Kan..inte..avgöra..if troll vänster..eller höger..
Citera
2017-01-17, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Ja. Absolut. Det är inte det säkraste stället att bo på och de har inte de bästa förutsättningarna. Men de är människor för fan.

Nej, de är inte människor, de är människoliknande djur!
Vad tror du kommer ske 2018 när Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti??
Citera
2017-01-17, 10:52
Avslutad
Man kan inte bara ta det som känns som det goda och det bra i en politik. Man måste också titta på hur den politiken spelar ut i verkligheten. Faktum är att sexualbrotten har ökat explosionsartat på grund av massinvandringen. Särskilt de senaste åren. Läs om en våldtäkt i dag i media och i minst 90% av fallen handlar det om en asylsökande, en vuxen man som bor på barnhem, en invandrare i en förort, eller illegala i form av marockaner, som gärningsman/män.

Och det vill TS att svenskarna ska ha överseende med? För att det också invandrar snälla personer? Vad om utanförskapsområdena? Ska svenska folket ha överseende med att de ständigt blir fler? Att Malmö som kommun endast kan fortsätta att existera på grund av ekonomiskt bistånd från andra, mer välmående, kommuner?

Hur mycket mer anser TS att svenskarna ska ha överseende med tills skutan vänder? (om den någonsin gör det). Två mord i veckan? 10? Dagliga gruppvåldtäkter? Några terrordåd? Mer kvinnoförtryck? Klankrig? Raskrig?

Uppenbarligen måste brottsprocenttalen inte ligga på 100, eller ens nära 100 bland s.k. flyktingar för att det svenska folket ska tröttna. TS, du inser va, att det är en rättighet i en demokratisk nationalstat att kräva att brottslighet ska stävjas och hållas så låg som möjligt. Den aldrig sinade invandringen i alla dess former med asylförläggningar, förorter, barnhem för vuxna män, marockanska gatubarn, slukar det mesta av polisens (och samhället i övrigt) resurser. Allting annat blir bortprioriterat.

Måste de negativa konsekvenserna vara så överjävligt tydliga innan politiker och personer likt TS fattar vad de håller på med?

Integrationen får ta lite tid? Titta på denna, TS: https://www.youtube.com/watch?v=F1ioU6IIflc och fråga dig själv om inte 30 år är en väldigt lång tid. Hur länge anser du, TS, att svenska folket ska vänta? Eller har du andra siffror än de som Tino presenterar i programmet?

TS begär helt enkelt något väldigt onaturligt och på gränsen till perverst. TS begär nämligen att svenska folket ska tillintetgöra sig själva och sitt land för att s.k. flyktingar ska få komma hit och bo i Sverige. Kosta vad det kosta vill. Att brottsligheten och otryggheten ökar viftar TS bort som en icke-fråga. Personer likt TS skapar ett kallt, hårt, hatiskt och rasistiskt klimat med sin attityd. I stället för att lyssna på människors oro, är invandringen överordnat allt annat i Sverige (och uppenbarligen i TS värld också).

Men från TS tidigare svar i tråden drar jag slutsatsen att personen inte är intresserad av att diskutera eller lyssna på andras frågeställningar utan är här för att slänga ur dig diverse särskolenöffs blandat med "power ord" som Ansvar, Solidaritet och dylikt.

Invandringspolitik kan inte bara innebära rättigheter för de som kommer utan där ska också konsekvenserna för mottagarlandet vara inräknade.
Senast redigerad av GenesisP 2017-01-17 kl. 11:30.
Citera
2017-01-17, 10:55
Medlem
Citat:
Det finns en vers i Koranen där det står roughly på svenska

''Moder, Moder, Moder, Därefter kommer fadern.'' Det är inte en åsikt det är rättare sagt min uppfattning om hur muslimer ser på kvinnor. Det förekommer problem skapat av religion som t.ex. att kvinnor blir stenade. Och det är definitivt något som behöver bearbetas. Men bara så att du är medveten om det så är det inte bara såkallade ''muhammedaner'' som kan ha ihjäl sina fruar på grund av extremt löjliga orsaker. I vissa delar av Afrika finns det kvinnor och män som blir mördade av kristna på grund av att de är häxor och magiker. D.v.s att de inte begått något brott alls.

Jag kan skicka en video i PM på källa, tror inte jag får posta det här i forumet med tanke på ganska groteska bilder.
Så mycket för teorin, vad händer i verkligheten? Sen att negrerna gör detta men det är ett
argumentationsfel eftersom i inte diskuterar vad kristna negrer gör, enligt dig då är det ok eftersom
andra också gör det dvs 2 dåliga lika med 1 bra.
Citera
2017-01-17, 10:58
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga.

"All human beings are born free and equal in dignity and rights." (FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna).

Ingen har bättre rätt till "någon annans" inkomst och egendom än denne "någon" som upparbetar inkomsten och innehar egendomen. Inom vissa, mycket stora, invandrargrupper i Sverige är arbetslösheten permanent 80%. Det torde vara uppenbart för vem som helst att dessa individer inte har någon av arbetsmarknaden efterfrågad kompetens. Varför anser du att Svenska skattebetalare skall tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till dessa individer?

Vad gäller nuvarande invandring till Sverige (där migranter, till hög kostnad "flyr" genom många säkra länder) skulle "problemet" mycket lätt kunna lösas om samtliga transfereringar samt allt tillhandahållande av skattefinansierade varor och tjänster till invandrarna upphörde. Invandringen skulle bli självreglerande då ett mycket lägre antal icke anställningsbara individer från fjärran länder söka sig till Sverige, ty det är väl knappast klimatet som lockar?
Citera
2017-01-17, 11:02
Medlem
Citat:
Fast integrationen sker inte på en dag. Låt det gå ett par år så kommer naturen ha sin gång. Ställ högre krav på arbetsförmedlingen istället för att ge folket ett chans. Rätta mig om du tycker att det inte är en bättre lösning än att låta människor dö.

Jorden är överbefolkad så det är bra ifall människor dör, vad är ditt svar på detta?

För övrigt vill jag, och många med mig, inte ha hit negrer som själva är orsaken till att det är krig i sina hemländer. Vi vill inte ha ett mansöverskott, bostadsbrist, arbetslöshet och leva i ett multikulturellt rövhål.

Lite ovidkommande men uppenbart klenbegåvade människor likt TS borde verkligen omyndigförklaras.
Senast redigerad av Sultan 2017-01-17 kl. 11:17.
Citera
2017-01-17, 11:33
Avslutad
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Du verkar varken känna till eller bry dig om konsekvenserna av massinvandringen. Jag vet inte var du bor, men jag som är en hederlig, oskyldig och skattebetalande arbetare, har både blivit rånad och hotad helt utan grund bara för att jag råkar bo i ett utanförskapsområde. De som gjort detta har uteslutande varit MENA-invandrare.

Jag går aldrig ut själv efter mörkrets inbrott eftersom jag har "smakat" på riskerna. Jag är verkstadsarbetare och har inte direkt stora besparingar. Jag står i bostadskö men det tar flera år.

Jag drömmer inget hellre om att få leva ifred i ett tryggt område. Jag har läst upp några ämnen på komvux, men jag har ingen lust att läsa på universitet eller högskola. Jag vill jobba med händerna och trivs med det. Jag behöver ingen lyx. Jag klarar mig ekonomiskt, men mitt sociala liv är svårt tragiskt. Jag har ingenting gemensamt med mina grannar och jag är helt utstött. Ungarna klottrar på min dörr och kastar in skräp genom brevinkastet. Svenska kvinnor kan överhuvudtaget inte röra sig ensamma här på kvällarna.

Så här var det inte för tio år sedan. Nu är jag ensam svensk i hela hyreshuset. Ibland får jag kliva över sopor och jag har blivit av ned 5 cyklar. Jag misstrivs så in i helvete men kommer inte härifrån.

Varje dag läser jag i tidningen eller ser på TV hur politikerna fortfarande vill ha en ökad invandring. Hur "positivt" det är. Nu börjar min stad liknas vid Södertälje eller Malmö, men det är tydligen så du vill ha det.

Därför blir jag oerhört trött av att lyssna på floskler av sånna som du. Du har ingen som helst aning om hur det egentligen ser ut överallt. Jag skulle kunna sitta i timmar och skriva om exempel du knappt skulle tro är sant.

Är du öppen för förslaget att jag vill ha en minskad invandring? Personligen vill jag se en massdeportering, för det finns ingenting som tyder på att det kommer bli bättre.
Citera
2017-01-17, 11:41
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
I samhällsvetenskapen fick jag lära mig att nationens främsta uppdrag är att få en så bra ekonomi som möjligt. Utan en bra ekonomi så kan man inte ta hand om sin befolkning. Inte sant?

Du kan inte skaffa dig en bra ekonomi genom att bestraffa de som den goda ekonomin bör gynna eller är 2+2=3,5? Det är överbevisat att den typ av invandring du försvarar är utgift och åter utgift. Du räddar ingen det är en villfarelse. Förstå för en gångs skull att du har fel...eller behöver saker bli sämre?

PS Japan har väl krossat din tes om att invandring gynnar ekonomin...
Citera
2017-01-17, 12:02
Medlem
1) De er ikke flyktningar

2) Der kommer mange millioner de næste 40 år. Europa må vælge, om detvil overleve
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in